Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@15:56:21 GMT

همراه با شبکه چهارسیما در اربعین حسینی

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۸۴۶۸۰

همراه با شبکه چهارسیما در اربعین حسینی

شبکه چهار در اربعین حسینی با پخش ویژه برنامه‌های مختلف زائران اباعبدالله الحسین (ع) را همراهی می‌کند.


به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، «ضیافت»، «نغمه‌های عاشورایی»، مستند «جان‌های متحد»، مستند «غریبان» از جمله ویژه برنامه‌های تدارک دیده شده برای اربعین سید و سالار شهیدان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 
از حماسه پیاده روی اربعین  تا دعوت به بازخوانی سیره نبوی در «ضیافت» 


برنامه تلویزیونی «ضیافت اربعینی» در ۱۲ قسمت با اجرای دکتر مالک شجاعی از شنبه ۲۷ مهرماه روی آنتن می‌رود.

پخش ضیافت مصادف است با مناسبت‌های : اربعین حسینی(ع)، رحلت حضرت رسول اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع)، از این رو این ویژه برنامه با چهار عنوان «ضیافت اربعینی»، «ضیافت نبوی»،  «ضیافت»، «ضیافت رضوی» به این ۴مناسبت با ۴رویکرد و محور مختلف خواهد پرداخت.

«ضیافت اربعینی» ویژه اربعین حسینی در ۳قسمت از شنبه ۲۷مهرماه تحت عنوان "اربعین و امروزِ ما"  ضمن تحلیل مقالات و همایش‌های بین المللی اربعین به ظرفیت‌های تمدنی پیاده روی اربعین می‌پردازد. دکتر شجاعی درشب اربعین اباعبدالله الحسین(ع) و شام اربعین (شنبه ۲۷مهر مصادف با ۲۰صفر ساعت ۲۳، به صورت زنده) میزبان دکتر حمیدرضا آیت اللهی استاد دانشگاه علامه طباطبایی خواهد بود و در خصوص این موضوع گفت‌وگو خواهد کرد. در دو قسمت ضیافت اربعینی دیگر نیز میزبان دکتر مهدی مشکی عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی (ره)(۵شنبه شب ساعت ۱۹) و حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدجواد رودگر، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی(جمعه شب ساعت ۱۹) خواهد بود.

«ضیافت نبوی» در چهارقسمت  ویژه رحلت حضرت رسول اکرم (ص) پخش می شود.

 می‌توان گفت «ضیافت نبوی»، به نوعی دعوت به بازخوانی معاصر سیره نبوی با محوریت مسائل فرهنگ اسلامی همچون سبک زندگی، نظم تمدنی جدید، علوم انسانی متناسب با فرهنگ، ارتقاء اخلاق جامعه، معنویت در فضای فکری حال حاضر و ... است.

در ویژه برنامه «ضیافت»برای شهادت امام حسن(ع)، نامه امام علی(ع) به امام حسن مجتبی(ع) یعنی نامه ۳۱ نهج البلاغه مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت. نامه ای که در آن تاکید حضرت بر رویکرد بینِ نسلی در حوزه معارف دینی و آموزه های معرفتی و تربیتی خطاب به نسل های بعدی است.  این برنامه شنبه ۲۷ صفر با حضور دکتر همایون همتی روی آنتن خواهد رفت.

«ضیافت رضوی» ویژه شهادت امام رضا (ع) با حضور دکتر موسی نجفی، استاد تمام علوم‌سیاسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به تمدن نوین اسلامی، به فلسفه سیاسی و تمدن رضوی، خواهد پرداخت. این دو قسمت در رورزهای ۲۸ و ۲۹ صفر (۵ و ۶ آبان ماه) پخش می شود.

گفتنی است «ضیافت » در روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۹ و در بقیه ایام هفته ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما پخش می شود.

گفت‌وگو با ذاکران اهل بیت(ع) در «نغمه های عاشورایی»

برنامه تلویزیونی «نغمه های عاشورایی» در ۱۲ قسمت ۶۰ دقیقه ای با مداحان و ذاکران اهل بیت گفت‌وگو می‌کند.

این برنامه به تهیه کنندگی حبیب الله ذوالفقاری از شنبه ۲۷ مهرماه پخش آن آغاز می شود و از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما روی آنتن خواهد رفت.

گروه تولید «نغمه‌ های عاشورایی» با سفر به ۱۲ استان کشور همچون قم، بوشهر، همدان،گرگان، اصفهان و ... با مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) همراه شده و با آنها در خصوص نغمات عاشورایی وآثارشان گفت‌وگو کرده است. محمدرضا عاصی، محمدرضا اسحاقی، حسین کشتکار و محمدرضا مشکین از جمله مداحانی هستند که با آنها گفت‌وگو شده است.

«جانهای متحد» در اربعین حسینی

مستند دو قسمتی «جانهای متحد» به تهیه کنندگی طیبه صادقی و کارگردانی علی مقدم ۲۷ و ۲۸ مهرماه ساعت ۷:۳۰ از شبکه چهار سیما پخش می شود.

محور اصلی برنامه را گفت‌وگوی میان مجاهدین عراقی در خصوص فعالیت های نظامی و سیاسی خود تشکیل می دهد، در این بخش ۳ شخصیت با ملیت عراقی در خصوص فعالیت‌های خود در کشور ایران و عراق صحبت می‌کنند. محور دیگر این برنامه ارتباطات عاطفی و فرهنگی و مذهبی میان دو ملت  است .

معرفی ۳ عراقی و همرزمان ایرانی آنها از لشگر بدر ایران و  ورود به فضای اجتماعی، فرهنگی، مذهبی میان دو ملت ایران و عراق در محله‌های عراقی نشین ایران  و تصویر اتحاد و نزدیکی دو ملت در عرصه‌های مختلف .

در این مستند می‌بینیم: حضور رزمنده‌های ایرانی و عراقی لشگر بدر در یک سفر یک روزه به قم کنار یکدیگر و بازدید از گلزار شهدای قم جهت بازخوانی خاطرات رزمندگان ایرانی و عراقی ۸ سال دفاع مقدس و گرامیداشت خاطرۀ آنها . همچنین روایت خاطرات در مسیر قم با حضور در قطار و تکرار خاطرات سفر رزمندگان در این مسیر.

حسین محجوب و روایتی از «غریبان»

«غریبان» مستندی آرشیوی به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی است که توسط کامران جاهدی در مدت زمان هفت ماه تدوین شده است. این مستند به مناسبت اربعین حسینی روز شنبه ۲۷ مهرماه ساعت ۸:۴۵ روی آنتن می رود.

۳۳ کارگردان از ۳۳ استان کشور مستندهایی مستقل درباره پیاده‌روی اربعین ساخته اند که تمامی راش‌های این مستندها به اضافه حجم زیادی از آرشیو صدا و سیما که معادل ۲٤۰۰ ساعت فیلم است در اختیار مصطفی رزاق کریمی و تدوینگرش گذاشته شد که پس از تحقیقی مفصل به روایت «غریبان» رسیدند. در «غریبان» فلسفه و تاریخ اربعین روایت می‌شود. حسین محجوب و مریم واعظ پور راوی این مجموعه هستند.

گذشته و حال  تئاتر مذهبی به روایت «شب تئاتر»

«شب تئاتر» از مجموعه «شب های هنر» شنبه ۲۶ مهرماه به مناسبت اربعین اباعبدالله الحسین (ع) به «بررسی گذشته و حال  تئاتر دینی» می پردازد.

در برنامه این هفته «شب تئاتر» که ساعت ۲۲ به صورت زنده روی آنتن می‌رود، دکتر احمد جولایی، نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه و دکتر حسین فرخی، نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر، به اظهار نظر درباره این موضوع خواهند پرداخت. آیتم های تحلیل رویدادهای هفته، معرفی نمایش های روی صحنه تهران و شهرستان ها و نیز معرفی کتاب از دیگر بخش های این برنامه هستند.

«شب تئاتر» از مجموعه «شب‌های هنر» محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است. تهیه کنندگی این برنامه را امین اشرفی برعهده دارد و سردبیری و اجرای آن را منوچهر اکبرلو عهده دار است.
 

 «اربعین، نماد وحدت و اقتدار اسلامی»

مجله سیاسی «رودررو» در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی با موضوع «اربعین، نماد وحدت و اقتدار اسلامی» روی آنتن می رود.

پیاده‌روی اربعین امسال درحالی با حضور گسترده‌تر عاشقان سالار شهیدان و رهپویان طریق هدایت و آزادگی ادامه دارد، که آشوب ساختگی دشمنان ملت عراق برای مخدوش کردن این همایش بزرگ انسانی را پشت سر گذاشته، و نقشه‌های دشمنان هیچ تاثیری در عظمت و شکوه بیشتر این راهپیمایی انسانی – اسلامی نداشته است.

حضور هر ساله ۲۰ تا ۲۵ میلیون زائر از دهها کشور جهان، و وقوع ناب‌ترین جلوه‌های انسان‌دوستی و دلدادگی به نوع بشر و خالق هستی زیباترین تصویری است که در قاب اربعین حسینی خلق می‌شود، و علاوه بر ابعاد انسانی - الهی، به رویدادی تاثیرگذار در تامین ثبات امنیتی، وحدت قومی - دینی در عراق و سراسر منطقه تبدیل شده است.  

«رودرروی» این هفته به بررسی ابعاد این حماسه انسانی و پیام و آثار اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی آن می‌پردازد.

در این برنامه که اجرای آن را دکتر مراد عنادی برعهده دارد امشب ۲۴ مهرماه ساعت ۱۹ میزبان حجت الاسلام والمسلمین احمد مازنی نماینده مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و علی اکبر رضایی استاد دانشگاه می‌شود و با آنها درخصوص موضوع برنامه گفت‌وگو می کند.

«رودررو» به تهیه کنندگی سید مهدی حسینی، کاری از گروه سیاسی شبکه چهار سیما است و چهارشنبه ها ساعت ۱۹:۰۰ به صورت زنده روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اربعین حسینی شبکه چهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۴۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ویژه‌برنامه‌های مرتبط با «نمایشگاه بین‌المللی کتاب» در تلویزیون

به گزارش  گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، تولید و پخش ویژه‌برنامه‌های اختصاصی از مصلی تهران، تهیه گزارش‌های تخصصی برای انواع مخاطبان در سنین مختلف، از جمله تدارک ویژه شبکه هاست که با همت و پشتیبانی مرکز تولید و فنی سیما در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب به روی آنتن خواهد رفت.

مرکز تولید و فنی به عنوان بازوی اجرایی معاونت سیما در پوشش مهمترین رویداد‌های رسانه ای، این بار نیز با هدف ارتقای سطح کیفی و کمی پوشش تصویری این رویداد مهم فرهنگی کشور از ۱۹ اردیبهشت ماه از محل برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی (ره) با استفاده از تجهیزات به روز فنی و نیرو‌های تخصصی تولیدی همچون گذشته با همه توان پای کار آمده است؛ در ادامه به شرح برنامه‌های شبکه‌های سیما در این خصوص پرداخته شده است.

در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که از چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه تا شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود؛ برنامه زنده «کتاب یک» هر روز در ساعت‌های ۱۳:۲۰، ۱۶:۱۵ و ۱۸:۳۰ از شبکه یک پخش خواهد شد.

برنامه «صبحانه ایرانی» شبکه دو نیز همزمان  با ایام برگزاری نمایشگاه کتاب هر روز از ساعت ۷:۰۰ روی آنتن می‌رود.



در ایام برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب، برنامه صبحگاهی «سلام صبح بخیر» با دعوت از مهمانان و ناشران و همچنین معرفی کتاب‌های ارزنده از شبکه سه سیما پخش می‌شود. این برنامه هر روز حوالی ساعت ۹ صبح به صورت زنده پخش می‌شود.

شبکه چهار سیما با برنامه‌ای ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با مخاطبان خود همراه است. این برنامه با عنوان «کتاب ۴»، با ۴ بخش ۱۵ تا ۳۰ دقیقه‌ای در ساعات برگزاری نمایشگاه به صورت زنده از مصلی تهران و یک ویژه برنامه یک ساعته از ساعت ۲۲:۳۰ به روی آنتن می‌رود.

در ویژه برنامه شبانه که اجرای آن را محمد سرشار بر عهده دارد، نقد و تحلیل وضعیت کتاب در ایران انجام می‌شود. در آیتم‌های ۱۵ تا ۳۰ دقیقه‌ای که در ساعت‌های ۱۰، ۱۲:۱۵، ۱۴:۳۰ و ۱۷ به طور زنده از محل نمایشگاه پخش می‌شود با مولفان، مترجمان، دست اندرکاران حوزه کتاب و نشر، نوقلم‌ها و مدیران ستادی نمایشگاه صحبت می‌شود.

شبکه نسیم با برنامه «دیدی نو» به مناسبت سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با مخاطبان خود همراه است.

این برنامه به تهیه کنندگی مهران میر صالحی، کارگردانی کیان کحال زاده با اجرای ایوب آقاخانی در ۵۲ قسمت از شبکه نسیم پخش خواهد شد.

برنامه «مثبت آموزش» شبکه آموزش سیما در سه بخش در ساعت‌های ۱۰:۴۵ تا ۱۱:۰۰، ۱۶:۴۵ تا ۱۷ و۱۷:۴۰ تا ۱۷:۵۰ به موضوع نمایشگاه کتاب می‌پردازد و به صورت زنده با نمایشگاه، ارتباط مستقیم برقرار می‌کند.

برنامه «دکتر سلام» شبکه آموزش ضمن ارتباط زنده با نمایشگاه بین المللی کتاب، هر روز یک کتاب تخصصی و عمومی با موضوع سلامت محور معرفی می‌کند.

همچنین برنامه «دوربین هفت» در دو بخش در ساعت‌های ۱۲ و ۲۰:۴۰ گزارش‌هایی از رویداد‌ها و وقایع نمایشگاه کتاب را از شبکه آموزش پخش می‌کند.

شبکه قرآن و معارف سیما نیز رویداد‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را در قالب ویژه برنامه و میان برنامه‌های مختلف به صورت زنده پوشش می‌دهد.

ویژه برنامه‌ای به تهیه کنندگی مهدی شکوهی با حضور مستمر استیج و دوربین شبکه قرآن و معارف سیما در محل برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب و گفتگو با صاحبان نشر، مولفان و بازدیدکنندگان آماده پخش برای دوستداران کتاب است.

همچنین تهیه و تولید و پخش روزانه آیتم‌های متنوع ادبی از غرفه‌های مختلف و حال و هوای فرهنگی نمایشگاه از دیگر تدارک شبکه قرآن و معارف سیما است.

شبکه نمایش به مناسبت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، فیلم‌هایی را با این مضامین در جدول پخش خود قرار داده است که هر شب ساعت ۲۱ پخش خواهد شد.

فیلم‌های سینمایی «جولی و جولیا»، «کتاب فروشی»، «چارلز دیکنز»، «خانم پاتر»، «نابغه»، «کافه امید»، «انجمن ادبی کیک پوست سیب زمینی» و «عجیب‌تر از داستان» از جمعه ۲۱ اردیبهشت تا جمعه ۲۸ روی آنتن شبکه نمایش می‌رود.

برنامه «تهران ۲۰» شبکه تهران؛ همزمان با سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در گفتگو با مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه کتاب به صورت ویژه‌ای به این رویداد فرهنگی می‌پردازد. این برنامه به تهیه‌کنندگی مجتبی احمدی از شنبه تا چهارشنبه هر شب ساعت ۲۰ تماشایی می‌شود.

گروه خانواده نیز با تدارک برنامه «به خانه برمی‌گردیم» و بهره‌مندی از حضور مهمانان مختلف در بخش‌های متنوعِ ارتباط با نمایشگاه کتاب، معرفی کتاب و ... به صورت ویژه‌ای به این رویداد فرهنگی خواهد پرداخت.

برنامه «سلام تهران» هر روز صبح از ساعت ۰۶:۳۰ تا ۰۸:۰۰ با دعوت از مهمان‌های ویژه حوزه کتاب و نشر، به موضوع نمایشگاه کتاب در شبکه تهران می‌پردازد.

همچنین ارتباط زنده با نمایشگاه کتاب از روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت هر روز حوالی ساعت ۱۰ در شبکه تهران برقرار می‌شود و به مدت ۱۵ دقیقه اتفاقات و حواشی این نمایشگاه را پوشش تصویری خواهد داد. همچنین گفتگو با مسئولین حوزه نشر و نمایشگاه بخش دیگری از این برنامه خواهد بود.

برنامه‌های گزارشی «در شهر» و «در استان» نیز همزمان با برپایی نمایشگاه کتاب گزارش‌های ویژه‌ای را روانه آنتن می‌کنند.

شبکه افق نیز رویداد‌های نمایشگاه بین المللی کتاب را به صورت زنده از محل برگزاری نمایشگاه پوشش می‌دهد. این برنامه از ساعت ۱۸:۳۰ به مدت نیم ساعت پخش می‌شود.

برنامه «مثبت سلامت» به صورت زنده رویداد‌های فرهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب را از شبکه سلامت پخش می‌کند. همچنین برنامه‌های «پنجره باز» و «حال خوب» نیز به صورت زنده از نمایشگاه روی آنتن می‌روند.

شبکه کودک با برنامه «کتاب شیرین» مخاطبان خود را با حال و هوای نمایشگاه کتاب همراه می‌کند.

شبکه امید نیز با برنامه زنده «نورا» به انعکاس رویداد‌های نمایشگاه بین المللی کتاب می‌پردازد. این برنامه هر روز ساعت ۱۹ تا ۲۰ از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران روی آنتن می‌رود.

این برنامه شامل بخش‌های من و کتاب، کتاب جان و معرفی کتاب‌هایی راجع به زندگی شهدا و ... می‌باشد.

مستند‌های «جای پای او» یک‌شنبه ۲۳ اردیبهشت، ساعت ۲۰:۰۰، «شاهنامه فردوسی» دوشنبه ۲۴ اردیبهشت، ساعت ۱۹:۳۰ و «کاش غوره‌ها انگور بشه» سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت، ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن شبکه مستند می‌روند.

میان برنامه «برگ زرین» ویژه کتاب و کتابخوانی، از شبکه جام جم پخش می‌شود. همچنین ارتباط مستقیم با نمایشگاه کتاب تهران و مصاحبه با بازدیدکنندگان و ارائه گزارش از وقایع و رخداد‌های نمایشگاه در فواصل برنامه‌ها با محوریت میهمانان کشور‌های فارسی زبان در نمایشگاه و سایر کشور‌های خارجی میهمان و مصاحبه با صاحب نظران زبان پارسی مشارکت کننده در نمایشگاه و میهمانان فارسی زبان به منظور گرامی داشت و پاسداشت زبان پارسی روی آنتن شبکه جام جم می‌رود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کتاب را در قاب سیما دنبال کنید
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های مرتبط با «نمایشگاه بین‌المللی کتاب» در تلویزیون
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • بحث درباره «فیلم و سریال» به شبکه چهار کشیده شد
  • «امتداد» آماده پخش شد/ فیلم و سریال از دریچه فلسفه و اندیشه
  • «امتداد»، در راه شبکه چهار سیما
  • برنامه تلویزیونی «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه 
  • این برنامه‌ها را حتما بشنوید/ ضیافت کتاب خوان‌ها در رادیو