Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست انجمن خوشنویسان استان کردستان از برپایی نمایشگاه آثار اساتید خوشنویسی ایران با عنوان دستخط در دو شهر مریوان و سنندج خبر داد و گفت: این نمایشگاه امروز در شهرستان مریوان و روز جمعه در شهرستان سنندج گشایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ امجد افتخار روز چهارشنبه در جمع اساتید خوشنویسی کشور که برای افتتاح نمایشگاه دستخط به استان کردستان سفر کرده اند و در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی کردستان اظهار کرد: نمایشگاه خوشنویسی دست‌خط که متشکل از خطوط اساتید کشوری از جمله غلامحسین امیرخانی،علی شیرازی، مجتبی ملک‌زاده و رضا بنی رضی است که در شهرهای مریوان و سنندج برپا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه افتتاح این نمایشگاه با حضور خود اساتید خوشنویسی کشور عصر امروز در شهرستان مریوان افتتاح خواهد شد، افزود: این نمایشگاه در بردارنده 10 اثر ارزشمند از اساتید خوشنویسی کشور و آثاری از هنرمندان استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان و ایلام است.

به گفته افتخار، نمایشگاه دستخط شهرستان سنندج نیز بعدازظهر روز جمعه 26 مهرماه جاری در سالن اجتماعات بانک ملی ایران با حضور مسوولان استانی و اساتید خوشنویسی کشور برپا می‌شود.

سرپرست انجمن خوشنویسان استان کردستان با اشاره به رشته‌های تخصصی آثار ارائه شده در این نمایشگاه عنوان کرد: این نمایشگاه در بردارنده آثاری در شاخه‌های تخصصی خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و نسخ  است که در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه که در سطح استان‌های کشور برپا می‌شود، عنوان کرد: کردستان هفتمین استان میزبان نمایشگاه دستخط در کشور است و پیش از این نیز در موزه بانک ملی تهران این نمایشگاه دایر بود.

وی هدف از برپایی نمایشگاه دستخط در استان کردستان را آگاهی بیشتر مردم شهر برای دیدن آثار اساتید رده اول ایران در عرصه هنر خوشنویسی برشمرد و گفت: باید مردم به ویژه جوانان و نوجوانان ما با اساتید این عرصه و هنر آنها آشنا شوند و علاوه براین استان کردستان از نگاه انجمن خوشنویسان ایران از استاان‌های مطرح کشور به شمار می‌رود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خوشنویسی کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۳۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غلامحسین امیرخانی به پرسش‌های خوشنویسی پاسخ می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نگارخانه ترانه باران، فرهنگسرای نیاوران میزبان بیش از ۲۰۰ اثر از هنرمندان هنرهای قرآنی است که در نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» شرکت کرده‌اند. این نمایشگاه در راستای رویکرد پژوهشی، میزبان پنل ها و نشست های تخصصی با حضور اساتید، دانشجویان و هنرجویان خواهد بود.

در این راستا جلسه پرسش و پاسخ پیرامون مباحث تخصصی در خط نستعلیق، دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۶ الی ۱۸ با حضور غلامحسین امیرخانی ساعت ۱۶ الی ۱۸ در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

نمایشگاه «روایت باران» توسط نگارخانه «ترانه باران» به عنوان نگارخانه تخصصی هنرهای ایرانی- اسلامی و با همکاری صندوق اعتباری هنر در فرهنگسرای نیاوران و با هدف توسعه و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی با محوریت قرآنی و همچنین رشد و توسعه اقتصاد هنرهای ایرانی و اسلامی و حمایت از هنرمندان فعال در عرصه آثار قرآنی برگزار شده است.

نمایشگاه «روایت باران» تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ دایر است و علاقه مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ از این نمایشگاه دیدن کنند.

روز شنبه ۱۵ اردیبهشت نمایشگاه «روایت باران» و مجموعه گالری های فرهنگسرای نیاوران به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است.

کد خبر 6093798

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه مشق همدلی در قم
  • بازگشایی نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی در قم
  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی
  • برپایی نمایشگاه تذهیب «نقش و نگار» در برج آزادی
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی در قم
  • افتتاح نمایشگاه خوشنویسی قدر استاد درشهرکرد
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی در شهرکرد
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • برپایی نمایشگاه آثار آندره سوروگیان درباره شاهنامه در ایروان
  • غلامحسین امیرخانی به پرسش‌های خوشنویسی پاسخ می‌دهد