Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیان اولاد وطـن متولد ۱۳۵۵ تهـران فارغ التحصیل هنر، هـنرمـند و طـراح پـرکار و خسـتگی نـاپـذیر، سـالهـاسـت که در مـجادلـه بـا جـاذبـه هـا و دافـعه هـای تهـران، این شهـر و تـاریخش را میپـاید، میکشد و می پـژوهـد.

هنرهای تجسمی

6.تماشا  کنید آثار کیان وطن را پی صدای زخمه تار داداشخان
نمایشگاه نقاشی شهر فیل - گالری هما - ۲۶ مهر تا ۱۳ آبان از ساعت ۱۱ تا ۷
مـهمتـرین بـنمـایههـای طـراحیهـای او در سـالهـای اخیر تـاریخ مـعماری، طـراحی شهـری و تغییرات شهـرسـازی تهـران بـوده اسـت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حـاصـل این تـمرکز، سـهگـانـه گسـترده «تهـران» بـوده که سـومین بـخش آن بـا عـنوان «تهـران / فـصل دوم / نـقطه گـریز» در نـمایشگاهی ارائـه شـده اسـت. آثـار کیان وطـن تـاکنون در هشـت نـمایشگاه انـفرادی و چـندین نـمایشگاه گـروهی بـه نـمایش درآمـدهانـد. او با همین رویکرد حالا در تازهترین نمایشگاه خود، شهر فیل، تصویر از دسترفته دوران شکوه شهر را نشان میدهد که زمانی دل مردمان به آن خوش بود و سازشان در آنجا کوک و ایامشان به کام. کاراکتر اصلی نقاشیها فیلی در هیبت انسان است که پی آسایش و زندگی است اما هر چه نصیبش میشود ویرانی و تباهیست. شهری که دیگر وجود ندارد و مردمی که هیچ کدامشان را نمیشناسد. اعلان این نمایشگاه را روی تیزر سینمایی و هنرمندانهای که برایش ساخته شده، پرویز پرستویی خوانده و کیان وطن در دعوتنامه نمایشگاه، به این چهره مطرح سینمای ایران ادای احترام کرده است. متنی که پرستویی خوانده به ادبیات تهران قدیم است و درباره روزگار رفته.
هنرمند در دعوتنامه نمایشگاه درخواست کرده است کودکان زیر 10 سال را به دیدن این آثار نیاورید.

ادبیات

7.بخوانید  سری کتابهای«باشگاه مغز» راتمرین ذهن کنید تا هوشیار بمانید
انتشارات مهرسا - چاپ یازدهم - ۱۳۹۸
اغلب ما آگاهی نسبتاً مناسبی از عضلات، استخوانها و مفاصل خود داریم. میدانیم که هریک از اجزای بدن ما چه وظایفی برعهده دارند یا اصطلاحاً به چه دردی میخورند. همچنین از شیوهها و روشهای تقویت یا تخریب آنها آگاهی داریم. میدانیم و باور داریم که ورزش منظم، عضلات را تقویت خواهد کرد و توان جسمی ما را افزایش میدهد. اما متأسفانه بسیاری از ما اطلاع چندانی از مغز خود، اجزا و عملکرد آن و شیوههای تقویت یا تضعیف آن نداریم. این درحالی است که مغز انسان مهمترین بخش وجودی او برای انسان بودن و هوشمند زندگی کردن است. حفظ سلامت مغز و تقویت توانمندیهای آن باید از هدفهای اصلی ما در هر سن و در هر موقعیتی باشد. اما برای رسیدن به این هدف داشتن دانش مناسب و عمل به گروهی از توصیههای کلیدی ضروری است. کتاب «باشگاه مغز» حاوی تمریناتی برای تقویت توانمندیهای مغز است، تمرینات درنظرگرفته شده در این کتاب و آموزشها و نکات کاربردی، دست به دست هم دادهاند تا در ۱۶ پله، مغز شما را در هفت حیطه شناختی مهم یعنی حافظه، توجه، مهارتهای بصری- فضایی، حل مسأله و منطق و مهارتهای محاسباتی، تشخیص احساسات و مهارتهای کلامی بیش از پیش توانمند سازند. خرید این کتاب به منزله ثبتنام در یک دوره بازتوانی مغزی است. طی اجرای منظم تمرینات باشگاه مغز در ۱۶ پله در دوره زمانی ۲ تا ۶ ماهه اگرچه ممکن است ابتدا تصور کنید سرعت تقویت عملکردهای مغزی شما کم است، اما نتیجه نهایی بدون شک برای شما بسیار جذاب خواهد بود. مسأله مهمی که درباره این کتاب اهمیت دارد چیدمان دورهای مهارتها و سخت شدن تدریجی تمرینها طی دوره است. اگر مدام چیزهایی از خاطرتان میرود. اگر تمرکز ندارید. نگران ابتلا به آلزایمر هستید تمرینات این کتابها یکی از پیشنهادهای سالم و کم خرج برای کمک به شماست.

سینما

8.ببینید  مستند «زیر صفر مرزی» راناگفته های عملیات خیبراکران در گروه هنر و تجربه
مهدی افشارنیک که او را بهعنوان یک روزنامهنگار میشناختیم حالا با تجربیات سالهای کاری خود به سراغ ساخت مستند رفته است. مستندی مردمنگارانه که با روش مصاحبه پی کشف ناگفتههایی از جنگ است. مصاحبه ها روندی کاشفانه را در پی گرفتهاند و مخاطب را قدم به قدم برای رسیدن به حقیقت کمک میکنند. قصه صریحی در میان است. داستان یکی از فرماندهان عملیات خیبر به نام «علی هاشمی» است. فرماندهان نظامی در مورد موفقیت عملیات خیبر در سال 1362 و در نیزارهای جزیره مجنون، اتفاق نظر ندارند. این همان عملیاتی است که طی آن محمدابراهیم همت و حمید باکری به شهادت رسیدند و حسین خرازی نیز به شدت مجروح شد.
افشارنیک را باید یکی از نخستین روزنامهنگارانی دانست که به طور تخصصی در حوزه نفت متمرکز بوده و از اواسط دهه 70 تاکنون یکی از جریانسازترین روزنامهنگاران حوزه نفت شناخته میشود. آشنایی با تمام جنبهها و ابعاد فعالیتهای وزارت نفت سبب شده فیلمساز بخوبی نسبت به «سوژه» آگاهی داشته باشد.
برای تهیه بلیت و آگاهی از سینماها و ساعتهای اکران این مستند میتوانید به سایت سینما تیکت مراجعه کنید.

تئاتر

9.تماشا  کنید نمایش «فرونشست» راداستان همجواری و همسایگیتماشاخانه شانو - ساعت ۵:۳۰ تا ۳ آبان جز شنبه ها
فرونشست چهارمین نمایشی است به نویسندگی و کارگردانی سعید زارعی که از تاریخ ۱۶ مهر در تماشاخانه شانو به روی صحنه رفته است. این درام اجتماعی، روایتی موازی و همزمان از زندگی دو طیف متفاوت اجتماع است که موقعیتهای غیرمنتظرهای را خلق میکند. قصه همجواری ۲ خانه روبهروی هم که تناقضهای غیرقابل پیشبینی زندگی را به تصویر میکشد. در این نمایش خالق استواری، مرضیه شاه دادی، احسان ناجی، حسین نصراللهی، الهه نوری و عسل تهمتن به ایفای نقش میپردازند. سعید زارعی تا پیش از این با کارگردانی آثاری چون  «خشم شدید فلیپ هوتس»، «سینارت»، «این چرخ که میخورد زمین»، «خوبان ناخوانده به میهمانی خوبان میروند» در تئاتر فعالیت داشته است. این نمایش هر روزه در ساعت ۵ و نیم عصر روی صحنه تماشاخانه شانو به آدرس تهران، خیابان وصال شیرازی بالاتر از تقاطع طالقانی، کوچه فرهنگی بهنام، پلاک ۳ اجرا میشود.

شهر

10.شرکت  کنید در جشنواره«حس خیابان»تو فکر یک سقفمآبان ۹۸
جمعیت طلوع بی نشانها بهعنوان حامی تخصصی افراد درگیر با معضل کارتنخوابی و اعتیاد علاوه بر کمک به درمان و بازگرداندن مؤثر این افراد به جامعه، با تغییر نگرش و یادآوری مسئولیتهای فردی نسبت به آسیب دیدگان اجتماعی و مسأله بی خانمانی پایگاهی برای حضور آگاهانه افراد جامعه است. در همین راستا آنها جشنوارهای به نام «حس خیابان» را برنامهریزی کردهاند. تجربه زیستی افرادی که روزگاری را در خیابانهای شهر سپری کردهاند، در کنار آثار هنری تولید شده در حوزه آسیب های اجتماعی و کارتن خوابی می تواند اتفاقی بزرگ در حوزه فرهنگ و هنر رقم بزند. این مسابقه در دو سطح حرفهای و ویژه که مخصوص افرادی با تجربه زیستی کارتنخوابی است برگزار میشود. همه آثار(منتشر شده یا نشده) که دارای درونمایه مدنظر جشنواره باشند، میتوانند در این جایزه شرکت کنند. افراد حتماً در صورت داشتن تجربه خیابان خوابی برای شرکت در بخش ویژه اعلام حضور نمایند. مهلت و شیوه ارسال آثار بدین صورت است که پدیدآورندگان دو نسخه از آثار خود را تا پایان مهرماه ۱۳۹۸ به دبیرخانه جشنواره در نشانی تهران، بزرگراه محلاتی، خیابان صالحی، کوچه عبدالمحمدی، پلاک ۶ یا نسخه PDF را به نشانی الکترونیکی info@toloo.org یا در واتساپ به شماره ۰۹۰۳۴۵۶۱۵۹۳ ارسال کنند./ایران جمعه 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۰۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ممنونیم! دانشگاه های آمریکا، صدای شما به غزه رسیده است

در پلاکاردی که او در دست دارد این جمله نوشته شده است: «ممنونیم! دانشگاه های آمریکا، صدای شما به غزه رسیده است».

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • یادی از یک صدای ماندگار
  • این صدای موتور لذت دارد! (فیلم)
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • طلوع کیان:مهمتر از صعود بازیابی چهره معتبر تیم ملی والیبال در عرصه بین المللی است/ بازیکنان غایب اردو عذر موجه ارائه کردند
  • نجات زن بمی پس از چهار روز از بین دو دیوار
  • تغییر ساعت پخش در شبکه تماشا
  • ببینید | ممنونیم! دانشگاه های آمریکا، صدای شما به غزه رسیده است
  • بازگشت «افسانه بروسلی» و «پوآرو» به تلویزیون
  • مشاوران رئیس فدراسیون والیبال معرفی شدند
  • جدول پخش سریال‌های شبکه تماشا تغییر کرد