Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-06@15:14:40 GMT

راه‌های تشخیص سکه اصل از تقلبی

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۱۴۶۳

راه‌های تشخیص سکه اصل از تقلبی

خبرگزاری میزان- رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: برای شناسایی سکه تقلبی از اصل باید به هنگام خرید سراغ طلافروشان معتبر دارای جوازکسب بروید. تاریخ انتشار: 10:28 - 25 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۹۶۳۳

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،عبادلله محمدولی رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اظهار کرد: شناسایی سکه‌های تقلبی در بازار، بسیار سخت است متاسفانه شگرد‌های بسیار زیادی برای ساخت این سکه‌ها استفاده می‌شود، مردم برای اینکه در دام متقلبان نیفتند به صرافی‌های مجاز برای خرید سکه مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ادامه داد: اکثر واحد‌های فروش سکه در تهران و شهرستان ها، زیر نظر اتحادیه طلا و جواهر فعالیت می‌کنند و شناسایی آن‌ها از طریق جواز کسب منصوب بر دیوار مغازه میسر است.

به گفته محمدولی، طلا یکی از فلزات مهم و گران بها در جهان است که در بیشتر در ایران از آن، به عنوان اشیاء زینتی و پشتوانه پولی استفاده می‌شود.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با تاکید بر اینکه اشتغال نیز در بازار طلا رواج زیادی دارد، تشریح کرد: سیستم اشتغال در حوزه طلا به این صورت است که عده‌ای در معادن استخراج طلا، عده‌ای در کارگاه‌های ساخت زیورآلات و شمش طلا فعالیت می‌کنند همچنین عده‌ای نیز به فروش طلای ساخته شده به طلافروشی‌ها مشغول هستند. در نهایت زنجیره فروش با رسیدن طلا به دست طلافروش پایان می‌پذیرد.

او بیان کرد: اتحادیه طلا و جواهر به دنبال آن است که با هماهنگی نهاد‌های مسئول انتظامی و قضایی دست دلالان را از بازار سکه و طلا کوتاه کند چر ا که افزایش فعالیت دلالان می‌تواند باعث افزایش التهاب و در نتیجه توقف روند نزولی قیمت‌ها و صعود دوباره قیمت سکه و طلا شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سکه و طلا میزان تقلبی اصلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۱۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر از کور شدن نمای بوستان‌های تهران

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از ساخت و ساز و کور کردن نمای بصری بوستان‌ها انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، مهدی پیرهادی در دویست و سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی تهران در قالب تذکری با اشاره به بازدیدش از محدوده بلوار کشاورز و بوستان لاله گفت: در دهه‌های مختلف ساخت و سازهایی در فضای بصری بوستان‌ها انجام شده که این فضا را دچار آسیب کرده است.

وی افزود: از جمله این ساخت و سازها می‌توان به بوستان اندیشه اشاره کرد که ساختمان شهرداری منطقه ۷ در آنجا ساخته شد و بخش مهمی از این بوستان را دچار آسیب کرد. در حقیقت نمای این بوستان با این ساخت و ساز از بین رفت. در همان موقع اعلام کردیم که اگر می‌خواهند این کار نامناسب را انجام دهند در کنجی از پارک انجام شود نه در نمای بوستان.

وی ادامه داد: در ابتدای بلوار کشاورز در تقاطع با خیابان حجاب یک حصار کارگاهی ایجاد شده که سالیان سال است که وجود دارد. کمی جلوتر جنب ایستگاه آتش‌نشانی حصار کارگاهی دیگری ایجاد شده که اعلام کردند مشغول ساخت بخش‌های خدماتی برای بوستان هستند و پس از آن نیز بازارچه‌ای قرار گرفته که همگی فضای بصری بوستان لاله را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

پیرهادی تاکید کرد: هرگونه ساخت و سازی اگر بخواهد انجام شود باید در کمیسیون ماده ۷ مجوز بگیرد. بی‌تردید نباید نمای بوستان‌ها را کور کنیم. حتی اگر سرویس بهداشتی باشد نباید در جلوی نمای بوستان ساخته شود. همین موضوع باید برای ایستگاه مترو و... نیز رعایت شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • انتقاد رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر از کور شدن نمای بوستان‌های تهران
  • مکمل خارجی و وارداتی نداریم | بیشترین تقلب در این مکمل‌هاست | روش‌ های تشخیص مکمل اصل از تقلبی 
  • سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن
  • پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد