Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.   باید نظام سیاست‌گذاری در شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر کند
سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: از همان ابتدای قبول مسئولیت در دبیرخانه شورا بر این موضوع تأکید داشتم که باید نظام سیاست‌گذاری در شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر کند.

وی افزود: باید تصمیم‌ها و سیاست‌ها توسط ذی‌نفعان به شورا پیشنهاد شود که این موضوع سبب اجتماعی شدن مصوبات شورا می‌شود. این اجتماعی شدن تمام ظرفیت‌های جامعه را برای اجرای مصوبات شورا به میدان می‌آورد. در این مسیر سازمان بسیج اساتید با ۵۰ هزار نفر عضو می‌تواند شورای عالی انقلاب فرهنگی را کمک کند.

دعوت از گروه‌های جهادی برای ثبت اطلاعات در سامانه عمران اجتماعی
صادق مفرد، مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی پیرامون سامانه عمران اجتماعی گفت: تجربه زلزله کرمانشاه موجب شد تا بسیج سازندگی به این فکر بیفتد که سامانه‌ای را راه اندازی کند تا وضعیت استان‌ها حدبندی و از حالت بی نظمی خارج شود. در زمان سیل این اتفاق افتاد. این سامانه برای این تعبیه شده است که در هنگام بروز حوادث، سریع مورد استفاده قرار گیرد و رسیدگی به وضعیت آن حادثه بدون وقفه باشد.  
دوره‌های آموزشی تعزیه‌خوانی و مداحی در دانشگاه علمی کاربردی برگزار می‌شود
مجید خسروان مدیر هیئات مذهبی دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی از برگزاری دوره‌های آموزشی تعزیه‌خوانی در دانشگاه خبر داد و گفت: دوره‌های آموزش تعزیه‌خوانی به صورت حرفه‌ای و کارگاهی برگزار خواهد شد که دانشجویان متقاضی می‌توانند به صورت رایگان از این آموزش‌ها استفاده کنند، علاوه بر دوره‌های آموزشی تعزیه‌خوانی در سال جاری، کلاس‌های مداحی و کارگاه‌های هیئت‌داری نیز برگزار خواهد شد.

دستور‌العمل بازگشت به تحصیل دانشجویان دانشگاه آزاد ابلاغ شد
عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه و جواد علمائی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه، دستورالعمل بازگشت به تحصیل دانشجویان را به رؤسای استان‌ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کردند.   کشته شدن ۵ دانشجو در سانحه تصادف در عراق
فارغ، مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: کاروانی شامل ۵ اتوبوس راهی مراسم اربعین بودند که یکی از اتوبوس‌ها حامل دانشجویان ادوار بسیج و دانشگاه خواجه نصیر ۲۰ کیلومتر بعد از مرز مهران و در خاک عراق با اتوبوسی دیگر برخورد کرده و پنج نفر از دانشجویان کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

مهلت ثبت‌نام در مراسم اعطای تندیس فداکاری دانشجویان تا پایان مهرماه تمدید شد
نهمین آئین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی تهران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان بهزیستی کشور، سازمان انتقال خون ایران، سازمان بسیج دانشجویی کشور، کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام و شرکت در این آئین، تا ۳۰ مهر ماه به پایگاه اینترنتی، به نشانی www.tandisefadakari.ir مراجعه کنند.

دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف به ایجاد و تجهیز نمازخانه شدند
بنابر درخواست سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و با دستور سعید نمکی وزیر بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف به «ایجاد و تجهیز نمازخانه در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و خوابگاه‌های دانشجویی فاقد نمازخانه» شدند.  
سامانه امانت دیجیتال «تولید کتاب الکترونیکی» در دانشگاه پیام‌نور راه اندازی شد
حسن علیزاده معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور گفت: سامانه امانت دیجیتال «تولید کتاب الکترونیکی» به نشانی lib.pnu.ac.ir رونمایی شد که با استفاده از این سامانه دانشجویان می‌توانند با پرداخت مبلغ ۱۰۰ هزار ریال در هر ترم به مدت ۶ ماه، امکان استفاده از ۲۵۰۰ عنوان محتوا‌های الکترونیکی منابع درسی دانشگاه را داشته باشند.

۷ درصد کل بودجه دانشگاه‌ها به بخش فرهنگی اختصاص دارد
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۷ درصد بودجه دانشگاه‌ها به بخش فرهنگی اختصاص دارد و هنوز نتوانسته‌ایم ردیف بودجه‌ای جدا برای آن در نظر بگیریم.

۵ فعالیت انجمن‌های علمی دانشجویی به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد
امیر لله‌گانی مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت گفت: عرصه‌های فعالیت انجمن‌های علمی دانشجویی با امید به رفع ابهام و تسهیل شکل‌گیری اجماع ذهنی در خصوص فعالیت انجمن‌های علمی احصاء شده است. این پنج عرصه عبارتند از: «آموزش، ترویج و ساده‌سازی علم»، «مهارت‌افزایی و توانمندسازی»، «نوآوری، کارآفرینی، تجاری‌سازی و توسعه استارت‌آپ‌های سلامت»، «علمی و پژوهشی» و «ارتباطات و مشارکت‌های اجتماعی».  
ثبت‌نام جشنواره دانشجوی نمونه از ۲۰ مهرماه آغاز شد
تمامی دانشجویان دانشگاه‌های دولتی، غیرانتفاعی و پژوهشگاه‌های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، همچنین دانشگاه‌های پیام نور و فرهنگیان که متقاضی ثبت نام در بیست و هشتمین دوره جشنواره دانشجوی نمونه هستند، می‌توانند با مراجعه به سایت www.saorg.ir نسبت به ثبت نام در این جشنواره اقدام کنند.
ثبت نام وام شهریه دانشگاه‌های دولتی و پیام نور از امروز ۲۰ مهرماه آغاز می‌شود
بر اساس زمان بندی ثبت نام وام‌های نیم سال اول تحصیلی اعلامی از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، سامانه ثبت نام وام شهریه دانشگاه‌های دولتی و پیام نور از ۲۰ مهرماه آغاز شد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت علوم جشنواره دانشجوی نمونه وام شهریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۹۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، شهنام عسکرپور گفت: وزارت بهداشت با پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز موافقت کرده است.

وی افزود: این موضوع در نامه دکتر ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت به دکتر محمد حسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام شده است.

عسکرپور ادامه داد: بنا بر این نامه، طبق مصوبه بیست و هفتمین جلسه کمیته تطبیق و متناسب سازی برنامه‌های آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی مصوب ۲۰ اسفندماه سال گذشته، پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری مطرح شد و با برگزاری این دوره، بر اساس برنامه آموزشی مصوب دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی موافقت شده است.

دیگر خبرها

  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • مصدومیت ۵ نفر ‌در ۳ سانحه رانندگی شهر قزوین
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف تنگه راز
  • سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم