Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهیه‌کننده و کارگردان مستند «موکب‌داران» گفت: مستند «موکب‌داران» با هدف بررسی نقش راهپیمایی بزرگ اربعین در تقویت اتحاد میان ادیان و مذاهب در شبکه پرس تی‌وی تولید می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمد تراب‌زاده ـ تهیه‌کننده و کارگردان مستند «موکب‌داران» ـ هدف از پرداختن به این موضوع را بررسی تاثیر زیارت بر تبادلات فرهنگی میان اقوام و مذاهب مختلف عنوان کرد و گفت: در این مستند ۵۰ دقیقه‌ای با سه موکب‌دار از ادیان شیعه، سنی و مسیحی شامل یکی از شیوخ بنام عراق، یکی از علمای اهل تسنن عراق و موکب‌دار مسیحی عراقی همراه شده و حضور آنها در ایران و در شهرهای مشهد، قم و تهران، دیدار با مقام معظم رهبری و بازگشت به عراق و موکب‌داری در ایام پیاده‌روی اربعین را به تصویر می‌کشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بررسی داد و ستدهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حاصل از این رویداد بزرگ مذهبی بین ادیان و مذاهب در این مستند، افزود: پیاده‌روی اربعین نقش مهمی در خنثی کردن سیاست‌های تفرقه‌افکنانه دولت‌های مختلف در منطقه خاورمیانه ایفا می‌کند و باعث شده است پیروان ادیان و مذاهب مختلف در کنار یکدیگر با همدلی و مهربانی به عرض ارادت نسبت به سید و سالار شهیدان بپردازند.

تراب‌زاده که نویسندگی این مستند را نیز بر عهده دارد، تصریح کرد: زیارت یک مفهوم انسانی است و می تواند فارغ از مرزهای محدودیت های سیاسی و مرزهای جغرافیایی به حاکمیت روح انسانی و ایجاد اتحاد و همدلی میان انسان ها منجر شود و بدون شک حجم عظیم اتحاد و تقریب مذاهب در جریان برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین ناشی از باورهای انسانی و به برکت وجود بهترین اولاد آدم حضرت امام حسین (ع) بوده و خواهد بود.

تهیه مستند «موکب داران» گفت: این مستنداز عاشورای حسینی آغاز شده و تا اربعین ادامه خواهد داشت.

فرشته احمدلو (مدیر تولید و هماهنگی)، سید جواد موسوی (دستیار تصویر)، اسعد بداوی پور (مترجم) عوامل تهیه این مستند هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پرس تی وی اربعين حسيني پیاده روی اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۴۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از بغداد، در این همایش ده‌ها اندیشمند جهان اسلام و دیگر ادیان از کشور‌های ایران، لبنان، فلسطین، اردن، یمن و مصر گردهم آمدند تا هم ابعاد سیاسی امام علی (ع) در مبارزه با ظلم و یاری رساندن به مظلوم را بر اساس فراز‌هایی از نهج البلاغه بررسی کنند و هم ملت‌های آزاده را به حمایت هرچه بیشتر از قضیه فلسطین دعوت نمایند.
نهج البلاغه را اندیشمندان به دلیل تاکید آن بر کارآمدی نظام واقعی اسلامی، الگویی همیشگی برای تمامی ملت‌ها و ادیان می‌دانند به ویژه در شرایط امروز که ملت فلسطین در سخت‌ترین اوضاع خود به سر می‌برد.......

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


اظهارات:
۱- شیخ بلال العبدلی از علمای اهل سنت عراق
۲- صباح زنگنه - کارشناس کرد عراقی
۳- شیخ غازی حنینه از علمای برجسته اهل سنت لبنان
۴- قاسم الغراوی - کارشناس اسلامی عراقی

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • مرور زندگی «آقای خاص» کشتی با روایت فرزاد حسنی
  • فرزاد حسنی «آقای خاص» را روایت می‌کند
  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند
  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان
  • یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است
  • جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم
  • روایت عشق و فلسفه در شبکه چهار