Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ بهاروند، مدیرکل هواشناسی استان مرکزی با بیان اینکه بارش‌های پاییزه استان از اواخر مهرماه جاری تا نیمه آذرماه امسال بیشتر از حد معمول پیش‌بینی شده‌است گفت: وضعیت هوای استان مرکزی در هفته جاری برای همه مناطق این استان به صورت گاهی رگبار، رعد و برق یا بارش باران و احتمال افزایش موقتی سرعت وزش باد پیش‌بینی شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهاروند ادامه داد: احتمال خسارت به محصولات زراعی و باغی وجود دارد و کشاورزان باید در برداشت محصولات بهاره مانند لوبیا، یونجه و ذرت اقدام کنند و محصولات باغی نیز هرچه سریعتر به انبار‌ها و سردخانه‌های استاندارد منتقل شود و بارندگی‌های هفته جاری فرصت خوبی برای کاشت به موقع گندم و جو دیمی نیز است.

او تصریح کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، بارش‌های این استان از ۱۵ آذرماه تا اسفندماه کمتر از نرمال پیش‌بینی شده‌است، اما در اسفندماه نیز بارش‌ها نرمال می‌شود.

او ادامه داد: دمای هوای استان مرکزی تا آبان‌ماه نیم تا یک و نیم درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد و در آذرماه و دی‌ماه تعدیل و به وضعیت نرمال می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد: تعداد روز‌های آلاینده در ماه‌های آذر و دی در استان مرکزی به ویژه در شهر‌های صنعتی از جمله اراک و ساوه افزایش می‌یابد.

بهاروند افزود: پیش‌بینی شده دمای هوای استان مرکزی از ۱۵ آبان‌ماه به زیر صفر درجه سانتیگراد برسد.

انتهای پیام/ ر

پیش بینی هواشناسی استان مرکزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و هوا هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۳۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری

مهران چراغ پور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: براساس بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی از امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، از شدت و میزان بارش‌ها کاسته شده و بارش‌هایی به صورت خفیف و نقطه‌ای در برخی مناطق استان انتظار می‌رود.

وی افزود: برای روز یکشنبه در سطح استان آسمانی صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید

کوهرنگ خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری اعلام شد

چراغ پور اضافه کرد: با افزایش ناپایداری‌ها برای روز دوشنبه و سه شنبه برای اکثر مناطق استان به خصوص غرب و جنوب استان رگبار باران همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ دور از انتظار نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • طوطی دراکولا ؛ این خون آشام عاشق میوه است! (+تصاویر)
  • دومین سامانه بارشی در راه آسمان اردبیل
  • هشدار زرد هواشناسی برای لرستان/ بارش رگباری در راه است
  • هفته بارانی پیش روی اردبیلی ها
  • هوای مازندران از فردا گرم می‌شو‌د
  • آسمان مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر بارانی می شود
  • پیش بینی بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی ورزش باد و بارش رگبار در چهارمحال و بختیاری
  • شهردار: بارش‌های دزفول ۳ برابر بیشتر از پیش بینی هواشناسی بود
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده در لرستان