Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزارت خارجه پاکستان می‌گوید پیچیدگی موضوعات مورد بحث در دیدار عمران خان با مقام‎های سعودی ادامه مذاکرات را اجتناب ناپذیر کرده است. تاریخ انتشار: 17:44 - 24 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۹۵۰۴ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ «عمران خان»، نخست وزیر پاکستان که روز سه شنبه در چارچوب ابتکار صلح و امنیت منطقه‌ای به عربستان سفر کرده بود، از سران ریاض خواست از درگیری نظامی در خلیج فارس اجتناب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرگزاری دولتی عربستان می‎گوید سران ریاض و اسلام آباد در دیدار روز سه شنبه درباره روابط نزدیک دو کشور، همکاری‌های دوجانبه و نیز آخرین تحولات بین المللی و منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.
در همین حال وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده که "نخست وزیر پاکستان آماده ادامه و تسهیل تلاش‌ها برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها است و در مسیر حل اختلافات از طرق مسالمت آمیز گام برمی‎دارد."
این بیانیه می‎گوید "تبادل نظر در این زمینه جامع و سازنده بود. طرفین با توجه به پیچیدگی موضوعات و چالش‌های موجود، بر ادامه مذاکرات و تماس‌های نزدیک برای پیشبرد روند تاکید کردند. "
عمران خان روز سه شنبه در سفر یک روزه خود به عربستان با «سلمان بن عبدالعزیز» و «محمد بن سلمان» پادشاه و ولیعهد عربستان جداگانه دیدار کرد.
«شاه محمود قریشی»، وزیر خارجه عربستان و شماری از مقام‎های ارشد دولت پاکستان در این سفر نخست وزیر این کشور را همراهی می‌کردند.
سومین سفر عمران خان به عربستان در سال جاری ۲ روز پس از سفر به ایران و در چارچوب ابتکار صلح و امنیت در منطقه صورت گرفت.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سفر عمران خان به عربستان بیانیه وزارت خارجه پاکستان میانجی گری پاکستان نخست وزیر پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۶۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه «آندره کلین» سفیر روسیه در لندن را به اتهام آنچه فعالیت‌های سازمان‌دهی شده و مخرب روسیه در خاک انگلیس نامید احضار کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای افزود که دولت لندن نسبت به «الگوی رفتاری گسترده‌تری که از سوی روسیه برای حمایت از رفتارهای مخرب در قلمرو سایر کشورهای مستقل شاهد هستیم» ابراز نگرانی کرد.

این بیانیه می‌افزاید: ما خواستار توقف فوری این فعالیت‌ها هستیم و به همکاری با متحدان خود برای ایجاد بازدارندگی و دفاع در برابر خطرات ناشی از روسیه ادامه خواهیم داد.

سفیر روسیه در حالی احضار شد که دادستانی انگلیس ساعاتی پیش دو شهروند بریتانیایی را به همدستی با سرویس جاسوسی روسیه برای خرابکاری در انگلیس متهم کرد.

بر اساس گزارش‌ها دیلان ارل ۲۰ ساله و جیک ریوز ۲۲ ساله متهم هستند که در عملیات آتش‌سوزی یک انبار تجاری مرتبط با اوکراین در شرق لندن مشارکت داشته‌اند. آن‌ها نخستین کسانی هستند که در چارچوب قانون جدید امنیت ملی انگلیس مصوب سال ۲۰۲۳ متهم شده‌اند.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: در حالی که ما باید اجازه دهیم تا این پرونده روند قضایی خود را طی کند، اما من عمیقاً نگران ادعای مشارکت اتباع انگلیسی در عملیات مجرمانه به نفع دولت روسیه هستم.

وی افزود: ما از تمام وزن سیستم کیفری استفاده خواهیم کرد تا هر کسی را که در جرایم مرتبط با دخالت خارجی مجرم شناخته می‌شود، پاسخگو کنیم.

همچنین جیمز کلورلی، وزیر کشور انگلیس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدامات خارجی خصمانه هرگز در خاک بریتانیا قابل تحمل نخواهد بود. اگر امنیت بریتانیا را تهدید کنید، با عدالت روبرو خواهید شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!