Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@02:47:54 GMT

خط تولید جت «یاسین» به‌زودی کار خود را آغاز می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۲۹۸۹

خط تولید جت «یاسین» به‌زودی کار خود را آغاز می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ عبدالکریم بنی طرفی رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز (پنج‌شنبه) در مراسم رونمایی از جت آموزشی «یاسین»، گفت: امروز هواپیمایی که در داخل کشور طراحی و ساخته شده بود، پرواز موفقیت‌آمیز خود را در پایگاه شهید نوژه انجام داد که جا دارد این افتخار بزرگ را خدمت ملت بزرگ ایران تبریک عرض کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره مختصات این هواپیما گفت: این هواپیما ۱۲ متر طول، عرض بال ۱۱ متر و ۴ متر ارتفاع دارد و از ۲ موتور توربوجت برخوردار است که این موتورها در داخل کشور ساخته شده‌اند.  طراحی این هواپیما در کشور سبک جدیدی را در حوزه ساخت هواپیما برای جمهوری اسلامی به ارمغان آورد.

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع افزود: می‌توانیم بگوییم از امروز صنعت ساخت هواپیماسازی کشور به‌طور کامل شروع به کار کرد.

امیر بنی طرفی خاطرنشان کرد: این جت با مشارکت چند ساله بین سازمان صنایع هوایی و نیروی هوایی ساخته شده و مطابق با نیازهای نیروی هوایی ارتش است.

وی گفت: در نظر داریم یاسین را هر چه سریع‌تر به مرحله تولید رسانده و در اختیار نیروی هوایی قرار دهیم.

رئیس‌ سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در پایان گفت: خط تولید جت پیشرفته «یاسین» به زودی کار خود را آغاز می‌کند.

کد خبر 4749453

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مجلس شورای اسلامی حسن روحانی علی لاریجانی محمدجواد ظریف اربعین حسینی اربعین 98 ایران هیئت دولت ارتش جمهوری اسلامی ایران شورای نگهبان محمد جواد ظریف ایالات متحده آمریکا سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۲۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم

شهردار رباط کریم گفت: ایستگاه بازارک رباط کریم در امتداد مسیر خط یک مترو تهران است که در فضایی به مساحت ۲۷۰۰ متر مربع ساخته می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رباط کریم، حمیدرضا اللهیاری ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی ایستگاه مترو رباط کریم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مکان‌یابی این ایستگاه در زمان طراحی خط یک مترو تهران و توسط شهرداری تهران تعیین شده و شهرداری رباط کریم بر اساس توافقات صورت گرفته آن را اجرا خواهد کرد.

 وی افزود: در شروع به کار به عنوان شهردار رباط کریم به مردم قول هایی دادم که بخشی از آنها عملی شده و امروز با افتخار شاهد تحقق وعده ساخت ایستگاه مترو هستیم. 

شهردار رباط کریم در ادامه به مصوبات سفر ریاست جمهوری به رباط کریم اشاره کرد و گفت: مصوب شده بود که این ایستگاه توسط شهرداری تهران ساخته شود اما به دلایلی امکان پذیر نبود و ما تصمیم گرفتیم این کار را برای مردم رباط کریم به سرانجام برسانیم.

رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد

اللهیاری در پایان با بیان اینکه ایستگاه بازارک رباط کریم در امتداد مسیر خط یک مترو تهران است، خاطرنشان کرد: این ایستگاه در فضایی به مساحت 2700 متر مربع ساخته می‌شود که طول سکوی ایستگاه 145 متر در دو طرف خواهد بود و هر طرف 7 متر عرض خواهد داشت. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • وزیر نفت: تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس