Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ نخست وزیر ایتالیا روز پنج شنبه گفت: قبل از حضور در نشست اتحادیه اروپا در بروکسل با رئیس جمهوری ترکیه برای پایان حملات انکارا به سوریه و آتش بس، تلفنی گفت وگو کرده است.

به گزارش رسانه های غربی ، «جوزپه کنته» قبل از سفر به بروکسل در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان که بیش از یک ساعت به طول کشید از وی خواست تا به حملات ترکیه به شمال سوریه پایان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته نخست وزیر ایتالیا، حملات اخیر ترکیه به مناطق شمال شرقی سوریه می تواند جنگ هشت ساله را تشدید کند.

کنته  به خبرنگاران گفت: من در این تماس تلفنی بر موضع ایتالیا برای پایان حملات نظامی تاکید کردم. من همچنین از اردوغان خواستم تا نیروهای ترکیه را از سوریه خارج کند.

وی افزود: حملات اخیر ترکیه باعث بی ثبات سازی بیشتر قلمرو و جامعه ای می شود که قبلاً تحت تأثیر جنگ قرار گرفته بودند.

نیروهای ارتش ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه در عملیاتی با نام «چشمه صلح» به بخش‌های کردنشین شمال شرق سوریه حمله کردند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه، این اقدام نظامی را عملیات علیه گروه‌های تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) و یگان‌ های مدافع خلق (ی. پ. گ) بیان کرد.

بر اساس تازه ترین گزارش سازمان ملل متحد، تاکنون ۱۳۰ هزار نفر بر اثر حمله ترکیه به شمال سوریه آواره شده‌اند.

همچنین سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد که تخمین زده می شود حدود ۴۰۰ هزار غیر نظامی در مناطق محل درگیری حضور داشته باشند که نیاز به محافظت و کمک دارند.

تاکنون شماری از کشورهای اروپایی از جمله انگلیس، فنلاند، نروژ، آلمان، فرانسه و جمهوری چک، فروش سلاح به ترکیه را به حال تعلیق درآورده اند. برچسب ها: نخست وزیر ایتالیا ، اردوغان ، آتش بس

منبع: خرداد

کلیدواژه: نخست وزیر ایتالیا اردوغان آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۷۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد

وزارت امور خارجه ترکیه از به تعویق افتادن سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آمریکا که قرار بود در ۹ ماه مه برگزار شود، خبر داد.

بنابر گزارش آناتولی، بر اساس اظهارات اونجو کچالی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه سفر اردوغان به دلیل تناقض در برنامه‌های دیپلماتیک به تعویق افتاد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که این دیدار در فرصتی دیگر برای هر دو طرف مشخص خواهد شد. کچالی در ادامه بر ادامه گفتگو‌های سطح بالا میان ترکیه و آمریکا تاکید کرد.

اردوغان و بایدن از زمان روی کار آمدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱، چندین بار در کنفرانس‌های بین المللی ملاقات کرده و تلفنی صحبت کرده‌اند.

روابط واشنگتن و آنکارا به دلیل اختلاف نظرها بر سر پاره‌ای از موضوعات، مدت‌هاست متشنج است.

اگرچه این اختلافات از زمانی که آنکارا درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو را در اوایل سال جاری تصویب کرد، کمتر شد، اما همچنان اختلافات بر سر سوریه، روسیه و جنگ در غزه ادامه دارد.

این تعویق چند روز پس از آن صورت می گیرد که اردوغان اخیرا میزبان اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در استانبول بود و این دیدار خشم رژیم صهیونیستی و متحدان آن را برانگیخته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین