Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@00:13:14 GMT

افزایش ۵ برابری نظارت استاندارد بر نازل‌های سوخت

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۳۶۲۷

افزایش ۵ برابری نظارت استاندارد بر نازل‌های سوخت

محمدرضا مروی مقدم روز پنجشنبه در همایش نکوداشت فرهنگ استاندارد افزود: در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در حوزه سازمان ملی استاندارد و به تبع آن در خراسان جنوبی انجام شده است.

وی بیان کرد: تعداد پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد معتبر در ابتدای دولت یازدهم ۱۴۴ مورد بود که در ابتدای دولت دوازدهم به ۲۳۷ مورد و اکنون به ۳۶۴ مورد افزایش یافته و در این مدت ۲۵۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین تعداد آزمایشگاه‌های همکار از پنج واحد در ابتدای دولت یازدهم اکنون به ۲۷ واحد رسیده و نشان از رشد ۵۴۰ درصدی است.

وی اظهار داشت: تعداد شرکت‌های بازرسی فنی و کالا از یک واحد اکنون به ۱۰ واحد و تعداد گواهینامه‌های ایمنی و کیفیت صادره از ۶۰ فقره به ۸۷۴ فقره و ۱۴.۵۶ برابر شده است.

مروی‌مقدم عنوان کرد: متوسط نمونه‌برداری سالانه از مراکز تولیدی و عرضه از ۸۰۰ مورد در ابتدای دولت یازدهم به ۶ هزار و ۳۰۵ مورد افزایش و ۷۸۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: متوسط بازرسی سالانه از واحدهای تولیدی و عرضه از سه هزار مورد  به ۹ هزار و ۵۳۰ مورد و ۳۱۷ درصد رشده را نشان می دهد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان جنوبی گفت: متوسط سالانه کنترل وسایل سنجش سبک از ۲۲۰ دستگاه  به سه هزار و ۱۳۱ دستگاه  و ۱۴.۲۳ برابر شده است، همچنین متوسط سالانه کنترل وسایل سنجش سنگین  از ۹۰ دستگاه به ۲۸۷ دستگاه افزایش یافت که نشان از رشد ۳۱۸ درصدی است.

وی افزود: متوسط نمونه برداری و آزمون فلزات گران‌بها اکنون ۴۲ فقره است که در ابتدای دولت یازدهم ۱۷ فقره و ابتدای دولت دوازدهم ۳۷ فقره بوده و نشان از رشد ۲۴۷ درصدی است.

مروی‌مقدم بیان کرد: تاکنون ۴۵ استاندارد در حوزه‌های غذایی، چرم، آرایشی و بهداشتی، برق و الکترونیک و سایر در کشور تدوین شده است و ۵۰ استاندارد دیگر نیز در دست اقدام است.

وی بیان کرد: رتبه ملی سازمان استاندارد ایران امسال ۲۱، پارسال ۲۷ و سال قبل‌تر ۳۲ بین ۱۶۳ کشور دنیا بوده است که نشان از رشد و ارتقای چشمگیری است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان جنوبی عنوان کرد: یکی از دلایل پیشرفت و توسعه کشورهای توسعه‌یافته توجه به کاربردهای استاندارد است لذا باید در کشور این مهم بیش از پیش مورد توجه واقع شود.

وی اظهار داشت: در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در زمینه استانداردسازی در کشور ایجاد شده است از جمله اینکه هیات دولت، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام پای کار آمدند و قانون تقویت و توسعه استاندارد مصوب شد، این قانون بایستی توسط وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دیگر حتی بخش خصوصی اجرا شود.

در این همایش که با حضور مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد معیارهای مصرف انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد و مسئولان استان برگزار شد از واحدهای تولیدی و خدماتی، آزمایشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برتر در امر استانداردسازی نیز تجلیل و قدردانی شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت یازدهم خراسان جنوبی استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۳۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: در نشست اخیر کمیسیون اجتماعی که با حضور وزیر کار برگزار شد، آقای مرتضوی در جریان گزارشی که از عملکرد وزارت کار به اعضای کمیسیون ارائه کرد، به موضوع افزایش حق مسکن هم اشاره کرد و گفت که قرار است بند مربوط به افزایش حق مسکن کارگری را اصلاح کنند.

بیشتر بخوانید:
قیمت جدید مسکن در غرب تهران جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

وی افزود: البته با توجه به اینکه افزایش حق مسکن علاوه بر مصوبه شورای عالی کار نیاز به تایید هیئت وزیران هم دارد اما آقای مرتضوی تصریح کرد که وزارت کار برای اولین بار پیشنهاد افزایش دو برابری حق مسکن را مطرح کرده است.

رئیس فراکسیون کارگری گفت: به محض اینکه این پیشنهاد در شورای عالی کار تصویب و پس از آن مورد تایید هیئت وزیران قرار گیرد، برای دستگاه‌های مرتبط لازم‌الاجرا خواهد بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1229456 برچسب‌ها بازار مسکن

دیگر خبرها

  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک
  • افزایش ۲ برابری ضمانت‌نامه‌های اعتباری و غیراعتباری صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • در راستای جهش تولید؛ افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌ها
  • پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد
  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت ایران کم‌ خرج‌ ترین دولتِ در حال‌ توسعه معرفی شد + جدول
  • موشک با سوخت موم شمع به مدار رفت