Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@17:06:07 GMT

مسیر عشق

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۱۴۹۵

مسیر عشق

اینجا با حضور زائران اربعین از سراسر دنیا به سرزمین همزبانی و همدلی تبدیل شده و تفاوت رنگ، زبان و نژاد بی معناست.
امروز در نجف گرمای حقیقی همان گرمی عشق به ائمه (ع) است که باد با گام های بلند هر زائر اربعینی به سراسر عراق جا به جا می کند.
پاهای خسته و تاول زده زائران مسیر عشق با معنویت سفر هیچ گاه از حرکت باز نمی ایستد و همراه روحی عاشقان اربعین حسینی به امید زیارت و پابوسی بارگاه قدسی علی و اولاد علی تسلیم سختی سفر نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اینجا نجف است، همان جایی که هنوز از کوچه هایش بوی فداکاری و فریاد شیفتگی جاری و بلند است، زمین اینجا با حضور مشتاقان اربعینی ایران و سراسر جهان سرشار از سبزی جمعیتی است که به امید زیارت و تجدید دیدار با امام و پیشوای خود علی وار و حسین وار دل به دریای انسان بودن و بندگی داده اند.
امروز نیز مانند چند روز گذشته نجف اشرف مملو از حضور جمعیت پرشور و گسترده زائران اربعین حسینی بود که از مرزهای مختلف ایران اسلامی به ویژه مرز مهران خود را به این شهر مذهبی رساندند و در دسته های گروهی یا انفرادی به زیارت بارگاه امام علی(ع) شتافتند.


امروز بسیاری از زائران اربعین پس از شرکت در آیین های ویژه و زیارت ضریح مقدس امام علی(ع) در ادامه سفر معنوی خود راهی شهرهای مقدس کربلا، سامرا و کاظمین شدند.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، امروز پنجشنبه علاوه بر زائران ایرانی و عراقی، زوار کشورهای لبنان، جمهوری آذربایجان، پاکستان، منطقه کشمیر، افغانستان و روسیه  نیز برای زیارت وارد نجف اشرف شدند.
گفته می شود تاکنون بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار زایر ایرانی وارد خاک عراق شده اند که بیشتر آنان موفق به دیدار از نجف و زیارت مرقد مطهر امام علی (ع) شده اند.
اکنون مسیر حدود ۸۰ کیلومتری نجف - کربلا که به «طریق الحسین» (جاده امام حسین(ع) معروف است با حضور چشمگیر زائران اربعین برای رسیدن به کربلا شاهد جمعیت بسیار و ترافیک خودرو زوار است.
نجف اشرف که از حدود بیست روز پیش با حضور زوار اربعین رنگ و بوی شهر عشاق ائمه به خود گرفته همچنان پذیرای شیفتگان علی (ع) و اولاد ایشان است.
زائران اکنون که سه روز به برپایی آیین اربعین حسینی باقی مانده در حال آماده شدن برای روز موعد هستند، روزی که به بزرگ ترین اجتماع دینی و مذهبی جهان تبدیل شده تا در کنگره بزرگ اربعین حاضر شوند.

روز شنبه ۲۷ مهر ماه مصادف با ۲۰ صفر اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نجف اشرف عراق اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۱۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات

رئیس سازمان راهداری با بیان این‌که برای ایام اربعین با مشکل تامین ناوگان مواجه هستیم، گفت: این مشکل را از طریق واردات و استفاده از ظرفیت داخلی رفع می‌کنیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، داریوش امانی با اشاره به اقدامات سازمان راهداری برای اربعین 1403، اظهار کرد:‌ در حوزه زیرساخت‌ها اقداماتی در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی در حال انجام است، بر اساس پیش‌بینی‌ها یک هفته قبل از اربعین حسینی پروژه‌ها تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: بخشی از این پروژه‌ها مربوط به روکش آسفالت، رفع نقاط پرحادثه، روشنایی، نصب نیوجرسی و تابلو علائم بوده که در حال انجام است.

وی از برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات بهتر به زائران در اربعین امسال خبر داد و با اعلام این‌که امسال 14 هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش پروژه‌های زیرساخت راه اربعین تأمین اعتبار شده است، یادآور شد: پروژه‌هایی که در پایانه‌های مرزی انجام می‌شود مربوط به بحث بهسازی و بازسازی سرویس‌های بهداشتی، افزایش سایبان‌ها، مه‌پاش و ایجاد تونل‌های سرد در ایام گرم از سال است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأکید کرد: در پایانه برکت مهران نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش سایبان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و مسقف کردن سازه‌ها در این محوطه انجام شده است.

امانی تاکید کرد: در زمینه ناوگان حمل‌ونقل نیز که با مشکل کمبود و نوسازی مواجه هستیم، نشست‌هایی برگزار شده تا بتوانیم تعدادی اتوبوس را از خارج از کشور وارد و از ظرفیت کارخانه‌ها و صنایع بزرگ نیز در این ایام و در زمان مسیر رفت زائران بهره بگیریم.

وی با بیان این که باید با تدابیر خود در بخش‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار بتوانیم جوابگوی مردم باشیم، گفت: به فضل الهی و مدد امام حسین (ع) سال گذشته با وجود کمبود ناوگان با کمترین مشکلی اربعین باشکوهی برگزار شد و طبق آمار ستاد اربعین بیشترین معطلی دو ساعت بود. همه مدیران با تمام توان و امکانات سازمانی باید در خدمت اربعین و خدمت‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین باشند و هیچ‌گونه کوتاهی از هیچ مدیری پذیرفته نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است
  • ارز حج ۱۴۰۳ تأمین شد
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • اعزام زائران حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • اولین گروه از زائران خراسان جنوبی به عمره اعزام شدند
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳