Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل سازمان ملل از اقدام نخست‌وزیر پاکستان برای میانجیگری در روابط تهران-ریاض استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، استفن دوژاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان اعلام کرد که دبیرکل سازمان ملل از اقدام عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان برای کاهش تنش میان ایران و عربستان سعودی پس از حمله رخ‌داده اخیر به صنعت نفت عربستان استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق ترجمه ایسنا از آسوشیتد پرس پاکستان، دوژاریک در جمعی از خبرنگاران در نیویورک گفت که ریاست سازمان ملل از چنین اقداماتی «اصولا» حمایت می‌کند.

استقبال دبیر کل سازمان ملل از اقدام نخست‌وزیر پاکستان در پی این مطرح می‌شود که عمران خان روز یکشنبه هفته جاری در سفرش به ایران در نشست خبری مشترک با حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان گفت: دلیل اصلی سفر من به ایران این است که نمی‌خواهیم درگیری جدیدی در منطقه بوجود بیاید به ویژه اینکه ما خودمان ۱۵ سال درگیر بودیم و ۷۰ هزار نفر را هم در درگیری با تروریسم از دست دادیم.

عمران خان ادامه داد: ایران همسایه ماست و در مواقع مهم به ما کمک کرده است و عربستان هم دوست ماست و به ما کمک کرده است و نمی‌خواهیم بین ایران و عربستان درگیری رخ دهد بلکه معتقدیم باید با مذاکره مشکلات حل شود و به جنگ منتهی نشود.

عمران خان همچنین به دنبال سفرش به ایران، روز سه‌شنبه به عربستان سعودی سفر و با مقامات عالی‌رتبه این کشور دیدار کرد.

همچنین پایگاه خبری رادیو پاکستان روز گذشته گزارش داد که عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از وی خواسته تا نقش خوبی را روابط میان تهران و واشنگتن ایفا کند.

وی همچنین تصریح کرد که در سفر اخیر خود به تهران، این پیشنهاد دونالد ترامپ را به حسن روحانی رسانده است.

عمران خان با اشاره به پیچیدگی روابط ایران و آمریکا اظهار کرد که تا زمان پاسخ نگرفتن از طرفین، اطلاعات جدیدی را در این زمینه فاش نخواهد کرد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه حب الحسین یجمعنا موکب اربعین کانون های مساجد مسجد دبیرکل سازمان ملل متحد ایران و عربستان دبیرکل سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۷۹۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش با استقبال سفیر ایران و تاج وارد تایلند شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، صبح امروز به وقت محلی وزیر ورزش و جوانان برای حضور به عنوان مهمان ویژه در دیدار نهایی رقابت های فوتسال جام ملت های آسیا وارد بانکوک تایلند شد.

ناصرالدین حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند و مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در بدو ورود وزیر ورزش و جوانان به بانکوک ضمن حضور در فرودگاه، به هاشمی خوش‌آمد گفتند.

کد خبر 6090520

دیگر خبرها

  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج
  • وزیر ورزش با استقبال سفیر ایران و تاج وارد تایلند شد
  • استقبال دانشجویان از نخستین تور شهروندی عمران و پیشرفت شهرداری شیراز
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • زندان را به سازش با کسانی که پاکستان را به بندکشیدند،ترجیح می‌دهم
  • تاکید پاکستان بر توقف جنگ غزه و حل مساله فلسطین در اجلاس سازمان شانگهای
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند