Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@01:47:43 GMT

تسریع در انتقال آب ارس به تبریز ضرورت دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۴۵۳۷

تسریع در انتقال آب ارس به تبریز ضرورت دارد

ایمانلو با اشاره به نیاز آبی شهر تبریز گفت: تلاش داریم با همکاران شرکت آب منطقه‌ای استان، از رود ارس برای آب شرب تبریز و شهرستان‌های واقع در مسیر آبرسانی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «علیرضا ایمانلو» امروز(۲۴ مهر) در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به نیاز آبی شهر تبریز اظهار داشت: با توجه به زیادی مشترکان و گسترش بی‌رویه شهر تبریز و بوجود آمدن شهرک‌های متعدد در اطراف آن، ما به آب بیشتری نیاز داریم؛ به همین خاطر به دنبال منابع جدید هستیم و در این زمینه تلاش این است که توسط همکاران شرکت آب منطقه‌ای استان از رود ارس برای آب شرب تبریز و شهرستان‌های واقع در مسیر آبرسانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ضمن توصیه همشهریان به عدم اسراف آب شرب بهداشتی و صرفه‌جویی گفت: آب ارزشمندترین عطیه الهی و مهمترین عامل تداوم حیات موجودات زنده و رکن اصلی توسعه پایدار است.

وی با بیان این‌که فقدان یا کمبود این مایع حیات‌بخش موجب اختلال در زندگی شهروندان و بروز نابسامانی‌های فراوان می‌شود، خاطرنشان کرد: در چند دهه اخیر افزایش روبه رشد جمعیت و به تبع آن گسترش شهرنشینی، رشد و توسعه در بخش‌های کشاورزی و صنعتی منجر به افزایش تقاضا برای مصرف در تمام زمینه‌ها شده است، در این میان آب به عنوان مهمترین ماده در توسعه پایدار کشور نقش مهمی را ایفا می‌کند.

ایمانلو با اشاره به نحوه استحصال و سختی‌های فرآروی تامین و توزیع آب برای شهروندان گفت: هم اینک آب مورد نیاز کلان‌شهر تبریز و تعدادی از شهرهای واقع در مسیر به صورت فرا استانی و با صرف هزینه و انرژی زیاد تامین می‌شود؛ علاوه بر این آب شهر تبریز از چاه‌های دامنه‌های کوه سهند همچنین از سد نهند تامین می‌شود  از این رو لازم است مشترکان و همشهریان نهایت دقت و صرفه جویی را در استفاده صحیح از آب مدنظر داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که طرح رینگ آبرسانی کلانشهر تبریز حدود ۲۵ کیلومتر بوده و از شهرک اندیشه تبریز شروع و تا شهرک خاوران ادامه خواهد داشت و برای تکمیل آبرسانی کلانشهر تبریز احداث می‌شود، گفت: به دلیل عدم وجود رینگ شبکه شهری آبرسانی که بتواند کلانشهر تبریز را در مواقع لزوم خدمات رسانی کند و به صورت یکنواخت کل شهر تبریز را تحت پوشش آبرسانی قرار دهد، این طرح در حال اجراست.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح که با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی در حال اجرا است، بخش عمده‌ای از قطعی و یا افت فشار بخش‌های مختلف شهر مرتفع خواهد شد.

ایمانلو افزود: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقیدر زمان حاضر خدمات خود را در زمینه تامین و توزیع آب شرب بهداشتی در قالب یک میلیون و ۳۳۳ هزار فقره انشعاب آب به جمعیتی بالغ بر ۳ میلیون و ۱۱۹ هزار نفر ( ۱۰۰ درصد جمعیت هشری در ۶۲ شهر استان ارایه می‌کند.

بهره‌برداری از مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کلانشهر تبریز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی همچنین در خصوص عملیات اجرایی مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کلانشهر تبریز اظهار داشت: عملیات اجرایی مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کلانشهر تبریز از خرداد ماه سال‌ ۹۵ آغاز شده است.

وی، یکی از اهداف مهم طرح احداث مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کلانشهر تبریز را استفاده از پساب تولیدی به عنوان تأمین کننده عمده آب مورد نیاز احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و افزود: با اجرای این طرح بالغ بر ۷۵ میلیون متر مکعب در سال پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه انتقال می‌یابد.

ایمانلو خاطرنشان کرد: جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب با هدف سالم‌سازی محیط زیست شهری، افزایش سطح بهداشت عمومی، محیطی و منطقه‌ای، ممانعت از آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی و محیط زیست از محل فاضلاب‌های شهری، استفاده از کود آلی استاندارد تولید شده در کشاورزی منطقه و تامین ظرفیت تصفیه و انتقال بخش عمده فاضلاب جمع‌آوری شده سطح شهر تبریز از دیگر اهداف ایجاد مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کلانشهر تبریز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در مورد فرآیند تصفیه طرح مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز تشریح کرد: فرآیند اجرای این طرح از نوع فرآیندهای حذف مواد آلی با قابلیت حذف ازت و فسفر بوده و با توجه به مرحله‌ای بودن سیستم توزیع فاضلاب در واحد بیولوژیکی، یکی از پیشرفته‌ترین و کارآمدترین فرآیندهای به روز تصفیه فاضلاب شهری است.

وی افزود: جمعیت تحت پوشش این طرح ۹۶۰ هزار نفر و ظرفیت تصفیه‌خانه نیز ۲۰۷ هزار متر مکعب در شبانه‌روز خواهد بود.

ایمانلو هزینه اجرای این طرح را ۲ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: این مبلغ از محل اعتبارات تخصیص یافته بری احیای دریاچه ارومیه، درآمدهای عمومی و منابع داخلی شرکت است.

وی اظهار امیدواری کرد که در صورت تأمین منابع مالی، مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز در سال ۹۸ در مدار بهره‌برداری قرار گیرد.

 

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین کانون های مساجد مرز بین المللی شلمچه اربعین ۹۸ حب الحسین یجمعنا مرز مهران ایمانلو ارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۴۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد

ایسنا/هرمزگان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان تکمیل خطوط و شبکه جمع آوری فاضلاب هم راستا با تکمیل تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس و انتقال پساب به صنایع غرب را مهم ارزیابی و تخصیص اعتبار برای اجرای آن را خواستار شد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان امروز ( ۱۴ اردیبهشت ماه )در بازدید مهدی دوستی استاندار هرمزگان و شهروز شجاعی رئیس شرکت ساخت و توسعه خلیج فارس از روند بازسازی و احداث فازهای تصفیه تکمیلی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس، با بیان اینکه دستورات استاندار هرمزگان در تکمیل پروژه‌های آب و فاضلاب همواره راهگشا و تسریع کننده امور بوده است، افزود: نگاه جامع و آینده نگری استاندار هرمزگان در این بازدید نشان داد عزمی جدی در استان هرمزگان برای جلوگیری از ورود به پساب به دریا وجود دارد که نوید روزهای خوب با هدف بهبود شرایط زیست محیطی ساحل بندرعباس را می‌دهد.

عبدالحمید حمزه پور با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس در حال حاضر ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در این بازدید موانع پیش روی این پروژه به صورت میدانی بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.به گفته حمزه پور ۳۸ کیلومتر از خطوط جمع آوری بتنی و در شرایط بحرانی است که می طلبد با هدف جلوگیری از ریزش آن، نوسازی شود.

مدیرعامل آبفای هرمزگان ادامه داد: یکی دیگر از چالش های شهر بندرعباس جمع آوری فاضلاب محلات بافت فرسوده شامل محله چاهستانی ها، آیت الله غفاری و سنگ کن است که فاضلاب خام آنها وارد خورها می شود.

وی مجموع اعتبار پیش بینی شده برای نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس را ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

در این بازدید، به مناسبت هفته کارگر، استاندار هرمزگان با اهدای گل از تلاش کارگران قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز
  • آواربرداری پس از نقشه‌برداری از خانه‌های آتش‌گرفته / ضرورت تسریع خدمات‌رسانی
  • طرح جلوگیری از ورود مستقیم فاضلاب برخی محله‌ها به خورها آغاز می‌شود
  • نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • نیاز بندرعباس به ۷۰۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه خطوط فاضلاب
  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد