Web Analytics Made Easy - Statcounter

«امانوئل مکرون» و «آنگلا مرکل» در این بیانیه که پس از دیدار‌های دوجانبه و نشست وزرای دولت‌های آلمان و فرانسه در شهر تولوز صادر شد اعلام کردند که "آن‌ها می‌خواهند ایران یک بار دیگر به تعهدات خود در مورد توافق هسته‌ای عمل کند. "

این دو رهبر اروپایی همچنین نگرانی خود را از افزایش تنش‌ها در منطقه خلیج فارس به دنبال حمله به زیرساخت‌های سعودی و علیه آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشست وزیران کابینه‌های دو دولت فرانسه و آلمان، با هدف تعمیق روابط دوجانبه و در آستانه اعمال تعرفه‌های جدید گمرکی از سوی آمریکا بر صادرات محصولات اروپایی برگزار شد.

دو کشور از سیاست‌های اروپایی در مقابل تحریم‌های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا حمایت کردند.

در حاشیه این نشست، رهبران آلمان و فرانسه از شعبه مرکزی شرکت هواپیمایی ایرباس در تولوز فرانسه دیدن کردند.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: این کشور همچنان به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای ایران متعهد بوده و از ایران می‌خواهیم به تمام تعهدات برجامی خود عمل کند.

«اگنس واندر مول» تاکید کرد: ایران باید از ورود به یک مرحله جدید در چارچوب کاهش تعهدات برجامی خوددداری کند که این اقدام چیزی جز افزایش تنش‌ها به دنبال نخواهد داشت. او افزود: ایران باید با آژانس بین المللی هسته‌ای هم در چارچوب توافق هسته‌ای و هم در چارچوب دیگر تعهدات هسته‌ای اش به طور کامل همکاری کند.

سخنگوی وزارت خار جه فرانسه تاکید کرد: این کشور بر اساس چارچوب‌های مشخص شده توسط رئیس جمهوری در بیاریتز و نیویورک به طور کامل به تعهدات خود در خصوص کاهش تنش‌ها متعهد است.

جمهوری اسلامی ایران بعد از آنکه آمریکا در اردیبهشت ماه ۹۷ از توافق هسته‌ای ۱+۵ با ایران خارج شده و همه تحریم‌ها را بازگرداند، هشدار داد که اگر دیگر کشور‌های عضو توافق بویژه اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل نکنند، تعهدات هسته‌ای اش را طبق برجام کاهش می‌دهد.

در این چارچوب و بعد از بی عملی اروپا، ایران در سه مرحله تعهدات هسته‌ای خود را کاهش داده و تاکید کرده که در صورت عدم اقدام عملی اروپا برای فراهم کردن امکان فروش نفت، مرحله چهارم را عملی خواهد کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: انگلا مرکل امانوئل مکرون خلیج فارس ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۰۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد

یکی از رهبران حماس تاکید کرد خروج رهبران این جنبش از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سامی ابوزهری یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفتگو با "الجزیره مباشر" تاکید کرد که ما از سوی برادرانمان در قطر و مصر تحت هیچ فشاری نیستم و چیزی به ما دیکته نمی‌شود.

وی اظهار داشت که حرف و حدیث‌ها در مورد خروج رهبران حماس از غزه و انتقال آن‌ها به قاهره در چارچوب توافق آتش‌بس به هیچ وجه صحت ندارد.

جهاد طه سخنگوی حماس نیز ادعای منتشر شده توسط شبکه العربیه مبنی بر توافق بر سر خروج بعضی از رهبران این جنبش از غزه در چارچوب توافق برای آزادی اسرای فلسطینی و صهیونیست را تکذیب کرده بود.

وی گفت: رهبران حماس در کنار مردم غزه در این بخش از خاک فلسطین باقی خواهند ماند و اشغالگران نازی هستند که منطقه را ترک خواهند کرد.

هیئتی از حماس فردا به قاهره می‌رودرسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن 2 اسیر در غزه را ثابت کردهشدار حماس درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد