Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوناما امروز پنجشنبه در کابل اعلام کرد که در ۹ ماه اول سال ۲۰۱۹میلادی ۲ هزارو ۵۶۳ غیرنظامی در افغانستان کشته و ۵ هزارو ۶۷۶ تن دیگر زخمی شده اند.

دفتر سیاسی سازمان ملل متحد در گزارشی که امروز منتشر کرد، این آمار را بی سابقه خوانده و تأکید کرده است که نیاز فوری است تا اقدامات بیشتری برای حفاظت از جان غیرنظامیان گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«تدامیچی یاماموتو» نماینده‌ ویژه ای سازمان ملل متحد برای افغانستان گفته است که آمار بی سابقه تلفات غیرنظامیان نشان دهنده آن است که تمام گروه های دخیل در جنگ به غیرنظامیان توجه کرده و روش های جنگی خود را تغیر دهند.

یاماماتو افزوده است که آسیبی وارد شده به غیرنظامیان نشان دهنده اهمیت صلح و آتش بس برای افغانستان است و راه دیگری برای پایان خشونت ها در این کشور وجود ندارد.

در گزارش آمده است که استفاده از مواد انفجاری جاسازی شده عامل ۴۲ درصد، درگیری‌های زمینی عامل ۲۹ درصد و حملات هوایی عامل ۱۱ درصد این تلفات بوده است.

گزارش افزوده است که عامل یکهزار و ۲۰۷ کشته و ۳ هزار و ۹۱۰ زخمی مخالفان مسلح دولت بوده و یکهزار و ۱۴۹ کشته و یکهزار و ۱۹۹ زخمی نیز به طرفداران دولت مرتبط است.

براساس گزارش سازمان ملل ۴۱ درصد این تلفات را زنان و کودکان تشکیل می دهد.

۱۹ سال از حضور نظامیان آمریکا و هم پیمانان غربی آنها که برای مبارزه با تروریسم و تأمین امنیت به این کشور لشکر کشیده بودند، می گذرد اما با گذشت هر سال خشونت ها افزایش یافته و تلفات نیز براساس گزارش سازمان ملل سیر سعودی را می پیماید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۵۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 

در ادامه گام‌های اجرایی برنامه تحول بانک دی، ابلاغی از سوی بانک مرکزی با موضوع کاهش شناوری سهام و افزایش سرمایه نقدی، 15 درصد از سهام خزانه بانک دی به سازمان اموال و املاک کوثر واگذار می‌شود.   به گزارش پارسینه در ادامه گام های اجرایی برنامه تحول بانک دی، ابلاغی از سوی بانک مرکزی با موضوع کاهش شناوری سهام و افزایش سرمایه نقدی، طی توافق فی ما‌بین بانک‌دی و سازمان اموال و املاک کوثر به نمایندگی از بنیاد شهید و امور ایثارگران ، مقرر شد 15 درصد از سهام خزانه بانک دی، طی سه مرحله و به قیمت کارشناسی با شرایط 10 درصد نقد‏/ املاک معوض و مابقی بصورت اقساط شصت ماهه با نرخ سود ابلاغی بانک مرکزی به سازمان مذکور واگذار گردد.  بدین منظور ارزیابی کارشناسی سهام بانک دی توسط کارشناسان رسمی در دست اقدام است که به محض حصول نتیجه، مراتب از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی خواهد شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران/مسکن ۰.۲ درصد افزایش یافت
  • کاهش تلفات جاده ای از مهمترین اولویت های کشور است
  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند
  • افزایش تلفات عملیات ضدصهیونیستی کرم ابوسالم
  • وقوع سیل در افغانستان تلفات جانی برجای گذاشت