Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نظرسنجی جدید دانشگاه «مریلند» که نتایج آن امروز منتشر شد، از سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بار به عنوان محبوبترین چهره سیاسی در ایران یاد شده است.

اخبار سیاسی- در این نظرسنجی، نظر شرکت‌کنندگان در مورد هفت چهره سیاسی و نظامی مورد پرسش قرار گرفته است: سردار قاسم سلیمانی، محمدجواد ظریف، سید ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف، محمود احمدی‌نژاد، حسن روحانی و محمدجواد آذری جهرمی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارشی که از نتایج این نظرسنجی منتشر شده، سردار سلیمانی با اختلاف زیاد از ۶ چهره دیگر، در صدر قرار دارد. ۸۲% از شرکت‌کنندگان درباره سردار سلیمانی دیدگاه مثبت داشته‌اند. از سال ۲۰۱۶ میلادی که این پرسش وارد نظرسنجی‌های دانشگاه مریلند شد، سردار سلیمانی همواره در رده نخست محبوبترین چهره‌های ایرانی قرار داشته است.

در رده دوم محبوبترین افراد در این نظرسنجی، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی قرار دارد. ۶۷% از شرکت‌کنندگان مجموعا دیدگاه مثبتی به ظریف داشته‌اند. در این میان، میزان افرادی که گفته‌اند دیدگاه «بسیار مثبتی» به ظریف دارند، از ۳۶% در ماه ژانویه ۲۰۱۸، به ۲۷% کاهش یافته است.

در این نظرسنجی میزان محبوبیت سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه رشد قابل توجهی داشته است. دیدگاه مثبت ۶۴% از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، وی را با اختلافی اندک، در رده سوم محبوبترین چهره‌های ایرانی قرار داده است. میزان محبوبیت وی در قیاس با ابتدای سال گذشته میلادی ۱۰% افزایش یافته است.

در رده بعدی، محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران قرار دارد. ۵۹% از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفته‌اند که به وی دیدگاهی مثبت دارند. محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق ایران هم با ۵۲%، در رده پنجم قرار دارد.

در حالی که میزان محبوبیت حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران در نظرسنجی‌های پیشین با وجود روند نزولی همواره بیش از ۵۰% بوده، اما در نظرسنجی جدید مریلند، میزان محبوبیت روحانی تنها ۴۲% عنوان شده است که در قیاس با نظرسنجی پیشین کاهشی قابل توجه را نشان می‌دهد.

محمدجواد آذری جهرمی هفتمین فردی است که در این نظرسنجی در مورد محبوبیتش سؤال شده است. ۳۲% از شرکت‌کنندگان گفته‌اند که او را نمی‌شناسند، ۳۳% او را می‌شناخته‌اند و دید مثبتی به او داشته‌اند و ۳۱% هم گفته‌اند که به وی دید منفی دارند.

مرکز مطالعات بین المللی و امنیتی دانشگاه مریلند دور اول این نظرسنجی را به صورت مصاحبه تلفنی و در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ انجام داده است. دور دوم این نظرسنجی در شهریور ۱۳۹۸ انجام شده است. موج سوم این نظرسنجی نیز در مهرماه ۱۳۹۸ انجام پذیرفته است. حاشیه خطای هر موج از این نظرسنجی ها ۳.۱ ± درصد می باشد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران جمهوری اسلامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۸۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور در حاشیه برگزاری آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم در قم که در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: امسال در نوزدهمین دوره از آزمون تخصصی ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم بیش از ۱۲ هزار نفر از ۳۱ استان کشور شرکت کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی تقی‌زاده افزود: در این دوره از مسابقات شاهد رشد ۲۰ درصدی شرکت‌کنندگان در کشور بوده‌ایم؛ همچنین استان‌های تهران و خراسان رضوی بالاترین آمار مشارکت را در این آزمون داشته اند. 

وی در خصوص زمان اعلام نتایج آزمون گفت: تا ۴۰ روز آینده نتایج آزمون اعلام می‌شود و کسانی‌که حد نصاب و امتیاز کافی را از این مرحله بدست آورند، به آزمون شفاهی راه می‌یابند و پس از قبولی در آزمون شفاهی مدرک سطح ۳ را دریافت می‌کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اکنون ما از ۱۰ کشور دنیا در این آزمون مخاطب داریم و اتباع کشور‌های پاکستان، افغانستان، لبنان و انگلستان از عمده مخاطبین ما هستند؛ با این استقبال مخاطبان امیدواریم در سال آینده آمار شرکت کنندگان به ۲۰ هزار نفر برسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


دیگر خبرها

  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • رشد ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون حفظ قرآن کریم
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان آزمون تخصصی حفظ قرآن
  • شرکت ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر
  • (عکس) اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی
  • کلنگ‌زنی ۶۰واحد مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری توسط سپاه