Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس آمار‌های موجود حداقل ۴۰ میلیون نفر در جهان در سال گذشته قربانی برده‌داری مدرن شده‌اند، اما ظاهراً برده‌داری به سبک جدید این روز‌ها تنها مخصوص به کشور‌های آفریقایی نیست و در کشورهایی، چون انگلستان نیز شاهد رواج گسترده این پدیده هستیم.

باند‌های مواد مخدر در انگلستان برای رسیدن به اهداف خود، از افراد آسیب دیده و قشر‌های ضعیف استفاده می‌کنند؛ به گزارش "ایندیپندنت" تعداد شهروندان انگلیسی که قربانیان باند‌های مواد مخدر هستند، تنها در طول یک سال ۷۲ درصد افزایش یافته است؛ این آمار به نگرانی در مورد اقدامات باند‌های مواد مخدر که به ویژه کودکان و افراد آسیب‌پذیر را استثمار می‌کنند، دامن زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آمار‌ها نمایانگر آن است که تعداد شهروندان انگلیسی که قربانیان باند‌های مواد مخدر هستند، از یک هزار و ۲۴۰ نفر در سال ۲۰۱۷ به ۲ هزار و ۱۴۳ نفر در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است؛ فعالان اجتماعی می‌گویند این قربانیان عملیات پخش مواد را به نواحی روستایی، مزارع، کارواش‌ها و حتی آرایشگاه‌ها گسترش داده‌اند.

سازمان خیریه «salvation army» که از طرف وزارت کشور مامور تامین خانه‌های امن و حمایت از قربانیان برده‌داری مدرن است، می‌گوید در سال گذشته تعداد انگلیسی‌هایی که از خدمات این سازمان بهره‌مند شده‌اند، ۵۸ درصد افزایش یافته است.

این سازمان می‌گوید تعداد قربانیان انگلیسی که از طریق استثمار وادار به کار‌هایی از جمله ارتکاب جرم و جنایت شده‌اند، از ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹، ۶۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

آمار موجود علاوه بر برجسته کردن گستردگی عملیات باند‌های مواد مخدر در نقاط روستایی، به این نگرانی دامن می‌زند که بیخانمان‌ها عمدتاً به دام استثمارگران می‌افتند؛ سازمان خیریه «آنسین» گزارش داده که هفت درصد تماس‌هایی که با خط امدادش گرفته می‌شود، از طرف قربانیانی است که بیخانمان هستند.   عملیات باند‌های مواد مخدر با استفاده از کودکان بسیار نگران‌کننده است؛ کودکان به آسانی با هدیه و وعده یک زندگی راحت فریب می‌خورند، اما به زودی وارد جنایات مرتبط با مواد مخدر می‌شوند و در صورت اقدام به فرار با خشونت‌های شدید مواجه می‌شوند.

چندی پیش، اعضای باند بزرگترین شبکه برده‌برداری مدرن که تاکنون در انگلیس شناسایی شده، پس از دو سال محاکمه به زندان محکوم شدند؛ مدت حکم آن‌ها از چهار تا ۱۱ سال است.

اعضای این باند افراد آسیب پذیرتر را با وعده کار و شرایط زندگی بهتر از لهستان به انگلستان می‌کشاندند، اما قربانیان پس از ورود به انگلستان مجبور به زندگی در شرایط بسیار بدی بودند؛ اعضای این باند از قربانیان می‌خواستند ساعت‌های طولانی در مراکز بازیافت زباله و مزارع کار کنند و دستمزدی ناچیز حدود ۲۰ پوند در هفته بگیرند.

"آدام اسپرای"، مدیر حقوقی در مرکز وثیقه برای مهاجران بازداشتی می‌گوید: «وزارت کشور انگلیس در پی آزاد شدن مهاجران آسیب‌پذیر از این بازداشتگاه‎ها، در انجام فرایند‌های مرتبط شکست خورده است.»

منبع: پارسینه

کلیدواژه: برده داری انگلیس موادمخدر سواستفاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۸۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

ایسنا/کرمان دادستان ماهان کرمان از کشف و پلمب یک گارگاه تولید مواد مخدر صنعتی(شیشه) در این شهر خبر داد و گفت: در این رابطه دو متهم بازداشت شده‌اند.

سینا بنی اسد امرو هفتم اردیبهشت ماه در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: پس از انجام یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخص شد یک شبکه توزیع مواد مخدر صنعتی به سرکردگی یک زن و شوهر اقدام به تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه می‌نمایند.

وی افزود: بلافاصله دستورات قضایی لازم برای دستگیری اعضای این باند صادر و سرانجام در یک عملیات هماهنگ، نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان پس از اخذ دستورات قضایی با ورود به کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در حاشیه شهر ماهان، موفق به کشف و ضبط بیش از کشف ۳۶ کیلو مواد مخدر شامل شیشه، هروئین و بیش از ۵۰ کیلوگرم پیش سازهای موادمخدر صنعتی ازسوداگران مرگ شدند.

بنی اسد ارزش ریالی مواد مخدر کشف شده در این عملیات را بیش از ۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه یک واحد منزل مسکونی پلمب و دو متهم بازداشت و دستورات قضایی لازم برای دستگیری سایر اعضای این باند که شناسایی شده،اند صادر شده است.

دادستان ماهان با اشاره به اینکه طبق ماده هشت قانون مبارزه با مواد مخدر مجازات‌های سنگینی در انتظار سوداگران مرگ وجود دارد،گفت: عزم دستگاه قضایی در برخورد با سوداگران مرگ مرتبط با مواد مخدر جدی است  و به تولیدکنندگان و فروشندگان مواد مخدر هشدار می‌دهیم که هیچ گونه اغماضی در برخورد با این جرائم وجود ندارد.

 وی افزود: با همکاری مردم و سایر نهادهای مسئول، تلاش برای پاکسازی جامعه از آلودگی مواد مخدر دوچندان خواهد شد و از تمامی شهروندان می‌خواهیم که در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک، بدون تردید موضوع را با پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • متلاشی شدن باند مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان
  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن