Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزت هیئت حسینیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به مشکل‌های مالی و بانکی و همچنین فعالیت های آموزشی موازی که یاد شده ۱۵۰ آموزشگاه از آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای دارای مجوز هرمزگان فعال هستند و مجموع آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای دارای مجوز در هرمزگان ۱۷۶ آموزشگاه‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حالی که مرجع صدور مجوز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اداره کل فنی و حرفه‌ای هرمزگان است برخی اداره‌های دولتی قدرتمند اقدام به دادن مجوز آموزش به افرادی و یا اشخاص حقوقی بدون صلاحیت می کنند که آموزش مناسبی نمی‌دهند و نظارتی هم بر روی آن‌ها وجود ندارد.

رییس انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای هرمزگان خاطر نشان کرد: بدین ترتیب علاوه بر دادن آموزش بی‌کیفیت به سرمایه‎‌های انسانی توسط این اشخاص، سرمایه مالی جامعه هم هدر می‌رود.

حسینیان اضافه کرد: از سوی دیگر انتظار می‌رود سازمان امور اداری و استخدامی کشور به مدرک فنی و حرفه‌ای را که دارای کُد بین المللی است توجه داشته و آنرا به عنوان یک مدرک معتبر بپذیرد.

وی یاد آور شد: همچنین اداره‌های دولتی به جای دایر کردن مرکز آموزشی برای کارکنان خود می‌توانند با خرید خدمت از ظرفیت این آموزشگاه‌های استفاده کنند.

وی در خصوص صادر نشدن مجوز جدید برای راه‌اندازی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در سال جاری گفت: براساس برنامه جدید سازمان فنی وحرفه‌ای مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای به چهار دسته تقسیم شده اند که آموزشگاه‌های کنونی نوع چهارم هستند.

حسینیان گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای از اسفند سال گذشته مجوزی برای تاسیس آموزشگاه‌هایی نظیر آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در هرمزگان صادر نکرده است.

براساس ضـوابط و دسـتورالعمل اجـرایی آیین نامه نحـوه‌ی تشکیـل و اداره آموزشگاه های فنی و حرفه‌ای آزاد، انتقال یا واگذاری پروانه تاسیس آموزشگاه در صورت فوت یا از کار افتادگی موسس با رعایت تبصره ۱ ماده ۱۶ مجاز است و همچنین طبق این دستورالعمل اجرایی صاحــب یــا صاحبــان پروانــه تاســیس مــی تواننــد بــا رعایــت شرایطی در هــر مقطــع بــا تعییــن تکلیــف تمامــی تعهــدهای آموزشــی، مالــی، حقوقی(مدنــی و کیفــری) و قانونــی در قبــال ذینفعــان و بــا دادن درخواســت محضــری و بــا اطــاع و تاییــد ســازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، امتیــاز آموزشــگاه را بــه شــخص حقیقــی یــا حقوقــی واجــد شــرایط واگــذار کنند.

۳۲۱۹ /۶۰۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور هرمزگان مهارت اموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۳۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنردرآذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، علیرضا نوروزی افزود: نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر «لیگ قهرمانی و مسابقات تیمی مراکز آموزش هنر» در دو بخش آموزشگاه‌های آزاد هنری شامل تجسمی، موسیقی، نمایش و هنرستان‌های هنر‌های زیبا در استان آذربایجان غربی برگزار و داوری می شود.

او اضافه کرد: در این زمینه معیار و ترازی که تعیین و ابلاغ شده است در واقع مراکز و آموزشگاه‌های تحت پوشش را متناسب با آن به سمت تولید آثار فاخر در چارچوب‌های گوناگون سوق می‌دهد و براساس همین معیارها، وقتی سنجش آثار و مقایسه آنها با یکدیگر انجام بشود، امیدواریم این روند سبب شود که هنرآموزان، هنرمندان و هنرجویان رشته‌های مختلف، سطح دانشی و اجرایی شان را به سطح بهترین‌های این المپیاد نزدیک کنند.

نوروزی گفت: اما کارکرد دیگر این المپیاد نمایش توانمندی مجموعه‌های آموزشی در تربیت نسل هنری است، همین که المپیاد به آوردگاهی بزرگ در سطح ملی برای نشان دادن استعدادها، خلاقیت‌ها و توان علمی و فنی هنرمندان، هنرجویان، مربیان، مدرسان آموزشگاه‌ها و هنرستان‌های هنر تبدیل می‌شود در نهایت منجر به ارتقاء کیفی آموزش و دیده شدن آنها در فضایی گسترده خواهد شد.

وی با بیان اینکه استفاده از تجربه‌های پیشکسوتان نیز در این مورد امری ضروری است، گفت: تا جایی که اطلاع دارم این مهم از سوی شورای سیاستگذاری نخستین المپیاد ملی اموزش هنر در استان آذربایجان غربی مورد توجه قرار گرفته و از توانمندی این عزیزان بهره‌مند است.

دیگر خبرها

  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • المپیاد ملی آموزش هنر نخستین گام در جهت رقابت بین آموزشگاه‌ها
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • خالی ماندن ظرفیت رشته‌های جراحی قلب و عروق نگران کننده است
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • برگزاری نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنردرآذربایجان غربی