Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:11:14 GMT

آمار بازگشت زائران به ایران پنج برابر رقم خروج است

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۹۹۷۹۶

آمار بازگشت زائران به ایران پنج برابر رقم خروج است

به گزارش ایرنا سرتیپ حسین اشتری روز جمعه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال با توجه به پیش‌بینی‌ افزایش تعداد زائرین اربعین گذرگاه‌های ورودی و خروجی را افزایش دادیم و برای برقراری نظم و امنیت در مرزهای چهارگانه کشور با عراق ، از بیشترین تعداد نیروهای خود استفاده کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر در مرز چذابه تردد سنگین ولی روان است، در عین حال آمار  ورود زائران نسبت به خروج آنها  بسیار متفاوت است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: امسال  تردد حدود ۵۷۰ هزار زائر از مرز چذابه ثبت شده که ۳۵۰ هزار نفر خروج و ۲۲۰ هزار نفر ورود از این پایانه مرزی  ثبت شده اند.

وی تصریح کرد: تمام نیروهای امنیتی در کنار دستگاه های مربوطه تلاش خود را براری ارائه خدمت هرچه بهتر به زائرین اربعین حسینی دارند اما در برخی مواقع تاخیرهایی نیز در ایران و عراق وجود داشت که سعی کردیم این موارد را نیز به سرعت برطرف کنیم.

سرتیپ اشتری گفت: با توجه به استقبال گسترده زائران امسال شاهد افزایش ۵۶ درصدی تردد زوار در پایانه مرزی چذابه بودیم.

وی اظهار داشت : انتظار می رود زائران زیارت خود را انجام داده و به سرعت به کشور بازگردند تا به ترافیک سنگین مسیرها و پایانه ها برخورد نکنند.

سرتیپ حسین اشتری روز جمعه از پایانه مرزی چذابه و روند خدمت رسانی نیروهای ناجا به زائرین اربعین حسینی بازدید کرد.

از ابتدای ماه صفر تاکنون سه میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از مرزهای چهار گانه کشور راهی عتبات عالیات شدند و ۲ میلیون نفر نیز به کشور بازگشتند.

 حرکت زائران اربعین حسینی از مرزهای چهارگانه کشور که از اول ماه صفر آغاز شده همچنان ادامه دارد.

چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر ، ۲ گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین هستند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوزستان انتظامی اربعین ۹۸ مرز چذابه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۹۹۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی

«محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به همراه سرلشکر «ریاض الخیگانی» رئیس کمیته اربعین عراق و دیگر مسئولین و فرماندهان مربوطه روز دوشنبه از مرز خسروی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در راستای بررسی وضعیت مرزی و تسهیل ورود زائران در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ محمد کاظم آل صادق، ایران در عراق و هیأت همراه صبح امروز بعد از ورود به شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و حضور در مقر فرماندهی پلیس این شهر پس از نشستی با سرلشکر ریاض الخیگانی، مشاور امنیتی وزیر کشور و مسئول جدید کمیته اربعین عراق، معاون فرماندار و همچنین دیگر مسئولین و فرماندهان مرزی ذی‌ربط عازم مرز منذریه (در عراق) و خسروی (در ایران) شدند تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت دو سوی مرز عراق و ایران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

آل صادق همچنین از زیر ساخت‌ها و امکانات مرز خسروی به همراه مسئولین عراقی بازدید کرد و در ادامه نشست مشترک با مسئولین و فرماندهان مرزی و استانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، فرماندار قصر شیرین، مسئول پایانه‌های مرزی، فرمانده مرزبانی خسروی و سایر مقامات ذی‌ربط استانی در نقطه سفر مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت پروژه‌ های ‌راهسازی‌ اهواز تا چذابه
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی