Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر چهارشنبه ارسلان زارع با حضور در لنگرود از چند پروژه در حال اجرای در این شهرستان بازدید و از نزدیک از روند اجرا و برخی مشکلات موجود آگاه شد.

پروژه بیمارستان ۱۳۷ تخت خوابی شهید حسین پور با زیربنایی ۱۱ هزار متر مربع در چهار طبقه با اعتبارات اولیه ۱۸ میلیارد تومان یکی از پروژه‌هایی بود که توسط استاندار گیلان بازدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروژه در جال جاضر از پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصدی برخوردار بوده و تاکنون نیز برای اجرای آن ۵۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

گفتنی است این پروژه برای تکمیل نیامند اعتبار ۲۰ میلیاردی است که در صورت تأمین این اعتبارات این پروژه در دهه فجر امسال قابل افتتاح خواهد بود.

پروژه کنار گذر لنگرود دومین پروژه‌ای بود که ارسلان زارع امروز از آن بازدید کرد این پروزه جزئی از بزرگراه آستارا – گرگان با هدف ایجاد کریدور مواصلاتی شرق تا غرب به طول ۱۱.۴ کیلومتر است که در فاز نخست مقرر است ۸.۵ کیلومتر آن اجرایی شود.

برای این پروژه اعتبارات اولیه پیش بینی شده ۲۸ میلیارد تومان بود که تاکنون ۴۳ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و این پروژه در حال حاضر از ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و برای تکمیل و اجرای کل پروژه نیازمند ۶۱ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

یکی از مهم‌ترین مشکلات این پروژه تأمین مصالح و کمبود اعتبار است.

بازدید ازتله کابین و سورتمه لنگرود یکی دیگر از پروژه‌هایی بود که امروز استاندار گیلان از آن بازدید کرد. مساحت این پروژه در پایین دست ۱۳۵ هکتار و در بالا دست ۲۵ هکتار است که در حال حاضر از بخش سورتمه آن از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی و بخش تله کابین آن نیز از پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصدی برخوردار است.

تعداد اشتغال در شروع پروژه ۸۰ نفر بوده که در حال حاضر برای ۲۵ نفر اشتغالزایی شده است. اعتبارات اولیه پیش بینی شده برای این پروژه در فاز نخست هفت میلیارد و و ۵۰۰ میلیون یورو بوده که تاکنون ۳۰ میلیارد تومان از این مبلغ اجرایی شده است.

در حال حاضر برای این پروژه چهار میلیون یورو پرداخت شده و از ۳۰ میلیارد تومان نیز ۱۵ میلیارد تومان اجرایی شده است.

استاندار گیلان همچنین امروز از بیمارستان تامین اجتماعی کومله زیربنای ۱۲ هزار متر مربع در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع در چهار طبقه بازدید کردو مبلغ قرار داد این پروژه ۴۵ میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی ملی است که تاکنون ۱۴ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۳۲.۳ درصدی هزینه شده است.

گفتنی است برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی بدون درنظر گرفتن تجهیزات نیاز است.

پروژه سد لاستیکی گالشکلام لنگرود نیز یکی دیگر از پروژه‌های مورد بازدید استاندار گیلان بود که در زمینی به مساحت ۳ هکتار و با اعتبارات اولیه ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی  در سال ۹۴ آغاز شد.

لازم به ذکر است که تاکنون برای این پروژه حدود ۱۴ میلیارد تومان اعتبار هزنیه شده است و این پروژه در حال حاضر از پیشرفت ۹۸ درصدی برخوردار است و مهم‌ترین عملیات باقیمانده در اجرای این پروژه محوطه سازی، تکمیل ساختمان بهره برداری، فرازبند، نشیب بند است که برای اجرای آنها حدود دو میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

ظرفیت کل آب ذخیره این سد بیش از چهار میلیون متر مکعب و حجم مخزن ۱/۱ میلیون متر مکعب و اراضی تحت پوشش نیز دو هزار و ۵۰۰ هکتار است.

بازدید از طرح چند منظوره توسعه بندر مسافری دریایی چمخاله یکی از بزرگترین پروژه‌های سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه توسعه زیرساخت‌های مسافری دریایی از دیگر پروژه‌های مورد بازدید استاندار در سفر امروز به شهرستان لنگرود بود.

احداث راه دسترسی سنگی به طول ۸۰ متر، احداث پل به طول ۲۵۲ متر،  احداث موج شکن شامل دو بازو به طول‌های ۵۵۵ و ۳۴۵ متر و استحصال اراضی روی موج شکن در شمال کشور از جمله مشخصات این پروژه بوده که با هدف رونق اقتصادی، توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار در حال اجرا است.

کد خبر 4748242

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان لنگرود ارسلان زارع بازدید از پروژه ها اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان قزوین رادیو اربعین شیراز شهرکرد بیرجند استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۲۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن

امتداد - بانک مسکن به عنوان بانک پیشرو و متخصصص درحوزه مسکن به خوبی توانسته است در تامین مالی نهضت ملی مسکن ایفای نقش کند و به همین دلیل از تلاش مدیران و کارکنان بانک مسکن در تحقق اهداف این طرح قدردانی می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان با بیان این مطلب افزود: بانک مسکن تلاش مضاعفی در تامین مالی پروژه های طرح نهضت ملی مسکن داشته است تا با ایجاد سرپناه برای هم استانی شریف و برطرف کردن نگرانی آنها، ضمن جلب رضایت پروردگار متعال، بستر امیدآفرینی در جامعه را فراهم کند.

حسن خطیب زاده مدیر شعب بانک مسکن استان همدان نیز طی سخنانی با قدردانی از حمایت های استاندار در پیشبرد اهداف طرح نهضت ملی مسکن افزود: بانک مسکن با تامین مالی بیش از چهار هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، رتبه نخست معرفی و انعقاد قرارداد را در استان به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت وصول مطالبات به عنوان منبعی برای پرداخت تسهیلات به پروژه های طرح نهضت ملی مسکن، از ابتکار عمل استاندار در تعیین تکلیف قریب به هزار واحد مسکن مهر بلاتکلیف قدردانی کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • دستورات ویژه وزیر نیرو برای خراسان جنوبی
  • حضور استاندار گیلان در تحریریه خبرگزاری مهر
  • بازدید استاندار گیلان از حوزه هنری انقلاب اسلامی استان
  • رونمایی استاندار گیلان از نقاشی اسلم دیلمی اثر استاد محمد زحمتکش
  • عملکرد تیم خبری مهر در گیلان راضی کننده است
  • جایگاه قضاوت در نظام اسلامی بسیار رفیع است
  • قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن
  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • دانشگاهها در راستای رفع مشکلات توسعه ای مازندران پای کار بیایند
  • بازدید از بزرگترین پروژه پل‌سازی شیراز تا تقاطعی که دسترسی به حرم شاهچراغ را تسهیل می‌کند