Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-07@06:14:47 GMT

پایان فصل «Hello» ، «How are you»

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۴۸۳۷

 عصرایران؛ محمد جلالی - می‌گویند 57 نماینده مجلس در طرحی خواهان رفع انحصار زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور شدند.

در صورت تصویب، زبان انگلیسی از کتاب مدارس حذف و کسانی که به این زبان علاقه دارند باید به آموزشگاه‌های خصوصی بروند.

مردم ایران در یادگیری و استفاده از این زبان بسیار مشکل دارند و وقتی بحث از زبان و گفتگو می‌شود «Hello» و «How are you» تنها جملاتی هست که به زبان می‌آورند و برخی‌ها هم حتی نمی‌توانند این دو جمله را بر روی کاغذ بنویسند!

بر اساس مطالعات سازمان بین‌المللی تحصیلیEF – که به مدت شش سال از 2007 میلادی الی 2012 میلادی در 60 کشور غیر انگلیسی زبان و برروی 5 میلیون نفر آزمون انجام گرفته شد، کشورهای سوئد، نروژ، هلند، استونی، دانمارک، اتریش و فنلاند حائز بالاترین رتبه‌ها در آموزش این زبان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشور ما در رتبه 41 ام جدول و پائین‌تر از ترکیه و امارات متحده عربی در منطقه، در رده ضعیف قرار گرفت.

در ابتدا فکر می‌کردم چرا عزم جدی برای یادگیری این زبان ایجاد نمی‌شود و مدارس این زبان را به عنوان یک زبان کاربردی دوم نگاه نمی‌کنند و هرگز فکر نمی‌کردم برای حل این مسئله پیشنهاد حذف آن از تابلوی مدارس مطرح شود!

اینکه چرا نمایندگان دست به این کار زده‌اند هنوز روشن نیست و باید بررسی‌های بیشتری انجام شود اما اگر این تصور باشد که اگر قرار است کسی به یک کشور دیگر برود خودش هزینه کند و زبان یاد بگیرد تصوری غلط و نابجا است.

زبان انگلیسی نه تنها در ایران بلکه در تمامی کشورهای دنیا رخنه کرده است و کمتر وسیله‌ی کاربردی اطراف خود می‌بینیم که نیاز به آموزش‌های مقدماتی زبان نداشته باشد از گوشی‌های همراه گرفته تا همین کامپیوتری که اگر قرار باشد سیستم عاملش را عوض کنیم بدون درک زبان انگلیسی میسر نخواهد بود که اگر اینگونه باشد باید مراحل نصب را یک به یک حفظ کنیم.

خوب به یاد دارم دوستی یک روز به من گفت کامپیوتر خانه‌اش با مشکل روبرو شده و کیفیت تصویرش درست نمی‌شود هر کاری هم کرده بهتر نشده است.
با بالا آمدن کامپیوترش اولین پیامی که روی صفحه ویندوز ظاهر شد این بود که کارت گرافیک نصب نیست اما عدم آشنایی این دوست به زبان سبب شده بود که کلافه و سر در گم دست به دامان این و آن شود.

تا پیش از این هم در مدارس به کلاس‌های زبان بهای مناسبی داده نمی‌شد و حالا به جای اینکه فکری برای آموزش بهتر این زبان کلیدی دنیا شود خیلی راحت مرزها را می‌بندیم و می‌گوییم ما را چه به چه؟!

به یاد داشته باشیم همانگونه که دلار در نظام اقتصادی ما خلل وارد کرد و سبب شد تا اقتصادمان با دنیا به مخاطره بیفتد عدم یادگیری زبان انگلیسی هم در آینده‌ای نزدیک ما را به جایی خواهد رساند که نه تنها مراودات فرهنگی‌امان با مشکل روبرو خواهد شد بلکه برای کارهای روزمره هم به چه کنم خواهیم افتاد!

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: انگلیسی مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۴۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استوری تند و تیز مدیر روابط عمومی سپاهان علیه رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور + عکس

طرفداری| مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان به شدت به یکی از رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور تاخت.

انتشار ویدئویی از پیرمردی هوادار سپاهان در حاشیه دیدار این تیم مقابل پرسپولیس خبرساز شد و واکنش‌های بسیار تندی را به دنبال داشت. در ادامه این فرد از دختران هوادار پرسپولیس عذرخواهی کرد، ولی باشگاه سپاهان معتقد بود باید هویت منتشرکنندگان این ویدئو نیز مشخص شود. محمدرضا میرصالحیان مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان با انتشار یک استوری از رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور بار دیگر به منتشرکنندگان ویدئوی مذکور اشاره کرد.

 

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • استوری تند و تیز مدیر روابط عمومی سپاهان علیه رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور + عکس
  • آیلتس چیست؟
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • میزبانی سلماس از جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی
  • فرمول یک | شب باشکوه لندو نوریس؛ اولین قهرمانی راننده انگلیسی در گرندپری میامی رقم خورد
  • حمله شدیدالحن جواد ظریف به آل‌سعود به زبان انگلیسی
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • (ویدیو) گفت‌و‌گوی سردار سپاه با سی‌ان‌ان به زبان انگلیسی درباره حمله به اسرائیل
  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان
  • فیلم/ وضعیت ترافیک جاده‌های کشور از زبان رئیس پلیس راهور