Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@00:57:47 GMT

رودنیل: داور خطای پنالتی روی اسماعیلی را ندید

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۷۴۴۶

در مورد نحوه قضاوت پیام حیدری در بازی استقلال و فجر سپاسی شیراز، گفت: داور این مسابقه در اکثر دقایق قضاوت خوبی داشت و تصمیمات خوبی هم گرفت اما این مسابقه سه صحنه بحث‌برانگیز داشت ابتدا در دقیقه 21 که فرشید اسماعیلی در محوطه جریمه فجر سپاسی سرنگون شد و این یک خطای پنالتی بود که داور آن را تشخیص نداد و ضربه کرنر اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار ورزشی- وی افزود: جالب است که در ادامه ضربه کرنر هم باز هم یک خطای پنالتی دیگر برای استقلال رخ داد زیرا بازیکن فجر سپاسی پایش را بیش از حد بالا آورد و به صورت بازیکن استقلال زد. در این شرایط سه موقعیت پیش می‌آید اگر بازیکن پایش را بیش از حد بالا بیاورد و به بازیکن حریف برخورد نکند یک ضربه آزاد غیرمستقیم باید اعلام شود، اگر پای بازیکن مدافع بیش از حد بالا بیاید و به صورت بازی خطرناک باشد به جز یک ضربه غیرمستقیم یک کارت زرد هم باید به بازیکن خطاکار داده شود اما وقتی پای بازیکن بالا می‌آید و به صورت بازیکن برخورد می‌کند این یک خطای آشکار پنالتی است. در هر صورت در دقایق 21 و 22 داور می‌توانست برای استقلال پنالتی اعلام کند. 

کارشناس داوری فوتبال با اشاره به صحنه جنجالی دقیقه 95 مسابقه، گفت: اتفاق بحث‌برانگیز و مهم بازی در این صحنه رخ داد، تصور درستی از اعلام خطای پنالتی نداریم زیرا قانون گفته اگر دست بازیکن باز باشد و توپ به آن بخورد اعلام پنالتی باید کرد اما دست بازیکن فجر سپاسی به بدنش چسبیده بود و پنالتی در این صحنه رخ نداد اما نکته عجیب این مسأله مشورت داور مسابقه با داور چهارم بود، این مشورت عجیب بود زیرا داور چهارم از آن فاصله چه مشورتی می‌خواهد به داور بدهد مگر او کمک داور ویدیویی دارد. خود داور به صحنه نزدیک‌تر بود و تصمیم درست را هم گرفت، مشورت او با داور چهارم عجیب بود.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: استقلال استقلال جام حذفی فجر سپاسي رود نیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۷۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت و گوی جنجالی داوران ال‌کلاسیکو با VAR منتشر شد +ویدئو

به گزارش خبرنگار مهر، در دیداری حساس از هفته سی و دوم رقابت‌های لالیگا فصل ۲۰۲۳/۲۴، رئال مادرید با نتیجه ۲-۳ بارسلونا را شکست داد و فاتح ال‌کلاسیکو شد. جدالی که با گل زودهنگام «آندریاس کریستنسن» آغاز شد، در نهایت با گل پیروزی‌بخش جود بلینگام خاتمه یافت.

البته این دیدار خالی از حاشیه نبود و تصمیمات بحث‌برانگیز داور در برخی صحنه‌ها، اعتراض شدید هواداران و کادرفنی بارسلونا را در پی داشت. جنجالی‌ترین اتفاقِ آخرین ال‌کلاسیکوی فصل رخ در اواسط نیمه اول داد. در دقیقه ۲۶ بازی و روی ارسال کرنر بازیکنان بارسلونا، آندری لونین ضربه لامین یامال را در دهانه دروازه برگشت داد؛ صحنه‌ای که بارسایی‌ها قاطعانه اعتقاد دارند دروازه‌بان رئال از داخل دروازه توپ را بیرون کشیده و به قول معروف حق آنها خورده شده است.

فدراسیون فوتبال اسپانیا پس از این اتفاق فایل صوتی مکالمه داوران را منتشر کرد که در آن داوران حاضر در اتاق VAR به دلیل عدم دسترسی به تصویری واضح عبور توپ از خط دروازه را تأیید نمی‌کنند.

داور بازی خطاب به گوندوغان: «منتظر بازبینی صحنه هستیم. شاید گل باشد، بررسی می‌کنیم.»

داور VAR: «بدن لونین جلوی دید را گرفته است! به بررسی صحنه‌ها ادامه می‌دهیم. زاویه ۳۶۰ خوب نیست، این یکی هم خوب نیست، این یکی هم نه، این هم دوباره نه!»

داور بازی: «هیچ عجله‌ای نداریم، این تصمیم خیلی مهم است‌، همه دوربین‌ها را بررسی کنید!»

داور VAR: «با یک ضربه کرنر کار را مجدداً آغاز کن، ما هیچ مدرکی برای گل شدن توپ نداریم! به همین دلیل با یک ضربه کرنر کار را شروع کن. هیچ مدرکی برای ورود توپ به دروازه نیست!»

کد خبر 6086745

دیگر خبرها

  • عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)
  • معرفی فینالیست‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی/ پیروزی بداغی در کشتی جنجالی
  • چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم
  • قوانین باید برای اخراج ستاره چلسی عوض شود
  • صحنه جنجالی دربی لندن: چطور اخراج نشد! (عکس)
  • گفت و گوی جنجالی داوران ال‌کلاسیکو با VAR منتشر شد +ویدئو
  • واکنش جنجالی مدافع شمس‌آذر بعد از بازی با استقلال
  • حیرت بارسلونا: داور ال‌کلاسیکو نمره قبولی گرفت
  • تکرار اتفاق جنجالی ال‌کلاسیکو در بازی رم-بولونیا
  • دکتر بیژن بازی حساس را درآورد! (عکس)