Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اولین جشنواره ملی عکس ارس از ثبت نام 523 عکاس از 30 استان کشور در این جشنواره خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از منطقه آزاد ارس، ابراهیم نصیری با اعلام این خبر گفت: فراخوان اولین دوره جشنواره ملی عکس ارس با استقبال بی‌سابقه هنرمندان کشور مواجه شد و با پایان یافتن مهلت ثبت نام اینترنتی، شاهد ثبت نام 523 نفر از 30 استان کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: حضور عکاسانی از سراسر ایران و در سنین مختلف، تنوع و گستردگی بسیار خوبی به جشنواره داده است و فعالان حوزه عکس از 16 تا 64 سال برای شرکت در جشنواره به صورت اینترنتی ثبت نام کرده‌اند.

نصیری با اشاره به برنامه زمانبندی جشنواره، عنوان کرد: بررسی نهایی افراد ثبت نام کننده طی پنج روز آینده به پایان خواهد رسید و هنرمندان در 25 مهرماه معرفی خواهند شد.

نصیری ضمن تشکر از اعتماد جامعه هنری عکاسی کشور به منطقه آزاد ارس افزود: از بین هنرمندان ثبت نام کننده در جشنواره 40 عکاس پس از بررسی رزومه فعالیت حرفه‌ای توسط هیات انتخاب، معرفی شده و در زمان برگزاری جشنواره به عنوان عکاس دعوت شده، میهمان منطقه آزاد ارس خواهند بود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه آزاد ارس با اشاره به امکان حضور سایر ثبت نام کنندگان در بخش‌های رقابتی این جشنواره، گفت: سایر افرادی که ثبت نام کرده و توسط هیات انتخاب برگزیده نشده‌اند، می‌توانند به صورت آزاد در این جشنواره حضور داشته باشند.

دبیر اولین جشنواره ملی عکس ارس با تاکید بر اینکه این جشنواره به صورت حضوری در طول سه روز برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: عکاسان حاضر در جشنواره در روزهای 15 تا 17 آبان 98 برای عکاسی در نقاط مختلف منطقه آزاد ارس از جمله جاذبه های طبیعی، تاریخی و سایت های صنعتی، حضور خواهند داشت و به رقابت می‌پردازند.

نصیری افزود: 40 عکاس برگزیده هیات انتخاب در روز 14 آبان 98 پذیرش خواهند شد و عکاسانی که علاقمند به حضور آزاد در این رویداد هنری هستند باید روز 13 آبان برای پذیرش در منطقه آزاد ارس حاضر شوند.

وی تصریح کرد: آثار عکاسان شرکت کننده در جشنواره ملی عکس ارس روز 18 آبان داوری خواهد شد و در روز 19 آبان 98 با برگزاری مراسم اختتامیه، آثار برتر اعلام می‌شود.

نصیری گفت: دوره دوم جشنواره ملی عکس ارس برای برگزاری در شهریور 99 و در فصل تابستان برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری عكاسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۱۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مهدی میزبان، در دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر که در جعفرآباد مغان برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت عشایری کشور ۲۵۱ هزار خانوار با یک‌ میلیون ۱۰۰ هزار نفر است که این قشر زحمت کش، نقش بسیار تاثیرگذاری در تولید دارند.
وی افزود: عشایر با تشکیل ۱.۴ درصد جمعیت کشور، ۲۵ درصد گوشت‌ قرمز و ۳۵ درصد صنایع‌دستی کشور را تولید می‌کنند.معاون توسعه و امور زیربنائی سازمان امور عشایر کشور عنوان کرد: سازمان امور عشایر ایران دو وظیفه اصلی خدمات‌رسانی به عشایر و هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی برای پیگیری مطالبات عشایر را انجام می‌دهد.

میزبان بیان کرد: باید به ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، هویتی، اقتصادی و اجتماعی عشایر توجه شود و آنها را به ثبت برسانیم.وی با اشاره به اینکه این جشنواره طی دهه‌ها برگزاری به صورت ملی، تبدیل به یک جشنواره بین‌المللی شد و این دومین دوره بین المللی آن است، تصریح کرد: نیاز است در سال‌های آینده کنگره ملی عشایر و کنگره عشایر شاهسون در منطقه مغان برگزار شود.
میزبان گفت: برگزاری این جشنواره برای همکاری‌های بین دستگاهی و مدیریت کوچ عشایر طراحی شده و مجموعه‌ای از آداب و رسوم و فرهنگ و هنر عشایر در آن به نمایش گذاشته می‌شود که نقش ترویجی و هویتی برای جوانان نیز دارد.
وی ادامه داد: عشایر مغان به‌عنوان ممتازترین مرزداران در شمال غربی کشور هستند که متاسفانه مستندات فرهنگی قابل توجه‌ای در این حوزه انتشار داده نشده است.
معاون توسعه و امور زیربنائی سازمان امور عشایر کشور اذعان کرد: برندهای زیادی در حوزه عشایر در کشور وجود دارد و لازم است برندهای پنیر در منطقه مغان که از طریق دام عشایر تهیه می‌شود با نام عشایر شاهسون برندسازی شود.
وی یادآور شد: شاهسون‌ها در حکومت صفوی که بعد از ساسانیان اولین حکومت ملی در ایران را بوجود آوردند، نفش ممتازی داشتند.میزبان افزود: مسکن عشایر شاهسون تحت عنوان "آلاچیق" در کشور مطرح است اما شاهسون‌شناسی در تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی جایگاه چندانی ندارد که در این زمینه باید فرهنگ دوستان و محققین و علاقه‌مندان منطقه کار کنند.

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • دریافت سهمیه جام جهانی بانوی ووشو کار کیش
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور
  • قهرمانی دانشگاه آزاد شیراز در مسابقات تنیس روی میز منطقه یک کشور
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند