Web Analytics Made Easy - Statcounter

در خودروهای ۲ دیفرانسیل نیرو به هر چهار چرخ منتقل می‌شود و این خودروها مناسب طبیعت گردی و کویرگردی است.

مجید نوری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کار بررسی صلاحیت تخصصی رانندگان خودروهای ۲ دیفرانسیل و شاسی بلند که برای کویرگردی و طبیعت‌گردی در این شهرستان استفاده می‌شوند توسط فعالان و کارشناسان گردشگری انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت 120 راننده خودروهای 2 دیفرانسیل و شاسی بلند برای انتقال مسافران از آران و بیدگل به کویر مرنجاب و منطقه سیاه کوه  این شهرستان اظهار داشت: حدود 40 نفر از آنها به‌طور دائم و سایرین به‌صورت تفریحی یا موردی در این عرصه فعالیت دارند.

نوری اضافه کرد: با توجه به برخی مباحث مطرح شده در سال‌های اخیر در باره آسیب‌هایی که به بخش محیط زیست و کویر به‌ویژه در منطقه حفاظت شده یخاب وارد شد، موضوع ساماندهی کویرگردی و طبیعت گردی در شهرستان آران و بیدگل نیز مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به شناسایی رانندگان خودروهای 2 دیفرانسیل و شاسی بلند فعال در این شهرستان خاطرنشان کرد: صلاحیت این افراد بررسی و در صورت تایید، گواهینامه مربوطه به آنها اعطا می‌شود و در دوره‌های آموزشی مانند امداد و نجات، نقطه‌یابی، سیستم اطلاعات جغرافیایی و کویرشناسی شرکت می‌کنند.

نوری با اشاره به اینکه برخی از این افراد، هم راننده و هم راهنمای تورهای گردشگری هستند، تصریح کرد: کلوب سافاری مستقر در آران و بیدگل نیز خودروهای 2 دیفرانسیل و شاسی بلند را از نظر فنی مورد بررسی قرار می‌دهد.

رییس میراث فرهنگی آران و بیدگل با تاکید براینکه همه رانندگان و تورهای گردشگری که قصد ورود به جاذبه‌های طبیعی این شهرستان را دارند باید مجوزهای لازم را داشته باشند، گفت: این مجوزها در 2 دروازه ورودی مرنجاب و کاروانسرا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فصل گردشگری در این شهرستان از مهر تا اردیبهشت است، افزود: در نیمه نخست امسال حدود 240 هزار گردشگر به این خطه سفر کردند که حدود 25 هزار نفر آنها خارجی بودند.

کویر مرنجاب در شمال استان اصفهان و در مجاورت با آران و بیدگل به‌دلیل برخورداری از گوناگونی پوشش گیاهی، جانوری و تاریخی، سالانه مورد توجه هزاران نفر از علاقه‌مندان و گردشگران داخلی و خارجی است.
افزون بر ۱۳۵ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی ثبت ملی در شهرستان آران و بیدگل وجود دارد.
شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر در ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خودرو کویر مرنجاب اصفهان میراث فرهنگی آران وبیدگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۷۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرزه تردد خودروهای سنگین دوباره روی تن پل تاریخی بابل نشست

تردد آسیب‌زای ماشین‌های سنگین از زیر پل تاریخی محمدحسن خان بابل که طبق مصوبه شورای ترافیک ممنوع و تخلف به شمار می‌رود، به دلیل بی‌توجهی مسئولان شهری و میراثی شهرستان بابل، دوباره از سوی رانندگان متخلف از سر گرفته شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابل، تردد خودروهای سنگین از زیر پل تاریخی 300 ساله محمد حسن خان که دوباره جریان گرفته، کار را به جایی رساند که میراث دوستان و گردشگران بومی و غیربومی علاقمند به نماد تاریخی شهر بابل می‌گویند چرا کسی به فکر این بنای تاریخی در حال تخریب نیست.

 برای چندمین بار پیاپی در یک سال اخیر رانندگان خودروهای سنگین با کنار زدن سازه‌های آهنی و بتنی (نیوجرسی) که در زیر این پل تاریخی جانمایی شده بود، تردد خودروهای سنگین از زیر این پل را از سر گرفتند.

این ترددها به حدی نگران کننده شده که صدای اعتراض دوستدران میراث فرهنگی در حال بازدید از این بنای تاریخی را هم در آورده است.

 

.

 

پیشتر و در دی ماه سال گذشته خبرگزاری تسنیم گزارشی را با عنوان "ماشین‌های سنگین بلای جان پل تاریخی بابل شده‌اند" منتشر کرد.

در آن گزارش مهران فلاح؛ رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بابل به خبرنگار تسنیم گفت: همه ما نسبت به وضعیت فعلی پل تاریخی محمدحسن خان نگران هستیم.

فلاح با تاکید بر اینکه تردد خودروهای سنگین از زیر پل ممنوع است، افزود: نیوجرسی‌هایی به عنوان مانع زیر طاق‌چشمه‌ها بر سر راه خودروها قرار داده شده، اما متاسفانه برخی افراد سودجو به این مهم توجه نمی‌کنند و با کنارزدن نیوجرسی‌ها به تردد از زیر پل اقدام می‌کنند، برای همین باید با تصویب یک قانون به طور جدی به این مسئله ورود کرد و مانع تردد آنها شد.

حمیدرضا قربانیا دلاور؛ رئیس شورای شهر بابل نیز دراین‌باره به خبرنگار تسنیم گفت: بارها گفته‌ام که تنها راه برون‌رفت از این مشکل چندین ساله و مهم و نگران‌کننده این است که از ظرفیت و فرصت خدادادیِ رودخانه بابلرود و پل تاریخی آن باید به عنوان یک فرصت گردشگری استفاده کنیم. ما با تمام توان به دنبال جذب سرمایه‌گذار داخلی هستیم تا از این فرصت برای جذب گردشگر استفاده کنیم.

با این همه به نظر می‌رسد هنوز اهتمام جدی از سوی مسئولان شهر بابل و استان مازندران برای جلوگیری از تردد خودروهای سنگین از زیر پل صورت نگرفته و قرار دادن نیوجرسی در زیر پل هم به عنوان یک اقدام موقت نتوانسته مانع تردد خودروهای متخلف شود. 

به گزارش تسنیم، شورای ترافیک شهرستان بابل در 26 دی ماه 1400 مصوب کرد که تردد خودروهای سنگین از زیر این پل تاریخی ممنوع است، اما از آن تاریخ تاکنون چندین بار این مصوبه نقض و تردد خودروهای سنگین از زیر پل تاریخی محمد حسن خان از سر گرفته شده است.

نیوجرسی‌ها یا همان سازه‌های آهنی و بتنی که به منظور جلوگیری از تردد ماشین های سنگین در زیر این پل تاریخی مستقر می‌شود، به گونه‌ای است که رانندگان می توانند آن را با ماشین جا به جا کرده و از زیر پل عبور کنند.

در روزهای اخیر نیز تردد خودروهای سنگین در زیر این پل تاریخی از سر گرفته شده و واکنش و نگرانی میراث دوستان را به دنبال داشته است.

این پُل تاریخی که از گذشته های دور شهر بابل را به جنوب این شهرستان در بخش بندپی شرقی، بندپی غربی و گتاب متصل می‌کرد و در یک مقطعی از تاریخ، عبور احشام از روی آن انجام می‌شد. چند سال پیش میراث فرهنگی با قرار دادن نمادی از تندیس کوچ دامداران روی این پُل فضایی ایجاد کرد که عملا امکان تردد وسایل نقلیه و احشام از روی آن ناممکن شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لرزه تردد خودروهای سنگین دوباره روی تن پل تاریخی بابل نشست
  • جزئیات نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان + شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • برگزاری یادواره ۴۰۰ شهید کارگر و فرهنگی آران و بیدگل
  • کشف البسه قاچاق در شهرستان خوسف
  • سخنگوی شورای نگهبان: رد صلاحیت حسن روحانی دلایل متعدد دارد / ایرادات به لایحه حجاب پابرجاست
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • هشدار هواشناسی کاشان نسبت به وزش باد شدید
  • اختتامیه دومین دوره لیگ فوتسال مهاجرین + فیلم