Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسیه طی روزهای گذشته سه دیپلمات آمریکایی را که قصد داشته‌اند در قالب مسافرت با یک قطار از یک پایگاه سری آزمایش‌های اتمی در شمال این کشور اطلاعاتی کسب کنند را شناسایی و با آن‌ها برخورد کرده است.

اخبار بین الملل- به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از «اینترفکس»، مقام‌های امنیتی روسیه مانع حضور این سه دیپلمات آمریکایی در قطاری شده‌اند که قرار بود از نزدیک یک پایگاه مخفی آزمایش‌های اتمی این کشور عبور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام‌های امنیتی روسیه چهارشنبه در توجیه اقدام خود گفتند که این دیپلمات‌های آمریکایی اجازه ورود به این منطقه را نداشتند.

یک منبع مطلع روس نیز در این زمینه گفت که  این دیپلمات‌ها بعد از توجیه شدن در زمینه نقض قوانین روسیه، منطقه را ترک کردند.

شرکت روس اتم، به تازگی تأیید کرد که پنج تن از کارگران شاغل در یکی از تاسیسات اتمی این کشور نزدیک «دریای سفید» در شمال روسیه طی حادثه انفجار موتور یک راکت در هشتم آگوست (۱۸ مرداد) کشته شده‌اند.

یک مقام ارشد آمریکایی اخیرا در این باره گفت که انفجار در یک پایگاه نظامی در شمال روسیه به برنامه موشک فوق فراصوت این کشور مرتبط بود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هم در واکنش به انفجار مرداد ماه در روسیه در توییتی نوشت: «ایالات متحده در حال کسب اطلاعات بیشتری درباره یک انفجار موشکی ناکام در روسیه است.»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: روسیه رئیس جمهور آمریکا روسیه دیپلمات های آمریکایی دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۸۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر، ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

امیر محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی تاکید کرد.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

کد خبر 6089352 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • ادعای مقام آمریکایی: ساخت اسکله کمک‌رسانی به غزه آغاز شده است
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟