Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار خرمشهر گفت: در اربعین امسال و تا ساعت ۱۲ شب گذشته بیش از یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تردد در مرز شلمچه به ثبت رسیده که بخشی از آن‌ها خروجی و بخشی ورودی بوده است. ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

کورش مودت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مرز شلمچه اظهار داشت: در سال گذشته کل تردد در ایام اربعین در مرز حدود 540 هزار نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اربعین امسال و تا ساعت 12 شب گذشته بیش از یک‌میلیون و 300 هزار نفر تردد در مرز شلمچه به ثبت رسیده که بخشی از آن‌ها خروجی و بخشی ورودی بوده است.

فرماندار خرمشهر بابیان اینکه از این تعداد 810 هزار نفر از مرز خارج شدند عنوان کرد: 134 هزار نفر از تعداد خروجی‌ها را اتباع خارجه تشکیل می‌دهند.

وی اعلام کرد: بیش از 455 هزار زائر نیز در این ایام وارد مرز شلمچه شده‌اند که این آمار قطعاً طی چند روز آینده افزایش قابل‌توجهی پیدا می‌کند.

فرماندار خرمشهر بابیان اینکه پیک تردد در مرز شلمچه در یک‌شب 150 هزار نفر بوده است، عنوان کرد: پیش‌بینی ما برای افزایش جمعیت زائران تا دو برابر جمعیت سال گذشته بود.

اخبار اربعین 98| خدمات‌رسانی سپاه و بسیج با تمام ظرفیت‌‌ در مرزهای شلمچه و چذابهموکب امدادی خدماتی سایپا در شلمچه راه‌اندازی شداخبار اربعین 98|وزیر کشور از مرز شلمچه بازدید کرد

مودت گفت: شهرستان خرمشهر 185 هزار نفر جمعیت دارد و حداقل 40 هزار نفر نیز در بین مواکب هستند. درواقع روزانه به‌اندازه جمعیت خرمشهر از این شهر گذر می‌کند.

وی بابیان اینکه پارکینگ شلمچه از 60 هکتار به 90 هکتار افزایش ظرفیت پیدا کرد، افزود: امسال 27 هزار و 500 وارد پارکینگ شلمچه شدند.

فرماندار خرمشهر اعلام کرد: امسال مرز ما به‌هیچ‌عنوان مسدود نبود و اگر هم وقفه‌ای به وجود آمد به دلیل تنفسی بود که به نفرات در سمت عراقی مرز داده می‌شد.

مودت گفت: 3 بیمارستان صحرایی با 45 آمبولانس، 35 تانکر آب و دستگاه‌های آتش‌نشانی و مکنده آب در شلمچه مشغول به ارائه خدمات هستند.

وی بیان کرد: 11 کیلومتر روشنایی در دو ردیف، 11 کیلومتر خط‌کشی آسفالت در 4 ردیف و 11 کیلومتر لکه‌گیری در دو ردیف انجام در مسیر خرمشهر به شلمچه انجام‌شده است.

فرماندار خرمشهر بابیان اینکه آب شلمچه از آب خرمشهر تأمین می‌شود، اظهار داشت: در اوایل کار به دلیل آمار بالای جمعیت آب به ته خط لوله نمی‌رسید و برای حل دائمی این مشکل باید یک خط لوله جدا با ایستگاه پمپاژ جدا برای شلمچه در نظر گرفته شود.

مودت بیان کرد: آماده‌سازی پارکینگ شلمچه هرساله هزینه زیادی را به شهر تحمیل می‌کند و اگر این پارکینگ آسفالت شود و اقدامات پایه‌ای برای آن انجام شود از این هزینه‌ها کاسته می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۶۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی شانزدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، امروز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، بیست و ششم شوال ۱۴۴۵ هجری قمری و پنجم می‌سال ۲۰۲۴ میلادی است.
اوقات شرعی امروز به شرح زیر است:
صدای اذان ظهر در آبادان و خرمشهر ساعت ۱۲ و ۱۳ دقیقه شنیده خواهد شد و آفتاب ساعت ۱۸ و ۵۸ دقیقه غروب خواهد کرد.
گلبانگ اذان مغرب نیز در ساعت ۱۹ و ۱۶ دقیقه به گوش می‌رسد و نیمه شب شرعی نیز ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه است.
اذان صبح فردا دوشنبه هفدهم اردیبهشت ساعت ۴ و ۲ دقیقه و طلوع آفتاب ساعت ۵ و ۲۹ ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • تردد سالانه ۸ میلیون زائر در آرامستان باغ رضوان
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • برداشت بیش از ۴۶۰ تن کلزا از مزارع خرمشهر
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • اوقات شرعی هفدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • انجام نخستین عمل جراحی نخاع در خرمشهر
  • جراحی نخاعی برای نخستین بار در خرمشهر
  • یک روایت از جهادگران در عملیات بیت‌المقدس
  • اوقات شرعی شانزدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • شهروندان از تردد و توقف در حریم رودخانه ها خودداری کنند