Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی معتقد است نبود بانک یک اطلاعاتی جامع موجب شده تا دولت نتواند دهک‌های مختلف کشور را شناسایی کند و افراد نیازمند را مورد حمایت قرار دهد و شاید دلیل پرداخت یارانه به تمامی افراد جامعه همین موضوع باشد.

حسین امیری خامکانی، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به حذف یارانه سه دهک بالا، با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس دولت موظف است هدفمندی یارانه‌ها را ساماندهی کند، اظهار داشت: در این قانون موضوع حمایت از افراد آسیب پذیر مطرح شد، اما دولت نتوانست به دلایل مختلفی از جمله فقدان یک بانک اطلاعاتی جامع و کامل در کشور این موضوع را محقق سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نبود این بانک اطلاعاتی موجب شده تا دولت نتواند دهک‌های مختلف کشور را شناسایی کند و افراد نیازمند را مورد حمایت قرار دهد که شاید دلیل پرداخت یارانه به تمامی افراد جامعه همین موضوع باشد. این در حالی است که قرار شد دهک‌های بالا به صورت داوطلبانه خود اظهاری کنند و از دریافت یارانه انصراف دهند.

امیری خامکانی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی جامع و کامل موجب خواهد شد تا دولت به راحتی بتواند دهک‌های مختلف جامعه را مشخص کند، تصریح کرد: در حال حاضر مجلس تاکید دارد یارانه سه دهک بالا حذف شود اما دولت چگونه می‌خواهد این دهک‌ها را شناسایی کند؟!  اگر بتوانیم دهک‌های بالا را شناسایی و حذف کنیم می‌توانیم پول حاصل از حذف این دهک‌ها را به دهک‌های پایین‌تر اختصاص دهیم و بر همین اساس سطح معیشتی دهک‌های پایین را اتقا بخشیم. 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی یادآور شد: قطعا امروز افراد حقوق بگیر و افرادی که تحت پوشش نهاد‌های حمایتی هستند و همچنین قشر بیکار جامعه جزو طیف آسیب پذیر کشور محسوب می‌شوند و طبیعی است که این افراد به کمک بیشتری نیاز دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بدون تردید ۴۵ هزار تومان برای افرادی که تحت پوشش نهاد‌های حمایتی یا بیکار هستند و یا زیر دو سه میلیون تومان حقوق می‌گیرند پول بسیار ناچیزی است و از طرف دیگر این پول تاثیری بر زندگی پردرآمد‌ها ندارد پس بهتر است با حذف یارانه پردرآمد‌ها این پول را در زندگی دهک‌های پایین صرف کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: یارانه نقدی دهک های بالا حذف یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۸۹۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه

گروه اقتصاد و درآمد:چالش اصلی اعتبارات یارانه دارو از تبصره هدفمندی، تخصیص اعتبارات است که به نظر می رسد به دلیل کسری در منابع تبصره، یارانه دارو عملکرد مناسبی نداشته است.

به گزارش جماران، مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرد: اعتبار یارانه دارو در لایحه بودجه 1403 در حدود 75 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به اعتبار 69 هزار میلیارد تومانی مصوب سال گذشته، 1402، حدود 9 درصد رشد را تجربه کرده است.

چالش اصلی اعتبارات یارانه دارو از تبصره هدفمندی، تخصیص اعتبارات است که به نظر می رسد به دلیل کسری در منابع تبصره، یارانه دارو عملکرد مناسبی نداشته است.

همچنین مرکز پژوهش های مجلس در این گزارش که ذیل بررسی فقر انجام شده، آورده است: اعتبار در نظر گرفته شده برای یارانه نان در سال 1402 در حدود 56 هزار میلیارد تومان است در حالی که دولت از بودجه سال گذشته حدود 159 هزار میلیارد تومان برای یارانه نان پرداخت کرده است! این رقم نشان می دهد تا چه اندازه پیش بینی اعتبار در قانون بودجه سال گذشته خطا داشته و منجر به کسری تبصره هدفمندی شده است.

یارانه نان در لایحه سال جاری در حدود 143 هزار میلیارد پیش بینی شده که نسبت به قانون سال گذشته 150 درصد رشد داشته است.

         

دیگر خبرها

  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • نرخ کرایه تاکسی‌ در قزوین کاهش یابد
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار گرفت
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی