Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@06:31:08 GMT

قطر: عملیات ترکیه در سوریه جنایت نیست

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۲۴۳۰

وزیر دفاع قطر اعلام کرد، اقدام ترکیه برای دفاع از خود در برابر گروه‌های تروریستی، جنایت نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر گفت: آنچه که ترکیه برای حفاظت از تمامیت ارضی سوریه انجام می‌دهد، اتحادیه عرب انجام نمی‌دهد. ترکیه میزبان چهار میلیون آواره است و اگر رفتارش با آوارگان بد بود درب‌ها را باز کرده و اروپا را غرق در آوارگان می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیش از این هم محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر از ترکیه دفاع کرده و هدف از حمله این کشور به مناطق کردنشین سوریه را نابودی تهدید قریب‌الوقوع عنوان کرده و گفته بود: ما نمی‌توانیم ترکیه را به تنهایی مقصر بدانیم. آنکارا به خطر قریب‌الوقوعی که امنیت این کشور را هدف قرار می‌دهد، پاسخ داد.

این وزیر قطری افزود: ترکیه از همان ابتدا اعلام کرد از یگان‌های مدافع خلق کرد وابسته به حزب کارگران کردستان که آن را سازمانی تروریستی می‌داند حمایت نمی‌کند، اما کسی این اظهارات را نشنید. ترکیه یک سال است که تلاش می‌کند تا این مسئله را با ایالات متحده حل کند و منطقه‌ای امن ایجاد و خطر را از مرز‌های خود دور نگه دارد. یگان‌های مدافع خلق کرد وابسته به حزب کارگران کردستان هستند که تعدادی از کشور‌ها این حزب را تروریست می‌دانند. ما تصور نمی‌کنیم که ترکیه علیه کرد‌ها کار می‌کند. ترکیه علیه گروهی از اشخاصی که در صفوف کرد‌ها هستند، کار می‌کند.

موضع قطر در تضاد با مواضع کشور‌های عربی و غربی است که حمله ترکیه به سوریه را محکوم کردند؛ حمله‌ای که باعث شد واشنگتن تحریم‌هایی را علیه آنکارا اعمال کند و برخی از کشور‌های غربی هم فروش تسلیحات خود به ترکیه را به حالت تعلیق درآورند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین آمدنیوز روح الله زم نفتکش SABITI سوریه ترکیه ایدز چنار محمودی جام جهانی والیبال تابناک قطر ترکیه پیاده روی اربعین آمدنیوز روح الله زم نفتکش SABITI سوریه ترکیه ایدز چنار محمودی جام جهانی والیبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۲۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند

روزنامه ترکیه گزارش داد که ترکیه ممکن است برای برنامه دفاعی خود علیه حزب کارگران کردستان، پ ک ک، در کردستان عراق، سامانه دفاع هوایی پیشرفته اس-۴۰۰ روسیه خود را در مرز عراق مستقر کند.

بر اساس این گزارش، اس-۴۰۰‌های ترکیه ممکن است در مرز مستقر شوند، به این معنی که در برابر پهپاد‌هایی که ادعا می‌شود توسط پ‌ک‌ک خریداری شده، دفاع خواهد کرد.

این گزارش می‌افزاید که این اولین استقرار عملیاتی این سامانه موشکی از زمان دریافت آن در سال ۲۰۱۹ است.

قرارداد روسیه و ترکیه برای اس-۴۰۰ حدود ۲.۵ میلیارد دلار برای ترکیه هزینه داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • اجلاس امنیتی کشور‌های عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • «عملیات وعده صادق» از نگاه شخصیت‌های سیاسی ترکیه
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایات‌ صهیونیست‌ها
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران