Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد قربانی صبح چهارشنبه در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان‌جنوبی اظهارکرد: از سال ۹۵ یگان حفاظت اراضی در راه و شهر سازی مستقر شده است که ثمرات بسیارخوبی در پی داشته است.

معاون حقوقی راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی بیان کرد: از همین جهت روند تشکیل پرونده‌های تصرف‌های غیر قانونی زمین در خراسان‌جنوبی از سال ۹۵ تاکنون روند نزولی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربانی ادامه داد: در سال جاری ۱۲ پرونده تصرف اراضی در خراسان‌جنوبی شناسایی شده است که از این تعداد هشت پرونده به صورت آنی رفع تصرف شده است که بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴۲ هکتار رفع تصرف به صورت کلی داشته‌ایم، افزود: اگر کسی زمین دولتی و یا ملی را تصرف و به صورت غیر قانونی در آن ساخت‌وساز کند و با این حال به او آب و برق بدهیم! در واقع بر عملکرد نادرستش به گونه‌ای صحه گذاشته‌ایم.

معاون حقوقی اداره راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: این مسئله مهم و قابل توجه علاوه بر مسائل اجتماعی مباحث حقوقی را نیز به دنبال خواهد داشت و  در آینده به راحتی نخواهیم توانست رفع تصرف را داشته باشیم.

قربانی اظهارکرد: متأسفانه در برخی از مناطقی که امروزه تبدیل به شهر شده‌اند(به عنوان مثال زیرکوه و ارسک) شاهد واگذاری زمین از سوی شوراها در گذشته بوده‌ایم که این موضوع در حال حاضر مشکلات عدیده‌ای را برای مردم ایجاد کرده است

کد خبر 4748665

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد قربانی بیرجند اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان قزوین رادیو اربعین شیراز بیرجند شهرکرد استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۳۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد

کشاورزیان گفت: در پی شناسایی و تشکیل پرونده برای ۱۲ مورد تصرف زمین توسط سودجویان، چهار هزار و ۴۶۸ هکتار منابع طبیعی شاهرود با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد.

وی به قانون تبصره یک ماده ۵۵ سازمان منابع طبیعی کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون، منابع طبیعی مکلف است توسط ماموران حفاظتی خود به هنگام اطلاع از تصرف زمین‌های ملی، برای رفع تجاوز ورود کند.

کشاورزیان به اجرای مستقیم ۱۰ مورد رفع تصرف در حوزه استحفاظی شهرستان شاهرود اشاره کرد و افزود: سند هفت هزار و ۱۰۷ هکتار از زمین‌های ملی تصرف‌شده طی سال گذشته بدون تشکیل پرونده و پس از آزادسازی به نام دولت صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد در کرمان
  • رفع تصرف اراضی دولتی کرمان
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است
  • ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان