Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@02:30:57 GMT

پیل اشکانی در زیرگذر تئاترشهر

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۴۴۲۳

پیل اشکانی در زیرگذر تئاترشهر

این آثار با همکاری شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه و موزه علم و فناوری از ۲۰ مهر در گالری زیرگذر تئاترشهر به نمایش درآمده است و تا ۲۰ آبان ماه در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد داشت.

پیل‌های اشکانی که نخستین بار سال ۱۳۹۶ توسط باستان‌شناس آلمانی در مرز عراق و ایران کشف شد، به‌ وسیله میله های برنزی به یکدیگر متصل بودند و گفته شده از منزل یک کاهن یا کیمیاگر ایرانی در دوره ساسانی به دست آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرضیاتی در مورد کاربرد پیل اشکانی ذکر شده که «تولید جریان الکتریکی»، «آبکاری طلا روی دیگر فلزات» و «استفاده درمانی با شوک الکتریکی» از جمله آنهاست.

شرکت بهره برداری مترو تهران اعلام کرده که به منظور ارج نهادن به میراث تاریخی و فرهنگی کشور و معرفی دستاوردهای باستانی علمی و نوآورانه، این برنامه فرهنگی در زیرگذر ایستگاه تئاترشهر به مرحله اجرا درآمده است.

قرار است در قالب این برنامه فرهنگی آثار علمی و نوآورانه، هنری و فرهنگی در چند نوبت به اکران در آید و در معرض دید عموم شهروندان گذاشته شود.

ایستگاه مترو و زیرگذر تئاتر شهر در تقاطع خیابان ولیعصر(عج) و انقلاب اسلامی شهر تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران تهران موزه علوم و فناوری ایران شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۴۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۲ پل‌ روگذر و زیرگذر در گنبدکاووس قطعی شد

سرپرست شهرداری گنبدکاووس از نهایی شدن احداث یک تقاطع غیرهم‌سطح در میدان امام علی (ع) و یک زیرگذر در میدان بسیج این شهر خبر داد و گفت: ساخت این دو پروژه عمرانی تا دو هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از گلستان و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری گنبد کاووس، امیرعلی لطیفی اظهار کرد: برای دریافت موافقت‌نامه و تأمین بخشی از منابع مالی دو پروژه روگذر و زیرگذر، با سازمان شهرداری و دهیاری‌های وزارت کشور در حال مذاکره هستیم که به‌زودی نهایی خواهد شد.

وی افزود: افتتاح شهربازی سرپوشیده بوستان الغدیر، آسفالت معابر شهری و اصلاح هندسی میدان امام حسین (ع) در ورودی شهر گنبدکاووس از سمت آزادشهر، دیگر پروژه مهم عمرانی شهرداری گنبدکاووس در سال جاری است.

سرپرست شهرداری گنبدکاووس ادامه داد: بودجه شهرداری گنبدکاووس در سال ۱۴۰۳، ۱۱ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده است که با موافقت اعضای شورای اسلامی، ۵۵ درصد آن صرف طرح‌های عمرانی شهری و ۴۵ درصد صرف هزینه‌های جاری خواهد شد.

وی ادامه داد: بودجه هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی سال گذشته شهرداری گنبدکاووس با متمم به هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرد و تمام آن نیز محقق شد.

لطیفی خاطرنشان کرد: بودجه شهرداری گنبدکاووس از ۱۱ هزار میلیارد مصوب به ۱۵ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کند که ۵۵ درصد آن صرف عمران شهری و باقی‌مانده آن صرف هزینه‌های جاری خواهد شد.

به گزارش ایمنا، شهر گنبدکاووس حدود ۱۷۰ هزار نفر جمعیت و شورای اسلامی شهر آن هفت عضو دارد.

کد خبر 751420

دیگر خبرها

  • احداث ۲ پل‌ روگذر و زیرگذر در گنبدکاووس قطعی شد
  • امکانات جدید رفت‌وآمد به نمایشگاه کتاب | «مشاور کتاب» در کنار بازدیدکنندگان
  • جزئیات اجرای زیرگذر میدان سپاه اعلام شد
  • کلاهبردار ۶۰ هزار دلاری در مترو تهران به دام افتاد
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • دستگیری باند سارقان کابل های مترو!
  • مترو قم به ایستگاه پایانی بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • میدان ونک تهران ۳ طبقه می‌شود
  • جزئیات جدید از پروژه ۳ طبقه کردن میدان ونک تهران
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد