Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-04@16:08:25 GMT

ادلب در انتظار نتایج نبردهای شرق فرات

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۳۲۳۵

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه الوطن سوریه، یک منبع میدانی گزارش داد که عناصر مسلح گروه تروریستی «جبهه النصره»  حاضر در منطقه کاهش تنش در دو بخش «حماه» و «ادلب» از آغاز هفته جاری به روال درگیری‌های خود ادامه داده و ارتش سوریه را به دخالت فوری و وارد کردن خسارت‌های مالی و جانی به آنان سوق داده‌اند.

این منبع توضیح داد که ارتش سوریه در پاسخ به تجاوزهای جبهه النصره و متحدانش در مناطق «الحویز» و روستای «الرصیف» مواضع این عناصر در محورهای «السرمانیة» را با آتش سنگین توپخانه مورد هدف قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جنگنده‌های روسیه نیز با حملات گسترده و متمرکز  تروریست‌های مناطق «الرکایا»، «سجنة»، «کفر روما»، «الشیخ مصطفی»، «بسقلا» و «الصقیعه» در حومه جنوبی ادلب را مورد هدف قرار داد. 

دیده‌بان حقوق بشر سوریه (وابسته به معارضان) اعلام کرد که از روز گذشته- سه‌شنبه- آرامش نسبی بر سراسر منطقه حاکم شده و تجهیزات و مهمات ارتش سوریه به محورهای جنوب و جنوب شرقی و نیز شمال غرب «خان شیخون» تا شرق این منطقه رسیده است. 

این سازمان از احتمال ایجاد تغییر در معادله جنگ ادلب پس از آشکار شدن نشانه‌های سازش در شمال شرق سوریه و پیامدهای عملیات «چشمه صلح» ترکیه خبر داد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جنگ ادلب شمال شرق سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۳۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه جدید بارشی به همدان / فردا دمای سطح خاک به صفر می‌رسد

ایسنا/همدان کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان از ورود سامانه جدید بارشی به این استان در روز دوشنبه خبر داد.

روح‌الله زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، شاهد بارش باران در نقاط مختلف استان بودیم، اظهار کرد: جربانجو رزن با ۲۳ میلیمتر بارش، طویلان‌سفلی اسدآباد با ۲۱ میلیمتر، تاریکدره نهاوند و خماجین فامنین با ۱۸ میلیمتر دارای بیشترین بارندگی در استان بودند. ضمن اینکه در ایستگاه‌های سطح شهر همدان از شورین شش میلیمتر بارش گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع فعالیت سامانه اخیر در استان به‌طور میانگین ۲۹ میلیمتر بارش را برای استان به همراه داشته است، افزود: بیشترین بارش‌ها را در چهار روز گذشته در تاریکدره نهاوند با ۵۷ میلیمتر، سرکان تویسرکان با ۵۱ میلیمتر و شهرستانه تویسرکان با ۵۰ میلیمتر بارش داشتیم و در سطح شهر همدان ایستگاه شورین بیشترین بارش را با ۳۵ میلیمتر به ثبت رسانده است.

زاهدی بیان کرد: امروز هم بارش‌های عمدتاً خفیف را همراه با وزش باد نسبتاً شدید لحظه‌ای بویژه در برخی مناطق غربی و شمال غربی استان کم و بیش می‌توان انتظار داشت.

وی ادامه داد: برای فردا بعدازظهر هم انتظار بارش‌های خفیف در برخی مناطق غرب و شمال غرب وجود دارد؛ اما از روز دوشنبه موج دیگری از سامانه بارشی استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بعید نیست در برخی مناطق شمال استان بارش‌هایی با بیش از ۱۰ میلیمتر را داشته باشیم.

زاهدی با بیان اینکه برای سه‌شنبه این هفته هم بارش خفیف دور از انتظار نخواهد بود، گفت: نکته دیگر دمای سطح خاک بود که بویژه فردا می‌توان انتظار داشت دمای سطح خاک به حوالی صفر نزدیک شود در حالی‌ که امروز هم در برخی از نقاط استان دمای خاک ۲ تا ۳ درجه سلسیوس بوده است.

وی اضافه کرد: کمینه و بیشینه در ایستگاه فرودگاه همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۶ و ۱۶ درجه سلسیوس بوده و گل‌تپه با ۴ درجه سلسیوس خنک‌ترین و نهاوند با ۱۸ درجه سلسیوس گرم‌ترین ایستگاه‌های استان گزارش شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود سامانه جدید بارشی به همدان / فردا دمای سطح خاک به صفر می‌رسد
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • حمله رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • مین‌زدایی ۳.۵ میلیون هکتار از مناطق مرزی غرب و جنوب غرب توسط ارتش
  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها