Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا،حمیدرضا گرشاسبی، عضو کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای در نشستی خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بحث مجوز حرفه‌ای سه سال است که به صورت جدی از سمت AFC پیگیری می‌شود که در سال اول بحث زیرساخت‌ها بود و از سال دوم بسیار جدی موضوع بدهی‌ها را پیگیری کردند که به جرات می‌گویم 95 درصد بدهی‌‌ها با این جدیت تسویه و پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال برخی باشگاه‌ها در خصوص ارائه گزارش مالی به کنفدراسیون فوتبال آسیا دچار اشتباه هم می‌شدند که توضیح خواهیم داد.

وی افزود: امسال هم AFC خیلی جدی وارد شده و مانند فصل قبل که خیلی از باشگاه‌های کشورهای خارجی را محروم کرد، امسال نیز همین رویه را در پیش گرفته است. AFC سخت می‌گیرد، چرا که می‌خواهد تمام باشگاه‌ها در یک چارچوب خاص قرار بگیرند و از حالت سلیقه‌ای خارج شوند. امروز نیز قرار است گزارش ما ارائه شود تا مشخص شود چه باشگاه‌هایی این کار را جدی نگرفته‌اند. در کمیته بدوی از کارشناسانی چون عباسی که سابقه مدیرعاملی باشگاه تراکتور را دارد، برادران که سال‌ها ریاست هیات فوتبال خراسان رضوی را دارد و حسینی که از حقوقدان‌های قوی به حساب می‌آید حضور دارند، اما فرمان اصلی به دست سهیل مهدی است. در کمیته استیناف نیز مصطفوی، اولیایی و شاه‌کرمی حضور دارند.

عضو کمیته استیناف صدور مجوزهای حرفه‌ای گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا روی پنج مورد خیلی حساس است، البته هر کدام از این پنج آیتم که سرشاخه هستند 30 یا 40 زیرشاخه دارند که این زیرشاخه‌های بخش مالی مدارک پرسنلی بازیکنان و کادر باشگاه‌ها و ... بازمی‌گردد که همه چیز باید درباره باشگاه‌ها شفاف باشد.

وی در ادامه در خصوص باشگاه‌هایی که مجوزهای لازم را دریافت کرده‌اند، گفت: ذوب آهن، سپاهان، پرسپولیس،‌ تراکتور، استقلال و شهر خودرو در بخش ممیزی اسناد و ثبت مدارک در موعد مقرر مطلوب عمل کردند و حائز مجوز حرفه‌ای و ملی هستند. این آرا از طرف کمیته بدوی استخراج شده و باشگاه‌ها می‌توانند اعتراضشان را به کمیته استیناف ارائه بدهند.

گرشاسبی افزود: در مورد کسب مجوز ملی و حرفه‌ای به باشگاه‌های سراسر کشور اعلام شد که مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوزها را ارسال کنند که پس ارسال مدارک کمیته بدوی برای شفاف‌سازی ورود کرد. قطعاً وقت هم بسیار کم بود، اما اعضا به صورت شبانه‌روزی وقت گذاشتند که آرای لازمه اعلام می‌شود. باشگاه‌هایی که نتوانستند مجوز بگیرند دیگر وقت لازم را ندارند و باید به صورت جدی موضوع را دنبال کنند تا برای فصل آینده موفق به کسب مجوز حرفه‌ای شوند.

وی خاطرنشان کرد: چون حساسیت ما و AFC روی باشگاه‌هایی بود که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند اولویت ما برای بررسی مدارک و پرونده‌ها این باشگاه‌ها بودند، اما چه کسی می‌تواند بگوید باشگاهی که سهمیه هم نگرفته یا مجوز حرفه‌ای ندارد ممکن است به لیگ قهرمانان برود یا باشگاهی که سهمیه گرفته حذف شود و باشگاه دیگری به این مسابقات برود؟ شاید سه سال پیش کسی فکر نمی‌کرد استقلال خوزستان بتواند سهمیه لیگ قهرمانان بگیرد و مجوز خود را دریافت کند تا در لیگ قهرمانان آسیا شرکت داده شود. برخی باشگاه‌ها نیز ممکن است مجوز نگیرند که از این مسابقات کنار گذاشته می‌شوند و باشگاه دیگری جایگزین آنها خواهد شد. به نظرم اقداماتی که در گذشته صورت گرفت شروع خوبی بود تا باشگاه‌ها نسبت به حرفه‌ای شدن پیش بروند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: حمیدرضا گرشاسبی کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۳۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 ۲۰ اردیبهشت‌ماه آخرین‌ مهلت تبدیل پروانه کسب فیزیکی به الکترونیکی

به گزارش قدس خراسان، سید حامد حسینی اظهار کرد: بعد از پایان این مهلت قانونی، اصنافی که شناسه یکتا دریافت نکرده باشند، از دریافت خدمات دولتی محروم خواهند شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی افزود: بر اساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، تمام مجوزهای قدیمی و کاغذی باید تبدیل به مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) شوند.

وی تصریح کرد: کسب‌وکارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب شده و با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، چنانچه نامشان در بانک اطلاعات کسب‌وکار کشور (http://qr.mojavez.ir) نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهند شد.

حسینی عنوان کرد: از ۲۳۰ هزار پروانه صنفی در استان، تنها ۲۸ هزار پروانه، معادل ۱۲ درصد، شناسه یکتا دریافت کرده‌اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: در مدت باقی‌مانده، صاحبان مشاغل می‌توانند از طریق گوشی‌های هوشمند و یا مراجعه به اتحادیه‌ها، اتاق اصناف شهرستان و کافی‌نت‌ها نسبت به تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا اقدام کنند.

وی اضافه کرد: همچنین متقاضیان می‌توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (http://mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری، مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • پایان بارگذاری: پرسپوليس در انتظار خبر مهم
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • مکاتبه فدراسیون فوتبال با AFC و حل مشکل مالکیت سرخابی‌ها
  •  ۲۰ اردیبهشت‌ماه آخرین‌ مهلت تبدیل پروانه کسب فیزیکی به الکترونیکی
  • مدارک مالی پرسپولیس از سوی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای تایید شد
  • کلینزمن یا یحیی؟! | گزینه اول و آخر تراکتور کیست؟
  • دستگیری سارق حرفه‌ای در مراغه
  • خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
  • مهر تأیید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس
  • مهر تایید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس