Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، پنجمین دور رایرنی‌های سیاسی ایران و سوئد توسط سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان و خانم آنیکا سودر قائم مقام وزارت امور خارجه سوئد روز چهارشنبه در تهران برگزار شد.

 سید عباس عراقچی با قابل قبول و رو به رشد خواندن تعاملات و همکاری های دو کشور در عرصه های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، گفت: جمهوری اسلامی ایران به رغم خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم و فشار حداکثری سعی کرده است همچنان پنجره های تعامل و دیپلماسی را باز نگاه دارد اما متاسفانه اروپا فقط به حمایت های سیاسی اکتفا کرده و از دادن هزینه برای ادامه حیات این توافق خودداری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عراقچی افزود: تصمیم ایران مبنی بر انتخاب رویکرد مقاومت حداکثری و فعال برابر فشار حداکثری در واکنش به سیاست های غیرقابل قبول آمریکا است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه تداوم اجرای یکجانبه برجام را توجیه پذیر ندانست و اظهار داشت ایران مصمم به برداشتن گام های بعدی کاهش تعهدات است و این تصمیم تا تامین شرایط مورد نظر و برآورده شدن منافع اقتصادی ایران از برجام تغییر نخواهد کرد.

عراقچی افزود: از اروپا انتظار داریم مواضع سازنده اتخاذ کرده و به منظور  بازسازی اعتماد واقعا هزینه کند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه در خصوص آخرین وضعیت منطفه افزود: متاسفانه منطقه در نتیجه سیاست ها و رفتارهای غلط و اشتباه برخی از کنشگران شاهد تشدید تنش ها و بحران ها و به مخاطره  افتادن ثبات و امنیت است. امنیت در منطقه غیرقابل تقسیم است. آزادی کشتیرانی و امنیت انرژی باید برای همه باشد. ایران برای این منظور تاکنون طرح ها و پیشنهاداتی را ارائه کرده است که آخرین آنها ابتکار صلح هرمز با تکیه بر کشورهای منطقه و مبتنی بر اصل عدم مداخله و تجاوز است.

عراقچی افزود: از کلیه کشورها از جمله سوئد دعوت می‌کنیم برای پیشبرد این ابتکار همکاری کنند.

سوئد همواره بر حفظ و اجرای برجام حمایت کرده است

آنیکا سودر نیز در این دیدار با تبیین اراده سیاسی سوئد برای استمرار و فعال نگه‌داشتن همکاری های دوجانبه و حل مسائل مبتلا گفت: سوئد هماهنگ با اتحادیه اروپا از حفظ و اجرای برجام که متضمن منافع و آثار مثبت به ویژه امنیتی برای کلیه طرف ها می باشد حمایت کرده است. سوئد همچنان امیدوار است برجام بتواند به یمن تلاش های اروپا برای منتفع ساختن ایران و تداوم همکاری ایران، به حیات خود ادامه دهد.

سودر با اشاره بر اهمیت ادامه حیات برجام، لزوم انجام تلاش های همه جانبه برای این مهم را مورد تاکید قرار داد.

وی با ابراز نگرانی نسبت به تحولات جاری در منطقه گفت: تداوم و گسترش تنش ها و بحران ها نشان داده است که راه حل سیاسی و دیپلماتیک تنها راه حل است و کشورش آمادگی دارد از کلیه تلاش ها و ابتکارات موجود حمایت کند.

قائم مقام وزارت امور خارجه سوئد همچنین از کشورمان به خاطر آزاد کردن کشتی انگلیسی که مالک آن یک شرکت سوئدی بود، قدردانی و تشکر کرد.

دو طرف در این دور از رایزنی ها مهمترین مسائل و تحولات بین المللی و همچنین موضوعات روابط دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۹۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد که تمامی خدمه این کشتی با انجام تعهدات توافق شده آزاد خواهند گشت.

ایرج الهی، سفیر ایران در هند از سوی دیگر تاکید داشته که خدمه هندی کشتی توقیف شده بازداشت نبوده و می‌توانند به هند بازگردند.

وزارت خارجه هند همچنین تاکید داشت از طریق نمایندگی این کشور در تهران با خدمه هندی کشتی توقیف شده در ارتباط بوده و درحال تضمین سلامتی آنها هستند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران در تاریخ ۲۵ فروردین ماه، یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

این کشتی باری که «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد با پرچم پرتغال فعالیت می‌کرد و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن بوده که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

دیگر خبرها

  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاورد‌های اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم