Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@14:20:03 GMT

اشتغال در بخش تعاون ایران مترادف با «کار شایسته» است

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۳۱۱۳

اشتغال در بخش تعاون ایران مترادف با «کار شایسته» است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اتاق تعاون ایران، بهمن عبداللهی در همایش جهانی اتحادیه بین المللی تعاون در کشور روآندا، بر اساس آمارهای بانک جهانی به وضعیت و روند اشتغال و بیکاری در جهان در سالهای اخیر پرداخت و با توجه به وضعیت بیکاری در جهان و به خصوص در میان جوانان، بر اهمیت پرداختن به موضوع اشتغال و به ویژه کار شایسته در میان جوامع تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به جایگاه کار شایسته در جمهوری اسلامی ایران و اسناد توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و به ویژه «سند ملی کار شایسته» اشاره کرد.

رئیس اتاق تعاون ایران، همچنین به بخش تعاون ایران و روند توسعه و تکامل آن اشاره کرد و بر اساس مقایسه تطبیقی اصول نهضت تعاون و اصول «کار شایسته» همچنین اهداف بخش تعاون جمهوری اسلامی ایران و اهداف «کار شایسته»، اظهار داشت: کار و اشتغال ایجاد شده در بخش تعاون ایران با معیارهای بین المللی «کار شایسته» مطابقت داشته و بنابراین اشتغال در این بخش مترادف با «کار شایسته» است. 

عبداللهی در تشریح  بازیگران کلیدی در ایجاد «کار شایسته» گفت: بازیگران کلیدی در ایجاد کار شایسته شامل «دولتها، کارگران و کارفرمایان و سازمان‌های غیر دولتی» هستند.

وی نقش سازمان های غیر دولتی را به عنوان پلی میان حاکمیت و جامعه توصیف کرد و ادامه داد: البته اثربخشی حداکثری فعالیت سازمان‌های غیر دولتی در جوامع و به عبارتی نهضت تعاون کشورها زمانی است که آن سازمان غیردولتی یکتا بوده و در قوانین کلان کشورها به عنوان نماینده نهضت تعاون، دارای جایگاه و اختیارات ویژه در نظام تصمیم‌گیری و سیاستگذاری کلان کشور باشد.

عبدالهی در ادامه به بیان راهبردها و فعالیت های اتاق تعاون ایران در راستای اشتغالزایی و توسعه و ترویج کار شایسته پرداخت و بر اساس تجارب بخش تعاون جمهوری اسلامی ایران به ارائه پیشنهاداتی برای توسعه نهضت تعاون دیگر کشورها از طریق پیگیری برای به رسمیت شناختن نهضت تعاون به عنوان یک بخش اقتصادی مستقل و تدوین و تصویب قانون جامع  برای این بخش و همچنین ایجاد یک سازمان غیردولتی به عنوان نماینده نهضت تعاون در کشورها با اختیارات ویژه در راستای توسعه «کار شایسته» اشاره کرد.

کد خبر 4749331

منبع: مهر

کلیدواژه: بهمن عبداللهی اتاق تعاون اتاق تعاون ایران بخش تعاون اربعین 98 قیمت دلار بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی وزارت صنعت معدن و تجارت مالیات بورس بازار سهام قیمت سکه بهار آزادی قیمت نفت قیمت یورو جنگ تجاری ایالات متحده آمریکا دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۳۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود

عبدالامیر ربیهاوی، مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت  ایران عراق را شریک دوم تجاری ایران معرفی کرد و افزود: عراق جزو کشور‌های اولویت‌دار ما در تجارت محسوب می‌شود؛ در سال‌های اخیر ما در تجارت با این کشور بر صادرات کالا با ارزش افزوده بالاتر مانند صادرات خدمات فنی و مهندسی تمرکز کردیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه ششمین کمیسیون مشترک ایران و عراق در حال برگزاری است، گفت: کمیسیون مشترک با حضور احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی ایران و وزیر تجارت عراق ۱۶ اردیبهشت کار خود را آغاز کرد؛ در صورت جلسه این کمیسیون بند‌های دستگاه‌هایی که در این کمیسیون نقش دارند آورده شده است.

وی نقش وزارت صمت در کمیسیون مشترک ایران و عراق را کاربردی دانست و افزود: مهم‌ترین کمیته این کمیسیون کمیته تجاری و اقتصادی است که مسئولیت آن با سازمان توسعه تجارت ایران، به‌خصوص دفتر غرب آسیا این سازمان است. در این کمیته از سازمان‌های تحت پوشش مانند سازمان زمین‌شناسی، شرکت شهرک‌های صنعتی و... بند‌هایی به عنوان بند‌های پیشنهادی قید شده است.

ربیهاوی با اشاره به مهم‌ترین بند‌های کمیسیون مشترک ایران و عراق، بیان کرد: برگزاری سومین کمیته بازرگانی ۱۴۰۳ و پیشنهاد برگزاری کمیته مشترک صنعتی در سال جاری از مهم‌ترین بند‌های پیشنهادی کمیسیون مشترک است؛ گفتنی است این دو بند مورد توافق طرف عراقی نیز قرار گرفته است. درکنار این بندها، موضوعاتی مربوط به کمیته تجاری مانند بحث توافقات اتاق‌های بازرگانی، پیگیری اختلافات بین تجار، توسعه صادرات و تسهیل در امور تجاری اتاق‌های بازرگانی در دستور بررسی قرار گرفته است.

 مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی ایرانی که در عراق فعال‌ هستند با یکسری مشکلات مواجه هستند. تلاش ما رفع و رجوع این مشکلات و تسهیل ورود شرکت‌های ایرانی در بازار عراق و اخذ ضمانت‌نامه‌های بانکی و افتتاح حساب و... است.

وی تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق را به عنوان دیگر توافق‌ کمیسیون مشترک دو کشور دانست و افزود: نقشه راه همکاری‌های اقتصادی و تجاری ج. ا ایران و جمهوری عراق به عنوان یکی از بحث‌های تسهیل تجارت هدف‌گذاری شده است. هدف بررسی روابط اقتصادی ما با عراق در این کمیسیون است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است