Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حوزه امنیتی و دفاعی کشور در هفته جاری، اخبار گوناگونی داشت که جزئیات آن پیش‌تر منتشر شده است. مهم‌ترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم. تاریخ انتشار: 09:01 - 26 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۹۲۲۷

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حوزه امنیتی و دفاعی کشور در طول هفته جاری، اخبار گوناگونی داشت که جزئیات آن پیشتر منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم‌ترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم.

روح‌الله زم دستگیر شد/ شکست سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اروپا مقابل سازمان اطلاعات سپاه
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای از گرفتار شدن روح‌الله زم سرشبکه سایت معاند و ضدانقلاب آمدنیوز در یک عملیات اطلاعاتی هوشمندانه توسط سازمان اطلاعات سپاه و دستگیری وی خبر داد.

فناوری نانو به عنوان عقبه راهبردی صنعت دفاعی نقش ویژه‌ای در ارتقاء قدرت بازدارندگی دارد
وزیر دفاع گفت: بر این باوریم که شرکت‌‎های دانش بنیان و فناوری‌های نانو به عنوان عقبه راهبردی صنعت دفاعی نقش ویژه‌ای در ارتقاء قدرت بازدارندگی دارد.

دانشجویانی که در دافوس ارتش جذب و فارغ‌التحصیل می‌شوند، جزو نظامیان سرآمد هستند
جانشین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش یک مرجع علمی و تحقیقاتی بر مبنای علم و عمل است که بعد از پیروزی انقلاب هم به آن بهای زیادی داده شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی: خاورمیانه بدون آمریکا جای امن تری است
بیان اعترافات تلخ، اما عبرت آموز از سوی هیئت حاکمه آمریکا، موجب شده که بسیاری از کشور‌های حوزه غرب آسیا، حتی آن گروهی که سال‌ها زمینه ساز و میزبان حضور آمریکا در منطقه بوده اند به این واقعیت اعتراف کنند که «خاورمیانه بدون آمریکا جای امن تری است».

بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه حرکت آینده انقلاب است
دبیر همایش علمی بیانیه گام دوم انقلاب گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است که در برگیرنده سرگذشت پر فراز و نشیب مردم ایران در ۴۰ سال گذشته و متضمن نقشه راه حرکت آینده انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در ارتش: بدون چراغ «بیانیه گام دوم» هیچ کس نمی‌تواند راه خود را ادامه دهد
نماینده ولی‌فقیه در ارتش، گفت: بیانیه گام دوم چراغ راهی است که سر عَلم‌دار، برای علمداران میانی و علم‌یاران ترسیم کرده و بدون استفاده از این چراغ راه، هیچ کس نمی‌تواند راه خود را ادامه دهد.

عزم سپاه برای گسیل امکانات به سوی مرزها/ امنیت در مراسم اربعین برقرار است
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این عزم در سپاه وجود دارد تا با تعطیل کردن همه سرویس‌های رفت و آمد در همه شهرها، اتوبوس‌ها و امکانات حمل و نقل را به سوی مرزها گسیل کنیم.

روایتی از هلی‌بُرن تکاوران سپاه بر روی عرشه نفت‌کش انگلیسی
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: از تکاورانی که در خلیج فارس بر روی عرشه نفت‌کش انگلیسی هلی‌بُرن کردند پرسیده شد وقتی شما در حال فرود بر روی کشتی بودید آیا احتمال نمی‌دادید که ناوچه نظامی انگلیس شما را هدف قرار بدهد؟ تکاوران می‌گفتند که ۹۹ درصد ما احتمال می‌دادیم به سمت ما شلیک شود.

شکار شغال با تور پاسداران گمنام/ خواهم گفت صددرصد راضی‌ام
سپاه بحمدالله امروز دارای عزّت است -هم در داخل کشور، هم در خارج کشور- و اتّفاقاً دشمنان هم به این عزّت کمک کرده‌اند. آمریکایی‌ها با چهره‌ی خشن و عبوس و خصمانه‌ای که نسبت به سپاه نشان داده‌اند، عزّت سپاه را بیشتر کرده‌اند.

۳ انتصاب جدید در وزارت دفاع
طی مراسمی با حضور وزیر دفاع، روسای سازمان‌های عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات وزارت دفاع، مدیران عامل سازمان‌ها و جمعی از معاونین وزارت دفاع، معاون جدید هماهنگ کننده، رئیس بازرسی و مدیرعامل بنیاد تعاون وزارت دفاع منصوب شدند.

جزئیات اولیه شکار سرشبکه جنگ روانی ضدانقلاب توسط سپاه
روح الله زم، کانون تلاقی و تبادل پیام در شبکه تغذیه و پشتیبانی جریان آمد نیوز در داخل و خارج کشور بود و در اختیار گرفتن وی می‌تواند شناسایی و انهدام مجموعه این شبکه را به دنبال داشته باشد.

واکنش سردار جلالی به دستگیری روح‌الله زم/ چشم امپراتوری دروغ کور شد
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در یادداشتی نوشت: مدیر سایت و کانال تلگرامی معاند آمدنیوز مانند چشم فتنه و خطرناک بود که با حمایت دستگاه‌های امنیتی غرب جولان می‌داد.

روح‌الله زم از دو سال پیش در تور اطلاعاتی سپاه قرار داشت
مسئول اشراف دفتر فرماندهی کل سپاه گفت: نیروهای اطلاعاتی، مدت های مدیدی بود که روح الله زم و تحرکات وی را زیر نظر داشتند و تقریبا از دو سال پیش در تور اطلاعاتی سپاه پاسداران قرار داشت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش از مرز خسروی بازدید کرد
فرمانده نیروی زمینی ارتش با حضور در منطقه مرزی غرب کشور از مرز خسروی بازدید کرد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش: اورژانس هوایی برای زائران اربعین فعال است
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: تاکنون دو مورد حمل مصدومان از کرمانشاه و ایلام به تهران از طریق اورژانس هوایی داشته‌ایم.

خدمات‌رسانی ۵ بالگرد و یک هواپیمایی اداره بهداشت و درمان نزاجا به زائران/ روزانه بیش از ۷۰۰ زائر به بیمارستان‌های صحرایی نیروی زمینی ارتش مراجعه می‌کنند
رئیس اداره بهداشت و درمان نزاجا گفت: در حال حاضر یک هواپیمای C۱۳۰، تعداد ۳ بالگرد در مرز خسروی و همچنین ۲ فروند بالگرد در مرز جذابه در اختیار اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش است تا در شرایط اضطرار از آن‌ها استفاده کنیم.

وزیر اطلاعات از آیت‌الله مکارم شیرازی عیادت کرد
وزیر اطلاعات به همراه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از آیت الله مکارم شیرازی عیادت کردند.

پیام تبریک سرلشکر باقری به فرمانده کل سپاه
رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیامی اقدام موفق سازمان اطلاعات سپاه در دستگیری سرشبکه کانال ضد انقلاب و معاند آمدنیوز را به سرلشکر سلامی تبریک گفت.

بررسی روند توسعه حرمین شریفین امیرالمومنین (ع) و امام حسین (ع) / دیدار با تولیت عتبه حسینیه
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با سفر به نجف و کربلا از روند توسعه حرمین شریفین امیرالمومنین (ع) و امام حسین (ع) بازدید کرد.

ثبت ۵۰ سورتی پرواز بالگرد‌های هوانیروز در مناطق مرزی عراق طی روز‌های گذشته
فرمانده هوانیروز ارتش گفت: خلبانان بالگرد‌های هوانیروز از روز شروع ماموریت‌های خود برای مراسم اربعین حسینی امسال تا امروز قریب به ۵۰ سورتی پرواز را در نقاط مرزی کشور به ثبت رسانده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان اطلاعات سپاه روح الله زم سرویس اطلاعاتی فرانسه سرلشکر سلامی حجت الاسلام طائب امنیت مراسم اربعین هلی برن نفت کش انگلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۸۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی دیده نشده از رهبر انقلاب در سال های دور /برادر محسن هم بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم روز ارتش در ۲۹ فروردین ۱۳۶۳ با حضور مقامات کشوری و لشگری وقت در میدان آزادی تهران برگزار شد. روزنامه اطلاعات یک روز بعد گزارش تصویری از این مراسم منتشر کرد.

آنگونه که اطلاعات آنلاین روایت کرده، در این مراسم مقام معظم رهبری در آن سال به عنوان رئیس جمهور در کنار شادروان قاسمعلی ظهیرنژاد رئیس وقت ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی، شهید سرهنگ علی صیاد شیرازی فرمانده وقت نیروی زمینی ، شادوران سرهنگ هوشنگ صدیق فرمانده وقت نیروی هوایی، شادروان ناخدا اسفندیار حسینی فرمانده نیروی دریایی و برادر محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از رژه یگان‌های مستقر در میدان سان دیدند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899568

دیگر خبرها

  • عکسی دیده نشده از رهبر انقلاب در سال های دور /برادر محسن هم بود
  • (ویدئو) این داوطلبان با ماشین ارتش به کنکور رفتند
  • این داوطلبان با ماشین ارتش به کنکور رفتند + فیلم
  • وقتی ارتش به داد کنکوری‌ها رسید+ فیلم
  • ۲۰۰ سورتی پرواز بالگرد امداد هلال احمر در جنوب سیستان و بلوچستان انجام شد
  • ۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند
  • ۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند
  • بیت مرحوم آیت‌الله کاشانی بیانیه صادر کرد
  • ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب