Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی با بیان اینکه شورای تامین استان مرکزی تکلیف رسیدگی، تعمیر و تعیین تکلیف رودخانه‌ها را مشخص کرد گفت: خلاء ارتباطی در ۵ نقطه استان مرکزی باید سریعا برطرف شود. ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدعلی آقازاده عصر امروز در ستاد پیشگری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی با اشاره به اهمیت توجه به حوزه مدیریت بحران اظهار داشت: فرمانداران استان مرکزی مکلفند که در 6 ماهه دوم سال هرماه یکبار ستاد مدیریت بحران شهرستانی را برگزار و نتایج هر جلسه را برای مدیرکل بحران استان مرکزی ارسال و وی نیز نتایج را در ستاد مدیریت بحران کل استان بازگو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اعضای ستاد مدیریت بحران باید تمام تلاش خود را بکار بگیرند تا آمادگی مقابله با هرنوع حوادث غیرطبیعی را داشته باشیم که درصورت بروز حوادث حداکثر خسارات به استان مرکزی وارد شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: مجموعه بنیادمسکن استان مرکزی در روند بهسازی و مقاوم سازی منازل روستایی استان مرکزی موفق شده که تعداد 4 هزار و 800 مسکن روستایی را مقاوم سازی کند که اقدام بسیار مطلوبی است.

آقازاده ادامه داد: درحوزه بازسازی و مقاوم سازی منازل روستایی استان مرکزی به میزان 108 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض، 600 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و 40 هزارتن سیمان رایگان توزیع شده و در مجموع 10 درصد از کل مسکن های روستایی استان مرکزی بازسازی و مقاوم سازی شده اند.

آنچه در جلسه مدیریت بحران شهرداری خرم‌آباد گذشت‌5 رزمایش مدیریت بحران تا پایان سال در شهر قم برگزار می‌شودطرح آموزش مدیریت بحران دانش‌آموزان در مدارس استان اردبیل اجرا می‌شود

وی عنوان کرد: در تلاشیم تا با همکاری مدیران جهادکشاورزی، مدیریت بحران و سایر ارگان های مرتبط با خسارات سیل ابتدای سال بتوانیم سهمیه خسارات استان مرکزی را دریافت کنیم و نباید اجازه دهیم این اعتبار به صندوق بازگردد و حق خسارت دیدگان عرصه کشاورزی و غیره جبران نشود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: استان مرکزی علی رغم اینکه در روند رسیدگی به خسارت دیدگان سیل ابتدای سال عملکرد مطلوبی داشت اما در روند ثبت پرونده های خسارات ناشی از سیل عملکرد بسیار ضعیفی داشته و نتوانسته ایم از فرصت ایجادشده برای جبران این خسارات استفاده کنیم.

آقازاده بیان کرد: پس از سفر وزیر ارتباطات به استان مرکزی مقرر شد خلاء ارتباطی موجود در 5 نقطه استان مرکزی ازجمله اراک، محلات، خنداب، شازند و ساوه با صرف اعتبار از سوی وزارت ارتباطات برطرف و رینگ ارتباطی این استان کامل شود.

وی افزود: از مجموعه های راهداری و منبع طبیعی درخواست داریم نهایت همکاری را با وزارت ارتباطات داشته باشند و مسیر را برای عبور فیبرنوری فراهم سازند زیرا این اقدام رویداد بسیار مهمی برای استان مرکزی محسوب می شود که پس از گذشت سال ها نقاط کور ارتباطی استان مرکزی قابل دسترسی می شوند.

استاندار مرکزی ادامه داد: براساس مصوبه شورای تامین استان مرکزی وظیفه رسیدگی، تعمیر و تعیین تکلیف رودخانه‌های درون شهری بر عهده شهرداری و در خارج از منطقه شهری بر عهده آب منطقه ای است و براساس این تقسیم کار هریک از مجموعه ها موظفند حداکثر تا یک ماه آینده نسبت به ترمیم و تکمیل منازل مستقر در حوزه و بستر وردخانه ها اقدام کنند.

انتهای پیام/

R41371/P4001/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۷۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس یزد چهارشنبه غیرحضوری شد

آفتاب‌‌نیوز :

محمدعلی ملک‌زاده با اشاره به اینکه جلسه ستاد مدیریت بحران استان یزد به ریاست استاندار برگزار شد اظهار داشت: به دلیل بارش‌های باران، ستاد مدیریت بحران استان یزد تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان یزد برای چهارشنبه پنجم اردیبهشت را غیرحضوری اعلام کرد.

 میزان بارندگی در شهر یزد بسیار شدید بود و در بسیاری از خیابان‌ها روان‌آب جاری شده و تیم‌های عملیاتی و اجرایی در حال ارائه خدمات برای رفع آب گرفتگی‌ها هستند.

در نقاط مختلف استان یزد هم شدت بارندگی سبب شد که سیلاب جاری شود به گونه‌ای که در بسیاری از مسیر‌های روستایی، تردد با مشکل مواجه شد و برخی از مسیر‌ها برای ساعاتی مسدود شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • جبران خلاء بهره وری در تغذیه دام با استفاده از خوراک کامل
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است
  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس
  • بارش باران سیل آسا در یزد
  • برطرف شدن اغلب دغدغه‌های حوزه سلامت
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • پس از باران/ جاده -یزد مهریز+فیلم
  • مدارس یزد چهارشنبه غیرحضوری شد