Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دیوان عالی اسپانیا از بلژیک درخواست کرد تا کارلوس پیگدمون رهبر پیشین استقلال طلبان کاتالونیا را در این کشور بازداشت کنند.

بر اساس اعلام سخنگوی دادستان بروکسل، این سومین باری است که اسپانیا برای کارلوس پیگدمون درخواست بازداشت صادر کرده است.

به گزارش رویترز این درخواست بازداشت به زبان اسپانیایی برای بلژیک فرستاده شده است؛ در صورتیکه بر اساس قوانین، این دست از مدارک باید به یکی از زبان های رسمی بلژیک یعنی فرانسه، آلمانی و یا هلندی تنظیم شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دادستان بروکسل در این باره افزود: اسپانیا هفته آینده، درخواست بازداشت جدیدی را به یکی از زبان های رسمی بلژیک تنظیم و ارسال خواهد کرد.

دادستانی بروکسل در این خصوص تاکید کرد: با توجه به پیچیدگی پرونده و ۲ حکم بازداشت اروپایی که قبلاً علیه پیگدمون ارسال شده است، این پرونده نیاز به بررسی کامل و دقیق قضایی دارد.

این در حالیست که اخیراً دیوان عالی اسپانیا ۹ نفر از ۱۲ رهبر جدایی طلب کاتالونیا را به دلیل تلاش برای برگزاری همه‌پرسی «غیرقانونی» برای استقلال کاتالونیا به ۹ تا ۱۳ سال زندان محکوم کرده بود.

گفتنی است، دادگاه عالی اسپانیا «اوریول یونکراس» را که از ژانویه ۲۰۱۶ تا اکتبر ۲۰۱۷ معاون رهبر کاتالونیا بود را به ۱۳ سال زندان محکوم کرد. 

یونکراس از جمله افراد تاثیرگذار در همه پرسی استقلال کاتالونیا در سال ۲۰۱۷ بود.

همه پرسی استقلال کاتولونیا در اکتبر سال ۲۰۱۷ در حالی برگزار شد که دادگاه قانون اساسی اسپانیا این فرایند را رد کرده بود؛ با این وجود ۴۳ درصد از کاتالونها پای صندوق های رای رفتند و نتیجه این شد که ۹۰ درصد از شرکت کنندگان در همه پرسی رأی به جدایی کاتالونیا از اسپانیا دادند.

کد خبر 4748960

منبع: مهر

کلیدواژه: کارلوس پیگدمون همه پرسی استقلال کاتالونیا بلژیک سوریه ترکیه ایالات متحده آمریکا عراق دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی عربستان سعودی فلسطین رجب طیب اردوغان روسیه ایران فرانسه کردهای سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۶۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به مناسبت روز مادر در اسپانیا؛ بازیکنان ختافه همراه مادران‌شان وارد زمین شدند / فیلم

به مناسبت روز مادر در کشور اسپانیا، باشگاه ختافه با طرح خلاقانه ای، بازیکنان خود را پیش از آغاز بازی مقابل اتلتیک بیلبائو، همراه مادران‌شان وارد زمین کرد.

دانلود (3.2MB)

دیگر خبرها

  • به مناسبت روز مادر در اسپانیا؛ بازیکنان ختافه همراه مادران‌شان وارد زمین شدند / فیلم
  • اللهیار دیر آمد، وسترلو یک امتیاز گرفت
  • بازداشت ۴۵ نفر به دلیل اعتراض به قانون ضد مهاجرتی سوناک
  • موافقت باشگاه استقلال با درخواست ویژه نکونام برای طرفداران
  • نطق تماشایی نماینده بلژیک در پارلمان اروپا درباره حمله ایران
  • راهیابی دو اثر از رادیو کیش به مرحله نهایی سومین جشنواره ملی پژواک
  • سند جامع سومین حرم اهل بیت(ع) رونمایی می‌شود
  • پیروزی تنیس باز مازندرانی در گام نخست مسابقات عربستان
  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • پیروزی نوشاد عالمیان در مسابقات تنیس روی میز عربستان