Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش بلومبرگ، چین با تزریق غیر منتظره پول نقد به سیستم مالی از طریق وام به بانک ها تاجران را شوکه کرد. این اتفاق قبل از اعلام گزارش روز جمعه افتاد که انتظار می رود حاکی از رشد کند تر اقتصاد داخلی باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بانک مرکزی چین در روز چهارشنبه 200 میلیارد یوان (28 میلیارد دلار)  پول نقد یکساله را از طریق تسهیلات وام دهی میان مدت به سیستم مالی اضافه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام چین تاجران را شوکه کرد چون مقامات معمولاً زمانی نقدینگی تزریق می کنند که وام‌های قبلی پرداخت شده باشند و سررسید بعدی وام ها پنجم نوامبر است.

اقتصاد چین در بحبوحه جنگ تجاری طولانی‌مدت با آمریکا تحت فشار بوده است و کند شدن اقتصاد داخلی باعث شده بانک مرکزی سیاست پولی را با پایین آوردن هزینه های وامگیری شرکتها و کاهش نرخ بهره بانکی در سال جاری تسهیل کند. اطلاعاتی که در این هفته به دست آمده نشان می دهد رکود بخش کارخانه ای چین بیشتر شده و واردات و صادرات در ماه گذشته کاهش یافته است.

بکی لیو، رئیس استراتژی کلان چین در شرکت استاندارد چارترد با اشاره به تزریق نقدینگی گفت:« بازار انتظار این کار را نداشت. دولت احتمالاً می خواهد نقدینگی بلند مدت بیشتری تزریق کند تا از عرضه فراوان در فصل مالیات دهی در اواسط اکتبر مطمئن شود و از اقتصاد روبه رکود خود حمایت کند.

چین قرار است اطلاعات تولید ناخالص داخلی را برای سه ماهه سوم سال جاری میلادی در روز جمعه منتشر کند. انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی چین 6.1 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته باشد که آهسته ترین سرعت رشد از 1992 تا حالا است.

 سررسید بیش از 400 میلیارد یوان تسهیلات وام‌دهی میان مدت در اوایل ماه آینده میرسد که نشانه ای است برای بانک مرکزی چین تا نرخ بهره را پایین بیاورد و نقدینگی بیشتری به سیستم مالی تزریق کند. بانک مرکزی احتمالاً هزینه این وام ها را کاهش داده و تا پایان سال جاری میلادی به 3.2 درصد می رساند.

 سود اوراق قرضه دولتی ده ساله چین تغییر زیادی نکرده و به 3.17 درصد در شانگهای رسیده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چین پول رشد اقتصاد بانک مرکزی یوان نقدینگی جنگ سیاست پولی کاهش نرخ بهره واردات استاندارد دولت مالیات چین اقتصاد چین یوآن چین بانک مرکزی چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۳۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد

به گزارش خبرآنلاین، بانک مرکزی به تازگی در پاسخ به ادعای یک رسانه درباره میزان تورم، جزئیاتی از روند این شاخص در سال گذشته و آخرین وضعیت آن در فروردین امسال ارائه کرد.

ایرنا در خبری نوشت:در متنی که بانک مرکزی منتشر کرده، آمده است: بر اساس آمار بانک مرکزی تورم نقطه‌به‌نقطه شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰ درصد رسیده است.

توضیحات بانک مرکزی نشان می‌دهد نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در پایان فروردین امسال به کمتر از ۳۵ درصد رسیده است.

هفته گذشته نیز مرکز آمار از کاهش تورم نقطه‌به‌نقطه به ۳۰.۹ درصد در پایان فروردین ماه خبر داده بود.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902450

دیگر خبرها

  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید
  • قیمت جهانی طلا به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد