Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه توان مهندسی بالایی در ساخت شناورهای پیشرفته در کشور وجود دارد گفت: امسال ساخت ۲۰۰ فروند شناور با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون یورو با ۱۶۰ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم آغاز می‌شود. ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، رضا رحمانی صبح امروز در بازدید از شرکت صدرای بوشهر، صنایع دریایی را از جمله صنایع افتخار آمیز ایران دانست و اظهار داشت: تاکنون به واحدهای شناور‌سازی و صنایع دریایی استان‌ها توجه جدی نشده ‌ولی در این حوزه توانمند بالایی وجود دارد که مایه افتخار ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در گذشته بیش از 90 درصد تعمیرات و ارائه خدمات به انواع شناورها درکشورهای مختلف حاشیه خلیج فارس انجام می‌شد تصریح کرد: اکنون به حمدالله از سال گذشته برنامه‌هایی که اجرا شد  بیش از 80 درصد خدمات شناور سازی داخلی شدند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، تعمیرات شناورها  در کشورهای دیگر را ممنوع دانست و تاکید کرد: همه نوع خدمات شناور‌سازی، تعمیرات و راه‌اندازی باید در صنایع داخلی انجام شود.

رحمانی با اشاره به اینکه امسال بیش از 100 کشتی در استان بوشهر تعمیر و ساخته شد، افزود: ایران در ساخت و تعمیرات شناورها خودکفا شده ‌و در این راستا دیگر شناورها برای تعمیرات و دریافت خدمات گوناگون به کشورهای دیگر اعزام نمی‌شوند.

وی از ساخت 200 فروند شناور در داخل کشور خبر داد و بیان کرد: در برنامه توسعه صنایع دریایی 200 کشتی باری امسال در داخل ساخته می‌شود که 300 میلیون یوروو سرمایه گذاری و 60 هزار نفر شغل مستقیم  و 100 هزار اشتغال غیر مستقیم در ساخت این شناور ایجاد می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر استفاده بهینه از ظرفیت سواحل برای تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: به نظر من با هزاران کیلومتر ساحلی که در کشور وجود دارد و با این توان فنی و مهندسی یک فرصت و جلوه‌ای دیگر از رونق تولید و اقتصاد مقاومتی محقق شده که باید از این ظرفیت استفاده بهینه شود.

وزیر صنعت: ‌‌صندوق توسعه ملی منابع مالی تولید‌کنندگان ساخت شناور و صنایع دریایی را تامین می‌کند‌ وزیر صنعت به شهدای بوشهر و گمنام ادای احترام کرد وزیر صنعت در بوشهر: 2000 واحد صنعتی راکدمطلق به چرخه تولید بازگشتند

رحمانی  با بیان اینکه بوشهر می‌تواند نمونه‌ای برای حوزه توسعه صنایع دریایی باشد خاطر نشان کرد: باید ظرفیت شناور سازی استان بوشهر به به دیگر نقاط معرفی شود.

انتهای پیام/ش

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۱۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به خدمه مصدوم شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر

ایسنا/بوشهر معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با حضور به موقع شناور ناجی عملیات امدادرسانی به خدمه شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر با موفقیت پایان یافت.

مصطفی حاجی رضایی روز چهارشنبه در توضیح این خبر اظهار کرد: پیرو اعلام اضطرار شناور یاد شده به مرکز هماهنگی جست و جو و نجات دریایی بوشهر مبنی بر مصدومیت خدمه شناور ویژه حمل کالاهای عمومی پس از هماهنگی لازم شناور ناجی ۲۳ به موقعیت اعزام شد.

وی بیان کرد: شناور اعزامی با رسیدن به موقعیت و تحویل گرفتن فرد مصدوم به پایگاهش بازگشت و خدمه مصدوم را به آمبولانس مستقر در اسکله تحویل داد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: در دومین عملیات نیز پس از تماس تلفنی شناور سفیر لیان با سامانه ۱۵۵۰ مبنی بر بیماری یک نفر از خدمه، شناور ناجی ۹ به موقعیت اعلامی اعزام شد.

حاجی رضایی ادامه داد: شناور اعزامی پس از رسیدن به موقعیت و تحویل گرفتن فرد مصدوم از شناور ویژه حمل مواد شیمیایی به اسکله مروارید خارگ بازگشت و فرد مصدوم را به آمبولانس مستقر در اسکله تحویل داد.

وی درخواست کردن دریانوردان به محض مواجهه با شرایط اضطرار در اسرع وقت با سامانه تلفنی ۱۵۵۰ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صنایع نفت و گازوپتروشیمی به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • مردمی سازی اقتصاد در استان بوشهر عملیاتی شده است
  • ۳ شناور حامل کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر توقیف شد
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امدادرسانی به خدمه مصدوم شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد
  • آماده‌سازی ۵۴۴ هکتار زمین در استان بوشهر برای طرح نهضت ملی مسکن