Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجید منعم زاده صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی یک هزار و ۸ دانشگاه در سطح دنیا در علوم مهندسی و فناوری توسط نظام رتبه بندی بین المللی تایمز اظهار داشت: دانشگاه کاشان در این رتبه بندی در بین دانشگاه های جامع کشور بعد از دانشگاه تهران حائز مقام دوم شده است.

دانشگاه کاشان در رتبه بین ۳۰۱ تا ۴۰۰ جهان

وی با بیان اینکه دانشگاه کاشان در بین دانشگاه های جهان در رتبه بین ۳۰۱ تا ۴۰۰ قرار دارد، ابراز داشت: این فهرست مربوط به دانشگاه هایی است که در رشته های مهندسی مانند مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی هوافضا و مهندسی شیمی دارای فعالیت های چشمگیر علمی و تحقیقاتی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه ۳۳ دانشگاه ایرانی در این رتبه بندی حضور دارند، تصریح کرد: دانشگاه تهران با قرار گرفتن در رتبه ۲۰۱تا۲۵۰ در این لیست در بین دانشگاه های ایران مقام اول، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با قرار گرفتن در رتبه ۲۵۱ تا۳۰۰ مقام دوم، و دانشگاه هایی نظیر دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه کاشان، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تبریز و دانشگاه یاسوج نیز با کسب رتبه بین ۳۰۱ تا ۴۰۰ در این لیست در رده های بعدی قرار دارند.

وی افزود: انستیتوی فناوری کالیفرنیا و دانشگاه استنفورد از آمریکا در این فهرست مشترکا مقام اول را در بین دانشگاه های سراسر دنیا کسب کرده اند و بعد از آن ها؛ دانشگاه کمبریج از انگلستان و دانشگاه هاروارد از آمریکا مشترکا حائز رتبه سوم و دانشگاه آکسفورد از انگلستان در رتبه پنجم این لیست قرار دارد.

کد خبر 4749455

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه کاشان رتبه بندی تایمز اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان قزوین شهرکرد رادیو اربعین شیراز استانداری سمنان بیرجند مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۴۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا دیگر از دیدن سریال‌های «نون. خ» و «زیرخاکی» نمی خندیم

همشهری آنلاین: حتما برای‌تان پیش آمده که در محفل و مجلسی جدی ـــ و حتی بگذارید بگوییم عبوس ـــ حاضر باشید که به هر دلیلی نباید بخندید؛ یعنی در آنجا خندیدن از نظر اخلاقی، عملی نادرست تلقی می‌شده است اما ناگهان خنده به زیر پوست‌تان خزیده و عضلات صورت‌تان را چنان به هر سو کشیده که چاره‌ای جز خندیدن نداشته‌اید. به‌ احتمال زیاد در این وضعیت سعی کرده‌اید با پرت‌کردن فکرتان از موضوعی که شما را به خنده می‌اندازد یا با فشار زبان به سقف دهان‌تان یا مَکِش قشر درونی چپ و راست لپ‌تان یا با منقبض کردن عضلات صورت‌تان‌ جلوی خنده‌تان را بگیرید. بماند که در چنین موقعیتی چهره آدم چقدر خنده‌دار و مسخره می‌شود و حتی ممکن است به سوءتفاهم بیشتری دامن بزند. خندیدن خصلتی انسانی است و نمی‌توان کسی را به دلیل خندیدن سرزنش کرد. خنده را می‌توان مثل سلاحی شخصی یا رویکردی فردی در مقابله با مشکلات به‌کار گرفت اما پرواضح است که هر موضوعی مسبب خنده نمی‌شود. این نکته‌ای است که فیلمنامه‌نویسان سریال‌ها و فیلم‌های ایرانی از آن غافل‌اند.

آنری برگسون (متولد ۱۸ اکتبر ۱۸۵۹ ـ درگذشته ۴ ژانویه سال ۱۹۴۱)، فیلسوف نامدار فرانسوی، رساله‌ای موجز و مختصر در باب خنده دارد که به فارسی هم ترجمه شده است. برگسون در این اثر کم‌حجم اما بدیع و عمیق، سه خصلت اصلی برای خنده برمی‌شمرد. اول اینکه خنده خصلتی انسانی است. اگر شیء یا حیوانی و به‌طور کلی هر پدیده‌ای انسان را به خندیدن وادارد، به اعتقاد برگسون، به دلیل رفتار یا حالت انسانی آن است. از این منظر، انسان صرفا جانداری نیست که می‌خندد بلکه جانداری است که می‌خنداند و اگر ما به چیزی (اعم از جاندار یا غیرجاندار) می‌خندیم، حتما به سبب شباهتش به انسان یا تأثیر انسان بر آن است. ویژگی دومی که برگسون، آن را با خنده ملازم می‌داند، بی‌احساسی است. منظور برگسون از بی‌احساسی، متاثر نشدن است؛ نوعی برخورد عاری از احساس و از سر شعور و منطق برای خندیدن به موضوعی لازم است. اگر ما از زمین‌خوردن چاپلین یا سقوط باستر کیتون متاثر شویم، توانایی خندیدن به موقعیت آنها را از دست می‌دهیم؛ پس برخورد سرد و منطقی با پدیده‌ای احساسی و غیرمنطقی است که ما را به خنده می‌اندازد. نکته سوم، مسری‌بودن خنده است. برگسون برای خنده، نقشی اجتماعی قائل است و معتقد است که خنده به نوعی تفاهم و اشتراک نیاز دارد. در واقع خنده به درک متقابلی نیاز دارد تا گروهی از افراد را درگیر کند. از دید برگسون، خنده حاصل غفلت است و نوعی مجازات اجتماعی برای شخصِ غافل محسوب می‌شود. کسی که به هر دلیلی در اجتماع، موجبات خنده دیگران را فراهم می‌سازد، غفلتی کرده که او را از وضعی طبیعی که مورد پذیرش اجتماع است خارج کرده و به موضوع خنده سایرین بدل کرده است.

جدا از آشنایی با تکنیک‌های فیلمنامه‌نویسی و نگارش سریال‌های تلویزیونی، توجه به این ۳ خصلت خنده در نگارش یک فیلمنامه موفق برای سینما یا تلویزیون بسیار مهم است. نویسنده‌ای که هیچ تلقی‌ای از این خصلت‌ها ندارد مدام دست به دامن کلیشه‌ها برای خنداندن مخاطب می‌شود و در آخر هم ناکام می‌ماند. بخشی از علت شکست دو سریال کمدی نوروز و ماه رمضان امسال را باید در این ناآشنایی جست‌وجو کرد.

کد خبر 846940 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها فلسفه خبر مهم فیلمنامه - فیلنامه نویس مجله فلسفه تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • چرا دیگر از دیدن سریال‌های «نون. خ» و «زیرخاکی» نمی‌خندیم
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • چرا دیگر از دیدن سریال‌های «نون. خ» و «زیرخاکی» نمی خندیم