Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-26@14:35:22 GMT

لاوروف و ظریف درباره سوریه گفتگو کردند

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۶۹۴۴

صراط:

وزرای امور خارجه ایران و روسیه در مورد تحولات اخیر سوریه به ویژه شمال این کشور رایزنی کردند.

به گزارش فارس شبکه روسیا الیوم شامگاه پنجشنبه (۲۵ مهر) به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش داد که سرگئی لاوروف طی تماس تلفنی با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود در مورد تحولات سوریه و عملیات نظامی ترکیه در این کشور گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که تهران و مسکو آماده تسهیل و برقراری تماس و گفت‌وگو بین دمشق و آنکارا و بین دولت سوریه و شبه‌نظامیان کرد سوری هستند.

ترکیه از ۱۷ مهر برای ایجاد منطقه امن ادعایی خود در شمال شرق سوریه، عملیاتی تحت عنوان «چشمه صلح» آغاز کرده و مدعی است هدف از این عملیات، اسکان اهالی آواره شمال شرق سوریه است که هم‌اکنون مقیم ترکیه هستند.

دولت سوریه و جامعه جهانی این عملیات را غیرقانونی و محکوم کرده‌اند. با این حال ترکیه می‌گوید بر اساس قوانین بین‌الملل و در راستای تأمین امنیت ملی خود و دور کردن «گروه‌های تروریستی وابسته به پ.ک.ک» دست به این عملیات زده و حاضر نیست آن را متوقف کند.

عملیات ترکیه در شمال سوریه و درگیری ارتش این کشور به همراه نیروهای تحت امر آن با شبه‌نظامیان کُرد سوری (یگان‌های مدافع خلق و نیروهای دموکراتیک سوریه)، این شبه‌نظامیان را مجبور به پذیرش توافق با دولت سوریه کرده است.

دولت سوریه و شبه‌نظامیان کرد سوریه با وساطت طرف روسی یکشنبه این هفته به توافق رسیدند که به منظور ممانعت از پیشروی ارتش ترکیه، نیروهای سوریه در منبج و برخی مناطق واقع در شرق فرات مستقر شوند. ارتش سوریه بعد از منبج، امروز وارد شهر رقه شده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: لاوروف محمد جواد ظریف تحولات سوریه صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۶۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد

به گزارش خبرآنلاین یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه، از توافق عراق و ترکیه برای تأسیس ستاد عملیات مشترک خبر داد.

به گزارش «آناتولی»، گولر گفت: با همکاری یکدیگر می‌بینیم که چه کارهایی می‌توانیم بکنیم و بعد از آن مسؤولیت‌های این ستاد مشخص خواهد شد.

به نقل از ایسنا این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روز دوشنبه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در سفری رسمی به بغداد و اربیل رفت.

در این سفر چندین توافق‌نامه و یادداشت تفاهم در بخش‌های گوناگون میان ۲ کشور امضا شد و موضوع مبارزه با پ.ک.ک. از محورهای اصلی مذاکرات ۲ طرف بود.

ترکیه سال‌ها است که به بهانه مبارزه با پ.ک.ک. با نقض حاکمیت ارضی عراق مناطق گوناگون این کشور را هدف بمباران قرار می‌دهد و چندین پایگاه نظامی در خاک عراق راه‌اندازی کرده است.

عراق بارها به این اقدامات اعتراض کرده است.

از سوی دیگر ترکیه تاکنون بارها اعلام کرده که در پی ایجاد «منطقه امن» در عمق ۳۰-۴۰ کیلومتری خاک عراق است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898947

دیگر خبرها

  • افزایش شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر
  • هدف قرار گرفتن نظامیان صهیونیست به دست تک تیراندازهای مقاومت
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم
  • «عملیات وعده صادق» از نگاه شخصیت‌های سیاسی ترکیه