Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@04:44:26 GMT

تجهیز گوشی‌های جدید گوگل به رادار

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۳۳۱۱

تجهیز گوشی‌های جدید گوگل به رادار

گفه می‌شود گوشی‌های هوشمند پرچمدار جدید گوگل که دیشب معرفی شدند، دارای رادار هستند که موجب بهبود "ژست‌های هوایی"(واکنش گوشی به حرکات دست از راه دور و بدون لمس صفحه) و تسریع باز شدن قفل گوشی با فناوری تشخیص چهره خواهد شد.

گوگل سرانجام گوشی‌های هوشمند پرچمدار ۲۰۱۹ خود یعنی Pixel ۴ و Pixel ۴ XL را در رویداد خود رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو دستگاه جدید با رنگ‌های جدید و برخی از ویژگی‌های خارق العاده عکاسی معرفی شده‌اند.

مدت‌ها قبل گوگل تأیید کرده بود که پیکسل ۴ از "ژست‌های هوایی"(air gestures) و باز شدن قفل گوشی با تشخیص چهره با استفاده از نوع جدیدی از حسگر پشتیبانی می‌کند. در سال ۲۰۱۵ این شرکت پروژه Soli را اعلام کرد که از یک حسگر راداری کوچک برای نظارت بر حرکات دست کاربر استفاده می‌کرد.

اکنون با استفاده از گوشی‌های جدید پیکسل، کاربران قادر خواهند بود با حرکات دست خود در هوا دستگاه را کنترل کنند و حتی با حرکت سریع مچ دست خود به تماس‌ها پاسخ دهند.

"سابرینا الیس" از گوگل می‌گوید: مزیت دیگر این تراشه کاهش چشمگیر مدت زمانی است که برای باز کردن قفل گوشی با چهره سپری می‌شود. اساساً این رادار ویژگی "احساس حرکت"(Motion Sense) را به اندازه کافی دقیق می‌سازد تا در سریع‌ترین زمان ممکن عمل کند. در حالی که ما در گوشی G۸ شرکت ال‌جی دیدیم که از حسگری مشابه برای انجام کاری مشابه استفاده می‌کند، این یک روش جدید خلاقانه و کامل برای انجام آن است.

در قسمت دوربین و عکاسی، هر دو دستگاه دارای یک مربع برجسته در پشت هستند که دارای یک چراغ LED، میکروفن و دو لنز است. از نظر دوربین، هیچ تفاوتی بین پیکسل ۴ و XL وجود ندارد و هر دو دارای لنز اصلی ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f / ۲.۴، لرزش‌گیر نوری ترکیبی تصویر و میدان دید ۵۲ درجه هستند. لنز دیگر نیز یک لنز تله ۱۲.۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f / ۱.۷ و میدان دید ۷۷ درجه است.

از نظر تصویربرداری نیز هر دو دوربین می‌توانند تصاویر را با سرعت ۳۰، ۶۰ یا ۱۲۰ فریم در ثانیه با کیفیت ۱۰۸۰p و با سرعت ۲۴۰ فریم در ثانیه با کیفیت ۷۲۰p و با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه با کیفیت ۴K ضبط کند.

همچنین دوربین جلوی این گوشی‌ها دارای دو لنز ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f / ۲.۰ و میدان دید ۹۰ درجه و یک دوربین برای باز کردن قفل با تشخیص چهره است. همچنین تصاویر را با کیفیت ۱۰۸۰p و با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ضبط می‌کند.

هیچ تفاوتی در قطعات داخلی در دو دستگاه وجود ندارد و هر دو دارای یک پردازنده ۶۴ بیتی هشت هسته‌ای اسنپ دراگون ۸۵۵ با رم ۶ گیگابایتی هستند.

هر دو دستگاه با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت یا ۱۲۸ گیگابایت عرضه می‌شوند.

تفاوت عمده این دو دستگاه در باتری آنهاست. پیکسل ۴ یک باتری ۲۸۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد، در حالی که ۴ XL یک باتری ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد. خوشبختانه هر دو دستگاه از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی با درگاه USB-C پشتیبانی می‌کنند.

هر دو دستگاه دارای صفحه نمایش OLED انعطاف‌پذیر QHD+ هستند که توسط فناوری محافظ Gorilla Glass ۵ محافظت می‌شوند. پیکسل ۴ دارای نمایشگر ۵.۷ اینچی و پیکسل ۴ XL دارای نمایشگر ۶.۳ اینچی است.

گوگل همچنین دستیار صوتی هوشمند خود را به روز کرده است که در یک ویژگی جدید می‌تواند آنچه را که گفته می‌شود به صورت زنده رونویسی کند، در حالی که کلمات و عبارات خاص پس از آن قابل جستجو هستند.

سرویس بازی گوگل موسوم به Stadia در تاریخ ۱۹ نوامبر راه اندازی می‌شود و به گفته گوگل، پیکسل ۴ اولین گوشی است که از پلتفرم بازی-پخش پشتیبانی می‌کند.

پیکسل ۴ در یکی از سه رنگ مشکی، سفید و نارنجی موجود است و شهروندان آمریکایی می‌توانند آن را از امروز با قیمت پایه ۷۹۹ دلار برای مدل ۶۴ گیگابایتی سفارش دهند، در حالی که قیمت پایه مدل XL ۴، ۸۹۹ دلار است. این گوشی‌ها از ۲۱ اکتبر به دست کاربران می‌رسد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۳۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساندرا پیچای به باشگاه میلیاردی‌ها می‌پیوندد

ایتنا- ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت (شرکت مادر گوگل) در آستانه دستیابی به ثروت ۱۰ رقمی است که یک دستاورد کم‌سابقه برای یک مدیر فناوری غیربنیانگذار است.
از زمانی که پیچای ۵۱ ساله در سال ۲۰۱۵، مدیرعامل گوگل شد، ارزش سهام این شرکت بیش از ۴۰۰ درصد رشد کرد و عملکرد قابل توجهی در مقایسه با عملکرد شاخص‌های اس اند پی ۵۰۰ و نزدک در مدت مشابه داشت. ارزش سهام این شرکت روز جمعه پس از انتشار گزارش درآمدهای سه ماهه اول که بهتر از حد مطلوب بود، به رکورد جدیدی رسید. درآمد این شرکت با رشد مبتنی بر هوش مصنوعی در واحد رایانش ابری، تقویت شد. همچنین، برای نخستین بار در تاریخ خود، سود نقدی معرفی کرد.

بر اساس داده‌های شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، افزایش ارزش سهام این شرکت در کنار پاداش سنگین سهام که ساندار پیچای را به یکی از پردرآمدترین مدیران عامل جهان تبدیل کرده است، ثروت او را به نزدیک به یک میلیارد دلار رسانده است.

این یک پیشرفت قابل ملاحظه برای ساندار پیچای است که اهل چنای هند است و در یک آپارتمان دو اتاقه بزرگ شد که او و برادر کوچکترش، در کف اتاق نشیمن می‌خوابیدند. او در مصاحبه‌هایش گفته است که در طول دوران کودکی‌اش، تلویزیون یا خودرو نداشتند. گاهی حتی آب لوله کشی هم نداشتند.

اولین تلفن، وقتی ۱۲ سال داشت وارد خانه آنها شد و به گفته خودش، او را با امکانات فناوری آشنا کرد. این موضوع، همراه با کنجکاوی در مورد شغل پدرش به عنوان مهندس برق شرکت انگلیسی  GEC،، پیچای جوان را به صنعت فناوری جذب کرد.

او در مدرسه، عالی بود و سرانجام توانست به موسسه معتبر فناوری هند در خاراگپور راه پیدا کرده و در رشته مهندسی تحصیل کند. وقتی او بورسیه تحصیلی دانشگاه استنفورد را دریافت کرد، پدرش ۱۰۰۰ دلار از پس انداز خانواده (بیش از حقوق سالانه‌اش) برداشت تا هزینه بلیت هواپیمای پیچای و سایر هزینه‌هایش را تامین کند.

پیچای در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۴ گفت: پدر و مادرم همان کاری را کردند که بسیاری از والدین در آن زمان انجام می‌دادند. آنها بخش زیادی از زندگی خود را فدا کردند و از درآمد قابل تصرف خود برای اطمینان از تحصیل فرزندانشان استفاده کردند.

او پس از اخذ مدرک عالی دیگر در مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا، مدتی به عنوان مشاور در شرکت مک‌کنزی فعالیت کرد و در سال ۲۰۰۴ به عنوان مدیر محصول به گوگل پیوست و ساخت پروژه‌های بزرگی مانند نوار ابزار گوگل و گوگل کروم را مدیریت کرد.

تسهیل کننده بزرگ
پیچای در سال ۲۰۱۵ توسط لری پیج یکی از بنیانگذاران گوگل، به عنوان مدیرعامل گوگل انتخاب شد، در حالی که خود پیج، مدیر عامل هلدینگ تازه تاسیس آلفابت شد. پیچای، سمت مدیرعامل آلفابت را در سال ۲۰۱۹، پس از این که لری پیج و سرگئی برین، بنیانگذار دیگر گوگل، از مدیریت امور روزانه کنار رفتند، بر عهده گرفت.

برین و پیج که مجموعا حدود ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی خالص دارند، در نامه‌ای در سال ۲۰۱۹ درباره پیچای چنین گفتند: از زمان تاسیس آلفابت، هیچ کسی نیست که بیشتر به او اعتماد کرده باشیم و هیچ فردی بهتر از او برای هدایت گوگل و آلفابت به سمت آینده، وجود ندارد.

پیچای در دوران مدیرعاملی خود، بر گسترش لاین محصولات گوگل و اضافه شدن دستیار گوگل، گوگل هوم، گوگل پیکسل، گوگل ورک اسپیس و محصولات دیگر، نظارت داشته است. او همچنین اولین کسی بود که از هوش مصنوعی استقبال کرد و آن را «فرصت یک باره در یک نسل» نامید.

در حالی که آلفابت به دلیل محصولات هوش مصنوعی خود، ‌هدف انتقاد قرار گرفته است و برخی از سرمایه‌گذاران توانایی این غول فناوری را برای رقابت با شرکت  OpenAI زیر سوال برده‌اند، گزارش درآمد اخیر، این اطمینان را ایجاد کرد که هزینه‌های صورت گرفته برای این فناوری، در حال به ثمر نشستن است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دارایی خالص پیچای شامل ۴۲۴ میلیون دلار دارایی سهام و همچنین حدود ۶۰۰ میلیون دلار به دست آمده از فروش سهام از زمانی است که مدیرعامل شد. شاخص ثروت بلومبرگ فرض را بر این گذاشته که سهام فروخته شده برای سرمایه گذاری مجدد در بازار سهام، مورد استفاده قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • نیاز گمرک به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • نیاز گمرکات مرزی، مناطق آزاد و ویژه به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • باید ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی در گمرکات و مناطق آزاد مستقر شود
  • خرید و تجهیز ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در سال گذشته
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • ساندرا پیچای به باشگاه میلیاردی‌ها می‌پیوندد
  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان و معلولان تجهیز می شود