Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید سعید شاهرخی شامگاه چهارشنبه در بیست و سومین جلسه اعضای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه طبق قانون دولت موظف به حمایت از مجموعه‌داران است، تاکید کرد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باید مکان مناسبی در اختیار مجموعه‌دار همدانی برای ایجاد موزه خصوصی قرار دهد.

وی با صراحت به تمام کسانی که این کار را نهی می‌کنند، گفت: مجموعه‌داری نه تنها عیب نیست بلکه افتخاری برای استان همدان محسوب می‌شود که مهد تاریخ و فرهنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار همدان با اشاره به اینکه بنای تاریخی پوستی زاده متعلق به شهرداری و بین این نهاد و شورای شهر اختلاف هایی بر سر واگذاری این خانه به بخش خصوصی وجود دارد، به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان دستور داد منتظر نتیجه این موضوع نماند.

شاهرخی خاطرنشان کرد: نظر شورای شهر برای ما محترم است، اما میراث فرهنگی وظیفه دارد در سریعترین زمان مکان دیگری برای راه‌اندازی موزه خصوصی در اختیار مجموعه دار حاضر قرار دهد.

وی یادآوری کرد: همراهی نکردن مسئولان استان با مجموعه داران آثار تاریخی موجب فرار این افراد و به نمایش درآمدن این آثار ارزشمند در دیگر نقاط کشور است.

استاندار همدان در ادامه این نشست تخصصی به اختلاف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اتاق اصناف درباره نرخ و تعرفه سفره خانه های سنتی و تاسیسات گردشگری پایان داد.

به گفته وی تاسیسات گردشگری تابع قانون خاص میراث هستند اما بازرسان اتاق اصناف برابر مقررات خود به جرائم و شکایتهای مردم از این اماکن رسیدگی کرده و موجب ضرر و زیان فراوان صاحبان این مکان ها می شوند که شایسته نیست.

شاهرخی گفت: از این پس نرخ نامه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ستاد تنظیم بازار بازنگری و تائید می شود و همه دستگاه های نظارتی و متولی باید به مصوبه این ستاد تمکین کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه باید به بخش خصوصی خوش بین و نگاه مثبت داشته باشیم، افزود: دستگاه های اجرایی در حمایت از بخش خصوصی باید به نقطه مشترک رسیده و اختلاف های بین بخشی را کنار بگذارند.

ساماندهی خانه مسافرها بدون مجوز و نیازسنجی و  اجرای طرح مطالعاتی برای جلوگیری از ساخت هتل های مازاد در همدان از دیگر مواردی بود که استاندار همدان به آنها تاکید کرد.

خانه پوستی زاده مربوط به اواخر دوره قاجار است و در همدان، بلوار علویان، میدان عین القضات، نبش بلوار الوند واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۹۸۷۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری همدان همدان موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۸۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان صحت ندارد و هیچگونه مجوزی در این محوطه تاریخی صادر نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان صحت ندارد و هیچگونه مجوز ساخت و ساز در محدوده این محوطه تاریخی صادر نشده است.

وی افزود: قلعه اولتان یکی از محوطه‌های تاریخی مهم استان اردبیل بوده و در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و تا کنون هفت فصل کاوش در این محوطه انجام یافته که نشان دهنده اهمیت آن است.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: همچنین با توجه به اهمیت قلعه اولتان، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل پیشنهاد تبدیل اولتان قالاسی به پایگاه ملی را به وزارت میراث‌فرهنگی ارائه کرده است و پیگیر اخذ مجوزهای لازم برای این مورد هستیم.

محمدی ادیب ادامه داد: محوطه‌ها و بناهای تاریخی عرصه و حریم مشخصی دارند و در مورد قلعه اولتان نیز عرصه و حریم آن در سال ۱۳۹۸ تعیین و در شورای حرایم کشور به تصویب رسیده است که بر اساس همان موارد مصوب، حفاظت از قلعه اولتان انجام می‌شود.

کد خبر 750872

دیگر خبرها

  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان + عکس
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است