Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسی بار دیگر گفت هیچ وقت به ترک بارسا فکر نکرده است.

طرفداری - لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا پس از دریافت ششمین کفش طلای خود مصاحبه نسبتا مفصلی با نشریه مارکا داشته است. در ادامه حرف‌های این اعجوبه را ملاحظه می‌کنید:

کریستیانو و زلاتان صراحتا در ملا عام خودشان را بهترین می‌دانند ولی از مسی چنین چیزی نشنیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تو چرا خودستایی نمی‌کنی؟

ترجیح می‌دهم مردم درباره‌ام صحبت کنند. می‌دانم چه کسی هستم؛ چه کارهایی کرده‌ام و چه قابلیت‌هایی دارم. ولی همه را پیش خودم نگه می‌دارم. اجازه می‌دهم مردم اعتقادشان درباره من را به زبان بیاورند و خوش نمی‌آید درباره خودم حرف بزنم و ترجیح می‌دهم درباره تیم صحبت کنم.

آیا فکر می‌کنی در سالیان اخیر هافبک بهتری شده‌ای؟

نمی‌دانم. بستگی دارد. حالا معمولا بیشتر به عقب می‌آیم تا توپ گیری کنم و در جریان بازی قرار داشته باشم. نمی‌دانم در آینده چه نقشی در زمین خواهم داشت.

دقیقا می‌دانید چه زمانی کنار می‌کشید یا این چیزی است که به تدریج خواهید دانست؟

شما با گذشت زمان است که به سال‌های باقی مانده از فوتبالتان پی می‌برید. من هم با همین قاعده خواهم فهمید تا کجا می‌توانم ادامه بدهم. وقتش که برسد و احساس کنم زمان خداحافظی است، خودم اولین نفری خواهد بود که می‌ایستم و می‌گویم همین قدر کافی است و دیگر نمی‌توانم. بنابراین تا قبل از آن موقع به فوتبال ادامه خواهم داد. زمان دقیقش خود به خود مشخص خواهد شد. حالا کنار آمدن با مصدومیت‌ها دشوارتر است. شما اگرچه ممکن است به لحاظ ذهنی هنوز جوان باشید و فکر کنید مثل 25 سالگی می‌توانید تا جایی که ممکن است، بازی کنید و سریع از مصدومیت ریکاوری کنید اما این بدن است که خودش را به شما تحمیل می‌کند و هر چه پیرتر می‌شوید باید بیشتر از خودتان مراقبت کنید. اکنون من به نحو متفاوتی خودم را برای تمرینات و بازی‌ها آماده می‌کنم.

بحث است در فوتبال آلمان مبنی بر اینکه تراشتگن دروازه بان اول باشد یا نویر. شما این دو را چطور می‌بینید؟

هر دو فوق العاده هستند. دروازه بانانی با ویژگی‌های مشابه. هر دو خیلی خوب بازیخوانی می‌کنند؛ با کیفیت بازی با پایی که دارند، می‌توانند در نقش یک بازیکن یا هافبک بازی کنند؛ در چارچوب نیز بسیار تیز و ماهر هستند. مارک را خوب می‌شناسم و می‌توانم درباره او حرف بزنم. اما تمرینات نویر را ندیده‌ام و اغلب بازی‌هایش را هم نمی‌بینم. بنابراین حرف زیادی درباره او ندارم ولی نویر و تراشتگن را دو دروازه بان مشابه می‌دانم.

تفاوت بارسای فعلی و گواردیولا؟

واقعیت این است که زمان زیادی از دوران پپ گذشته است. حالا ترکیب تیم پر از بازیکنان جدید است و فکر می‌کنم فقط من و دو تا سه بازیکن از آن تیم باقی مانده‌ایم. تیم متحول شده و هر سال خودش را با ترکیبی که داشت، وفق داد.

فرنکی دی یونگ را چطور بازیکنی می‌بینی؟

هماهنگ شدن با سبک بازی تیم برای او آسان بود چون از مدرسه فوتبالی چون آژاکس که شبیه بارسلونا است، می‌آمد. در هلند هم او به همین سبک بازی می‌کرد اگرچه بیشتر نقش هافبک دفاعی را داشت تا هافبک هجومی چون در آن پست راحت‌تر است. با این حال خودش را خوب وفق داد. فرنکی دوست دارد مدام توپ را در اختیار داشته باشد؛ تک ضرب و کوتاه پاسکاری کند؛ توپ را به بین خطوط دفاعی حریف ارسال کند و همزمان بسیار تیز و باهوش است. او هافبک بسیار کاملی است.

چرا عبور از فن دایک تا این اندازه دشوار است؟

او مدافعی است که زمانبندی را خیلی خوب رعایت می‌کند و می‌داند دقیقا چه زمانی باید وارد صحنه شود یا نشود. فن دایک بسیار سریع و بزرگ است و به نسبت وزنش، مدافع چابکی است. سرعت بالای او به خاطر گام‌های بلندی است که برمی‌دارد و در مجموع مدافع تحسین برانگیزی است. چه در دفاع چه حمله چون گل‌های زیادی هم می‌زند.

کریستیانو اخیرا تو را به چالش تجربه لیگ‌های متفاوت دعوت کرد. آن را می‌پذیری؟

هر کسی به دنبال اهداف و تجربه‌های مدنظر خودش است. هیچ گاه نیازی به ترک بهترین باشگاه دنیا که بارسلونا باشد، نداشتم. جایی که از تمرینات، بازی‌ها و شهر لذت می‌برم. بارسلونا بی نقص است و همیشه با خودم شفاف بودم که چه اهدافی دارم و چرا برای تیم دیگری بازی نمی‌کنم.

از عملکرد اینتر کونته متعجب شدی؟

نه چون دقیقا می‌دانستیم قرار است با چه تیمی رو به رو شویم. بازی‌های اینتر در ایتالیا را دیده بودم که توانستند پا به پای یووه پیش بروند. کاری که آسان نیست. قبل از رویارویی با آنها کاملا سبک بازی‌شان را تجزیه تحلیل کرده بودیم و می‌دانستیم تیمی جنگنده و سختکوش هستند. تیمی که با قلبش مبارزه می‌کند و در زمین جان می‌دهد. تیمی که کارهایش برنامه ریزی شده است و به سختی می‌توان آن را شکست داد. 

تو هر جایزه‌ای را برده‌ای به جز پوشکاش. نظرت چیست؟

همواره گفته‌ام که عناوین فردی اولویت من نیستند. حتی the best، توپ یا کفش طلا هم هدف من نیستند چه برسد به جایزه پوشکاش. اگر زمانی این جایزه را ببرم، خیلی خوب است اما اگر نبرم هم هیچ مشکلی نیست. گلی که امسال پوشکاش گرفت هم گل بسیار زیبایی بود و لیاقت جایزه داشت.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۴۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران با حضور جمعی از متخصصان برجسته داخل و خارج کشور، روزهای ۵ الی ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در حال برگزاری است.

در این کنگره که با حضور یوسف پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، فریدون نوحی رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی، محمدرضا میرزاآقایی رئیس کنگره، محمدعلی یوسف نیا نایب رئیس کنگره، علیرضا علیزاده قویدل دبیر علمی کنگره، فرشاد جلیلی دبیر اجرایی کنگره و دیگر اساتید برجسته قلب و عروق همراه بود، آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه بیماری‌های قلبی و عروقی به اشتراک گذاشته شد.

فریدون نوحی رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در سخنرانی افتتاحیه این کنگره، ضمن ابراز خرسندی از حضور متخصصان برجسته این رشته در این رویداد علمی، گفت: بیماری‌های قلبی عروقی به عنوان یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر در جهان، چالشی بزرگ برای نظام‌های بهداشتی در سراسر دنیا به شمار می آیند.

وی افزود: برگزاری این کنگره فرصتی ارزشمند برای تبادل دانش و تجربیات در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی عروقی فراهم می‌کند و امیدواریم بتوانیم با هم افزایی و همکاری یکدیگر، گام‌های مؤثری در جهت ارتقای سلامت قلب و عروق مردم کشور برداریم.

در ادامه این کنگره، سخنرانی‌های علمی متعددی توسط اساتید برجسته داخلی و خارجی با محوریت موضوعات مختلفی از جمله بیماری‌های عروق کرونر، نارسایی قلبی، آریتمی های قلبی، بیماری‌های دریچه‌ای قلب، فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت و رشته‌های تخصصی مرتبط با قلب و عروق برگزار می‌شود.

همچنین، پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی متنوعی نیز در این راستا تدارک دیده شده بود.

نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران با استقبال گسترده متخصصان این رشته همراه شد و به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای علمی در این حوزه در سطح کشور شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازیکنان ازبکستان خودشان را روی زمین می‌انداختند
  • کلوپ: ناامیدی بی‌سابقه‌ای را تجربه کردم؛ با آن بازی برابر اورتون نباید هم قهرمان شویم
  • اعتراف پپ: انتظار نداشتم برای قهرمانی بجنگیم
  • پوچتینو: امری یکی از بهترین سرمربیان دنیاست؛ همه ما باید اثبات کنیم لایق حضور در چلسی هستیم
  • گزینه رویایی ایران در آستانه فتح بهترین لیگ دنیا
  • زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد
  • شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند
  • چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا