Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،رضوانی جلال رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان در همایش  جهانی غذ گفت: استان همدان در سال ۹۷ در تولید گندم رتبه برتر کشوری را کسب کرده و رتبه اول در تولشید کلزا و افزایش بهره وری بخش کشاورزی و افزایش برداشت در سطح را در کشور داراست.

او گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به عنوان متولی بخش کشاورزی استان در سیاست گذاری خود به اهدافی، چون مبارزه با فقر و گرسنگی و کمک به بهبود سلامت جامعه، حرکت در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و در نهایت تامین امنیت غذایی کشور و استان توجه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: تقویت هرچه بیشتر توان کشاورزی استان، تولید محصولات کشاورزی با کیفیت و ارزش غذایی بالا و در نهایت تامین محصول سالم، ارزان و در دسترس برای تمامی آحاد جامعه سرلوحه فعالیت‌های اجرایی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در این همایش با اشاره به اینکه شعار سال ۲۰۱۹ سازمان خواربار و کشاورزی «رفتار ما آینده را می‌سازد، رژیم غذایی سالم برای دنیای بدون گرسنگی» نامگذاری شده است، گفت: تامین و امنیت مواد غذایی از وظایف ذاتی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان است.

محمدشهرام پرورش گفت: در این بخش مهم اقتصادی و تولیدی، ۱۱۵ هزار بهره بردار با تولید ۴.۹ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی با نسبت ۷۴.۵ درصد زراعی، ۱۵.۱ درصد باغی و ۱۰.۴ درصد دام و طیور و آبزی پروری نقش دارند.

او  با بیان اینکه روز جهانی غذا به منظور توجه دادن جهانیان به اهمیت مسئله غذا انتخاب شده است، گفت: این روز برای توجه دادن جهانیان به سایه سیاه فقر و گرسنگی که عده‌ای را از داشتن حداقلی از غذا که بتواند سلامت آن‌ها را تضمین کند محروم می‌کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه غذا از ابتدایی‌ترین نیاز‌های انسانی و بلکه تمام موجودات زنده است و نقش اساسی آن، انکار ناشدنی است، گفت: اشباع غریزه گرسنگی از آغازین روز آفرینش تاکنون همراه آدمی بوده به طوری که می‌توان گفت پیشرفت‌های شگفت انسان در عرصه صنعت و کشاورزی، مدیون پاسخ به همین غریزه ساده و ابتدایی است.

پرورش بابیان اینکه امنیت غذایی تولید پایدار و با کمیت از اهداف سازمانی بوده و با به کارگیری تمامی ظرفیت‌های علمی و عملی کارشناسان و همچنین نظارت بر مراکز تولیدی دنبال می‌شود، گفت: نتیجه این اقدام تولید محصول سالم و باکیفیت خواهد بود.

او گفت: تامین مواد اولیه و عناصر مورد نیاز گیاه و دام با کیفیت مناسب و قابل قبول موجب تولید محصول با کیفیت شده و این محصولات در اختیار بخش صنایع تبدیلی و دامپروری قرار می‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدانتاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی سعی در شناساندن بخش کشاورزی به آحاد مردم دارد و با اجرای طرح‌های مختلف تلاش می‌کند با کاهش ضایعات در بخش کشاورزی از مراحل اولیه تولید تا بعد از تولید؛ میزان محصول در دسترس جامعه را افزایش دهد.

انتهای پیام/د.ا

سالانه ۴.۹ میلیون تن محصول کشاورزی در استان همدان تولید می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۳۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با آفت سن غلات در مزارع

کیومرث اکبری، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه یک سن مادر در هر مترمربع می‌تواند ۸۰ کیلو کاهش تولید در واحد سطح را ایجاد کند، گفت : گندم‌ها با ۲ درصد سن‌زدگی خاصیت نانوایی خود را از دست خواهند داد.

وی ادامه داد: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تأخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های جهانی از حدود ۲۰ اردیبهشت‌ماه به بعد هوا بین ۲ تا سه درجه گرم‌تر از وضعیت معمول می‌شود و مراحل پورگی آفت که سبب سن‌زدگی می‌شود سریع‌تر طی می‌شود، لذا زمان واکنش برای برخی از مناطق از دست خواهد رفت.

وی از کشاورزان درخواست کرد؛ به محض اینکه کارشناسان جهاد کشاورزی اعلام کردند بلافاصله نسبت به مبارزه اقدام کنند هرگونه تأخیر در انجام مبارزه سبب سن‌زدگی و خسارت به گندم می‌شود.

اکبری تصریح کرد: سطح زیر کشت گندم آبی و دیم است، اظهارداشت: مبارزه با سن غلات در سطح استان در سطح زیر کشت کندم دیم و آبی از بهمن‌ماه سال گذشته با دستورالعمل مبارزه جدی آغاز شده و تا به‌امروز به خوبی جلوی خسارت این آفت کلیدی و اصلی گندم گرفته شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • مبارزه با آفت سن غلات در مزارع
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان