Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری درباره پاسخگویی به تماس‌های تلفنی با شماره‌های خارجی ناشناس هشدار داد. تاریخ انتشار: 09:21 - 25 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۹۶۲۹

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،اخیرا افراد زیادی در ایران با تماس‌های تلفنی از شماره‌های خارجی با پیش‌شماره‌هایی نظیر ⁣+۶۷۸، +۹۶۰ و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مواجه شده‌اند. این تماس‌ها معمولا متعلق به کشور‌های ⁣وانواتو، مالدیو و ماداگاسکار و ... هستند که از طریق آن‌ها با مخاطبین در کشور‌های مختلف تماس گرفته می‌شود و هدف آن‌ها محدود به ایران نیست؛ مجموعه این روش و روش‌های مشابه که به قصد کسب درآمد غیرقانونی از مشترکین اپراتور‌های مختلف با استفاده از سرویس‌های مخابراتی صورت می‌گیرد، معمولا با عنوان «تقلب مخابراتی» شناخته می‌شود.

نگرانی مشترکین نسبت به این روش کلاهبرداری مخابراتی، ما را بر آن داشت تا جزئیات این مساله را از مجاری ذیربط جویا شویم. بر این مبنا خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت‌وگویی با پیمان قره‌داغی مدیر کل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری داشته است که مشروح آن در ادامه ارائه شده است.

پیمان قره داغی درباره کلاهبرداری مخابراتی گفت: "در حوزه مخابرات شماره‌های ویژه‌ای وجود دارند که هزینه تماس با آن‌ها بالاست، مثلا برخی از شماره‌های داخلی کشوری و استانی هستند که در صورت تماس با این شماره‌ها، علاوه بر هزینه مخابرات باید هزینه سرویس ارائه شده از سوی اپراتور مورد نظر پرداخت شود. به این معنا که این اپراتور‌ها با شرکت‌های مخابرات قرارداد می‌بندند و بر مبنای مجوز‌های لازم که از سوی برخی سازمان‌ها مانند آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد و ... دریافت می‌کنند، خدمات لازم را ارائه می‌دهند. "

قره داغی ادامه داد: "اپراتور‌های موردنظر با تبلیغ خود در صدا و سیما، مطبوعات و یا حتی شبکه‌های اجتماعی کاری می‌کنند که مردم تماس گرفته و از آ‌ن‌ها مشاوره بگیرند؛ در سطح بین‌الملل هم این روند حاکم است مثلا شرکت‌هایی که اینگونه خدمات را ارائه می‌دهند از طریق تماس با کشور‌های دیگر و یا از طریق شبکه‌های اجتماعی و یا پست الکترونیکی لینکی را به مشترکین ارسال می‌کنند تا به این شیوه مشترک را برای تماس با آن‌ها وسوسه کنند، پس از آن که مشترکین با این شماره‌ها تماس می‌گیرند این ارتباط از سوی آن‌ها رد می‌شود که این برخورد، مشترک را کنجکاو می‌کند تا بار دیگر با آن شماره ناشناس تماس برقرار کند؛ پس از ایجاد ارتباط و تماس تا حد امکان، مکالمه را طولانی می‌کنند تا از این طریق هزینه بیشتری از مشترکین دریافت کنند. شایان ذکر است که تعرفه تماس‌های خارجی برای هر دقیقه علاوه بر هزینه‌های مخابراتی، بیش از ۱۰ هزار تومان و در داخل کشور ۳ هزار تومان است البته رقم‌ها متفاوت است. "

مشترکین به شماره‌های ناشناس خارجی پاسخ ندهند

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری در خصوص اینکه آیا می‌شود اقدامی در این مورد از سوی سازمان تنظیم مقررات و یا ارگان‌های ذیربط انجام داد یا خیر، گفت: "در ابتدا توصیه می‌شود افراد شماره‌های مربوط به بستگان خود را که در خارج از کشور هستند، به صورت مشخص در فهرست مخاطبان خود ذخیره کنند تا در صورت مشاهده شماره‌ای ناشناس بتوانند به راحتی آن را رد کرده و در صورت مواجهه با این شماره‌ها، با آن‌ها هیچ تماسی برقرار نکنند. "

وی با اشاره به این نکته که بخش بین الملل زیر نظر شرکت زیرساخت است، بیان کرد: "بخش بین‌الملل از سوی شرکت زیر ساخت به طور دائم در حال نظارت است، اما به دلیل حجم بالای شماره‌ها، کنترل و محدود کردن همه آن‌ها کار بسیار دشواری خواهد بود، تنوع این تماس‌ها حتی از مرز چند میلیارد هم می‌گذرد و شناسایی این قبیل شماره‌ها سخت است و حتی در صورت شناسایی آنها، احتمال تغییر آن از سوی تماس گیرنده بسیار است و آن‌ها به راحتی می‌توانند این روند را با شماره دیگری ادامه دهند؛ از این رو امکان شناسایی این شماره‌ها در دیتا و یا حتی شبکه‌های اجتماعی که از دسترس ما خارج است، وجود ندارد، مثلا وقتی در شبکه‌های اجتماعی لینکی برای مشترکین ارسال می‌شود دیگر تحت نظارت ما نبوده و پیگیری این شماره‌ها برای ما ممکن نیست. بهترین راهکار مدیریت از سوی خود مشترکین است تا به این شیوه از پرداخت هزینه‌های سرسام آور پیشگیری کنند.

پیمان قره داغی ادامه داد: "ناگفته نماند که ما یک مصوبه کمیسیون با شرکت زیرساخت و مخابرات داریم که با همکاری آن‌ها هر دو ساعت یک بار دیتای مکالمات بین المللی بروزرسانی می‌شود، اما در عرض همین دو ساعت هم گاهی بالغ بر ۱۰ هزار مکالمه انجام می‌شود که رقم قابل توجهی است، هدف از این کار مدیریت هزینه‌های تحمیل شده بر مشترکین است، اما باز هم هیچ راهکاری نمی‌تواند بهتر از کنترل از سوی خود مشترکین باشد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تماس میزان شماره ناشناس موبایل مخابرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۰۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسیالا فاش کرد: داستان عجیب تعویض پیراهن با مسی

به گزارش "ورزش سه"، جمال موسیالا از امیدهای بایرن در بازی حساس مقابل رئال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان است. مهاجم جوان که زمانی در زیر 17 ساله های انگلیس با جود بلینگام هم تیمی بود، مشتاق این بازی است. او در 36 بازی این فصل توانسته 12 گل بزند و هفت پاس گل دهد. جمال در یورو 2024 نیز مهاجم برجسته تیم ملی آلمان خواهد بود.

بازی با رئال بهانه خوبی برای مارکا شد تا با موسیالا مصاحبه ای ترتیب بدهد. چندین سوال مارکا از موسیالا در مورد مسی بود. جمال بارها گفته است که از مسی الگو می گیرد و از گودکی بازی های بارسا را تعقیب می کرد.

حالا شما شماره 10 تیم ملی آلمان هستی. شیفتگی تو به این عدد از چه زمانی شروع شد؟ 

از زمانی که جوان بودم به همه نام‌های بزرگی که این شماره را می‌پوشیدند توجهمی‌کردم و 10 همیشه شماره مورد علاقه من بود. من با تماشای بازی های رونالدینیو، نیمار و مسی بزرگ شدم. همه آنها 10 پوشیدند و برای من همیشه یک رویا بود که روزی آن شماره را بپوشم.

وقتی جوان بودی، بازیکن مورد علاقه تو چه کسی بود؟

بدون شک مسی و رونالدینیو. ده ها و ده ها ویدیو از آنها دیده ام. من همچنین وقتی خیلی کوچک بودم پیراهن زیدان را داشتم، شماره 10 تیم ملی فرانسه.

اما الگوی مطلق تو مسی بود، درست است؟

بله، من او را بسیار تحسین می کنم و همیشه من را مجذوب خود کرده است. من با تماشای بازی های لئو و نیمار بزرگ شدم. آنها مورد علاقه‌ام بودند زیرا من را بسیار سرگرم می کردند و از بازی هایشان لذت می بردم. گلزنی ها و حرمات انفرادی تماشایی مسی و نیمار من را بهت زده می کرد و سعی می کردم از آنها تقلید کنم. من همیشه طرفدار آنها بودم.

حتی وقتی کوچک بودی، پیراهن شماره 19 را که مسی مدتی در تیم ملی آرژانتین می پوشید، برایت خریدند. درست است؟

بله و من بسیار خوشحال بودم. وقتی کوچک بودم آن پیراهن را به دلیل عشقم به مسی می پوشیدم. من همیشه از شیوه بازی او الهام می گرفتم و به کارهایی که انجام می داد نگاه می کردم تا بتوانم از او تقلید کنم و در نتیجه بتوانم بازیکن سطح بالایی شوم.

مسی 10 لالیگا به علاوه دو لیگ یک فرانسه و چهار لیگ قهرمانان اروپا را برد. تو در حال حاضر چهار بوندسلیگا و یک لیگ قهرمانان اروپا را تنها در سن 21 سالگی برده ای. آیا می توانی تصور کنی که به رکورد مسی برسید؟

نمی دانم، فکر نمی کنم اصلا بتوانم خودم را با مسی مقایسه کنم و این تقریباً یک مأموریت غیرممکن است. من فکر می کنم مقایسه خودم با لئو یا هر بازیکن دیگری بیهوده است. من سال به سال فوتبالم را پیش می برم و به کارم ادامه می دهم تا بهتر و بهتر باشم و عناوین مهمی را برای تیمم کسب کنم.

در مورد تعویض پیراهن عجیبی که با مسی در بازی پی اس جی و بایرن در فصل 23-2022 داشتی به من بگو:

در همان بازی رفت، آلفونسو دیویس از لئو پیراهنش را خواست و من از نیمار آن را خواستم و او نیز پیراهنش را به من داد. سپس در بازی برگشت از لئو درخواست پیراهن کردم و او به من گفت که در رختکن آن را عوض می کنیم. اما بعد از جشن پیروزی با هواداران دیر به رختکن رسیدم و دیگر نمی خواستم به رختکن آنها بروم تا مزاحمتی ایجاد نکنم، پس دیگر از مسی نپرسیدم. داستان همین بود (با خنده).

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • ماجرای عجیب طراح سوالات کنکور | اجازه خروج به او ندادیم تا اینکه چهلم همسرش رسید + فیلم
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • داستان عجیب تعویض پیراهن موسیالا با مسی
  • موسیالا فاش کرد: داستان عجیب تعویض پیراهن با مسی
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد جوان از داخل زندان
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی
  • کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد