Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: هفته آینده دولت مصوبه‌ای ۱۵۰ میلیارد تومانی برای کمک به بازسازی مدارس سیل‌زده خواهد داشت. ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، مهرالله رخشانی مهر ظهر امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار تسنیم در آق‌قلا اظهار داشت: در سیل اخیر 1500 مدرسه در کشور دچار خسارت شد که بخشی از آنها نیاز به تعمیر جزئی و اساسی داشت که همه این مدارس مرمت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخش دیگر این مدارس هم تخریبی بود و نیاز به احداث مجدد داشت. مدارس یک تا سه کلاسه در مناطق سیل زده کشور ساخته شده و مدارس بزرگتر نیز در حال ساخت است.

مدارس خشتی و گلی از گلستان برچیده شدکمک 55 میلیارد تومانی خیران برای بازسازی مدارس سیل‌زده گلستانوزیر آموزش و پرورش: خیران برای ایمن‌سازی مدارس ‌5 هزار میلیارد تومان متعهد شدند ‌

رخشانی مهر بیان داشت: بخشی از مدارس در دهه فجر و بخشی هم تا قبل از مهر 99 ساخته و تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

وی با بیان اینکه خیران کمک زیادی برای نوسازی و بازسازی مدارس سیل زده داشته اند، اظهارداشت: هفته آینده مصوبه ای 150 میلیارد تومانی برای کمک به مناطق سیل زده خواهیم داشت که کمک زیادی برای ما خواهد بود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس درباره تجهیز هنرستان‌ها نیز خاطرنشان کرد: به رغم اینکه بعضا فضاهای مناسبی برای هنرستان ها ایجاد شده اما در زمینه تجهیزات آنها با مشکل مواجه هستیم.

وی بیان داشت: اخیراً تفاهم‌نامه‌ای با وزیر صنعت، معدن و تجارت به امضاء رسیده که براساس تعداد قابل توجهی موتور خودرو از سایپا و ایران خودرو و بخش دیگری از تجهیزات از سایر صنایع برای تجهیز هنرستان‌ها اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام/ش

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۳۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟!

دولت و مجلس در طرحی به دنبال تغییر زمان بازگشایی مدارس هستند و بر این اساس ممکن است زمان آغاز سال تحصیلی از ۱۰ شهریور باشد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، تغییر تقویم آموزشی مدارس در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد.

این طرح با پیشنهاد 26 نماینده تدوین شده و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مصوب شده است و هم اکنون در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

آغاز سال تحصیلی از "مهر" به "شهریور" تغییر می‌کند؟!

طبق گفته‌های مهدی یزدان‌پناه؛ معاون حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی قرار است با توجه به شرایط اقلیمی و البته مجوز مجلس، تقویم آموزشی مدارس در اختیار دولت قرار بگیرد بر این اساس برای استان‌های سردسیر همچون آذربایجان غربی و شرقی، کردستان و زنجان آغاز سال تحصیلی از 10 شهریور و برای مناطق گرمسیر کشور از 10 مهر باشد.

به اذعان کارشناسان یکی از نگرانی‌ها این است که طبق این طرح، تقویم آموزشی در تمام مناطق کشور دستخوش تغییر شود و در استان‌هایی همچون تهران، البرز، مازندران و ... سال تحصیلی از 10 شهریور آغاز شود، این موضوع دهه 70 هم تجربه شد که با موفقیت همراه نبود و در نهایت با ورود مجلس، آغاز سال تحصیلی از اول مهر به عنوان قانون مصوب شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است 
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • احمدی: ۱۰ درصد از قرارداد بازیکنان پرسپولیس را پرداخت کردیم/ تیم را برای قهرمانی در آسیا تجهیز می کنیم
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • سفر به عتبات گران‌تر از سفر به ترکیه
  • تجهیز، بازسازی و خرید ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان
  • آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟!