Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در پی اعلام تصمیم دولت لبنان مبنی بر وضع مالیات های جدید، مردم این کشور در مناطق مختلف دست به تظاهرات اعتراض آمیز زده اند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، اعلام خبر وضع مالیات های جدید بر سوخت و نرم افزارهای ارتباطی، اعتراض مردم لبنان در مناطق مختلف این کشور را در پی داشته است.
بر اثر این اعتراضات که شامگاه پنجشنبه آغاز شده، اغلب خیابان ها و معابر بیروت بر اثر تظاهرات مسدود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تعدادی از جوانان نیز در منطقه "الاوزاعی" در مسیر فرودگاه بین المللی بیروت با به آتش کشیدن لاستیک ها این مسیر را مسدود کرده اند.
معترضان با بستن خیابان ها به خصوص در مرکز بیروت سعی دارند به محدوده کاخ حکومتی حمله کنند اما نیروهای امنیتی با استفاده از گازهای اشک آور، تظاهرات را پراکنده کردند. در این حمله تعدادی از معترضان دچار حالت خفگی و اغما شدند.
نیروهای امنیتی همچنین اقدام به تعقیب معترضان کرده و با باتوم به آنها حمله کردند و موتور سیکلت های آنها را میدان ریاض الصلح در هم شکستند.
نیروهای امنیتی پس از چند ساعت عملیات تعقیب و گریز با مردم در مرکز بیروت، تجهیزات بیشتری را به کار گرفتند و از آب پاش برای متفرق کردن تظاهرات استفاده کردند. در این بین تیم هلال احمر اقدام به انتقال مجروحان به بیمارستان کرد.
در همین راستا "جورج کنانه"، دبیر کل صلیب سرخ اعلام کرد آمبولانس های موجود در میدان ریاض الصلح 22 مورد بیمار دچار اغما را به بیمارستان ها منتقل و 70 نفر را هم در محل درگیری درمان کردند.
در این بین، دو کارگر خارجی بر اثر سرایت آتش به ساختمانی در میدان ریاض الصلح بر اثر خفگی، فوت کردند. امدادرسان های دفاع مدنی سعی می کنند این دو جنازه را خارج کرده و آتش را خاموش کنند.
نیروهای امنیتی نیز اعلام کردند که 60 نفر از افراد این نیرو در این ناآرامی ها مجروح شده اند. این نیرو با انتشار بیانیه ای در توییتر گفت: "ما به شدت پایبند به آزادی بیان هستیم اما اجازه نمی دهیم کسی به نیروهای امنیتی حمله کند یا دست به تخریب اموال عمومی و خصوصی بزند. ما هشدار می دهیم که هر کس علیه امنیت کشور کاری کند یا به دارایی ها عمومی و خصوصی و نیروهای امنیتی حمله کند، حتما طبق قانون دستگیر خواهد شد. "
معترضان همچنین جاده مار الیاس وبه طور مشخص جاده منتهی به محله دروزی نشین کرکول به سمت "ملا ظریف" را با آتش زدن لاستیک خودرو و سطل زباله بستند.
معترضان همچنین با آتش زدن لاستیک، جاده شویفات – خلده را بستند. آنها همچنین چند جاده و خیابان را در مناطق مختلفی از بیروت به خصوص در "الکولا"، "عین المریسه" و کورنیش مزرعه بستند.
معترضان همچنین وسط جاده البحریه در صیدا چادر زده و آن را با آتش زدن لاستیک بستند.
در طرابلس نیز چند فرد ناشناس سوار موتورسیکلت به مقر جریان ملی آزاد در شهر المینا طرابلس حمله کرده و وسایل موجود در آن را تخریب کردند.
در نبطیه نیز معترضان در مقابل منزل یاسین جابر، نماینده مجلس و دفتر هانی القبیسی تجمع کرده و تابلوهای آنها را در هم شکستند.
معترضان همچنین جاده های کفرتبنیت، مرجعیون، انصار، حبوش و نبطیه را بستند.
در بقاع غربی هم معترضان جاده قرعون – جب جنین در ورودی شهرک قرعون را با لاستیک های شعله ور بستند.
همچنین بزرگراه جعیتا، پل جل الدیپ را در هر دو مسیر بستند.

تیراندازی هوایی از سوی همراهان یک وزیر لبنانی
محافظ "اکرم شهیب" وزیر آموزش لبنان که در یکی از خیابان های بیروت حضور یافته بود، با تیراندازی هوایی، به سمت تظاهرات کنندگان حرکت کرده ویکی از آنان را با خودرو زیر گرفت؛ این اقدام خشم شدید تظاهرات کنندگان را به دنبال داشت.
این وزیر لبنانی در این خصوص گفت: خودرو ما در حال عبور از یکی از خیابان های بیروت به دلیل ازدحام تظاهرات کنندگان متوقف شد و از آنجا که خانواده همراهم بودند، از خودرو پیاده شدم تا با تظاهرات کنندگان صحبت کرده و آنان را آرام کنم اما برخی از آنان شیشه های این خودرو و خورد نیروهای انتظامی و امنیت داخلی که همراهم بودند، شکستند و در ادامه این وضعیت یک نوجوان از ناحیه سر آسیب دیده و به بیمارستان منتقل شد.
وی تاکید کرد، عامل تیراندازی از بین نیروهای امنیتی همراهش را تحویل خواهد داد.
در یکی از خیابان های بیروت نیز تظاهرات کنندگان با نشستن بر روی زمین اعلام کردند در اعتراض به مالیات تحصن خواهند کرد.

تماس تلفنی رئیس جمهور با حریری
میشل عون، رئیس جمهور لبنان با تماس تلفنی از حریری خواست به منظور بررسی ناآرامی ها، امروز جمعه جلسه فوق العاده تشکیل دهد.

پایین کشیدن عکس حریری در طرابلس
در شهر طرابلس معترضان عکس سعد حریری، نخست وزیر و پدر وی رفیق حریری را و احمد حریری، دبیر کل جریان المستقبل را در میدان النور به زیر کشیدند.

درخواست ولید جنبلاط برای کناره گیری دولت لبنان
  به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث؛ ولید جنبلاط رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان در تماس تلفنی با سعد حریری نخست وزیر این کشور به او پیشنهاد داد که دولت اعلام استعفا کند.

دستور حریری برای لغو اعمال مالیات جدید بر پیام رسان‌های اینترنتی
   به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، رسانه‌های لبنان از دستور سعد حریری نخست وزیر این کشور برای لغو اعمال مالیات جدید بر پیام رسان های اینترنتی خبر دادند.

وزیرکشور لبنان: با معترضان درگیر نمی‌شویم
به دنبال اعتراضات اخیر در برخی شهرهای لبنان، وزیر داخلی این کشور اوضاع امنیتی را تحت کنترل خواند.
«ریا الحسن»، وزیر کشور لبنان در گفت‌وگو با وبگاه خبری المیادین اکثر تظاهرات‌های اعتراضی شب گذشته لبنان به وضعیت معیشتی در این کشور را مسالمت آمیز خواند و گفت نیروهای امنیتی دستور گرفته‌اند که با تظاهرات کنندگان درگیر نشوند.
وی اوضاع امنیتی را تحت کنترل خواند و گفت: اما به هر حال نیروهای امنیتی با هر گونه تلاش‌های خرابکارانه مقابله خواهند کرد.
الحسن ضمن یادآوری اظهارات سعد الحریری، نخست وزیر لبنان درباره تدابیر دولت لبنان برای کاهش کسری بودجه گفت: این تدابیر باید به گونه‌ای باشد که بین اقدامات ریاضت اقتصادی و کاهش تاثیر آن بر شهروندان لبنانی تعادل ایجاد شود.
وی تصریح کرد: اقدامات ریاضت اقتصادی ضروری است و هر دولت دیگری هم بود همین کار را انجام می‌داد، زیرا گزینه جایگزین آن، فروپاشی است. وی تصریح کرد: دولت لبنان در تلاش است تا شهروندانش با فروپاشی وضعیت(اقتصادی کشورشان) روبرو نشوند.
وزیر کشور لبنان همه احزاب و گروه‌ها در دولت لبنان را به یکپارچگی و اتحاد در حمایت از اقدامات ریاضت اقتصادی دعوت کرد.
اداره کل نیروهای امنیتی داخلی لبنان هم از طریق حساب کاربری خود در «توئیتر» از مجروح شدن 60 عضو نیروهای امنیتی در اعتراضات شب گذشته در چندین منطقه لبنان خبر داد. اعتراضاتی که به دلیل مالیات‌های جدید اعمال شده از سوی دولت الحریری رخ داده است.
در این پیام آمده است: ما حمله به نیروهای امنیتی و اموال عمومی و خصوصی را قبول نخواهیم کرد و هشدار می‌دهیم که هرگونه نقض امنیت و همچنین هر شخصی که به اثبات برسد به اموال عمومی و خصوصی تعدی می‌کند، اعضای نیروهای امنیتی موظف هستند او را مطابق قانون دستگیر کنند.
دولت لبنان قرار است امروز ساعت دو بعد از ظهر به وقت محلی نشست فوق العاده‌ای را به ریاست «میشل عون» به منظور بررسی تحولات و خواسته‌های مردم در تظاهرات‌ها برگزار کند.
حسین الحاج حسن عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان هم در واکنش به اعتراضات مردمی لبنان بر جانبداری این فراکسیون از خواسته های مردمی تاکید کرد و گفت: ایجاد اصلاحات واقعی در کشور ضروری است.

دولت لبنان طرح اخذ مالیات از واتساپ را متوقف کرد
وزیر ارتباطات لبنان از توقف بررسی طرح اخذ مالیات از واتساپ و دیگر پیام رسان های تلفن همراه خبر داد
محمد شقیر وزیر ارتباطات لبنان شامگاه پنج شنبه اعلام کرد؛ بررسی طرح اخذ مالیات از کاربران نرم افزارهای ارتباطی از دستور کار دولت خارج شده است.
وی با اشاره به ناآرامی های لبنان تاکید کرد: اتفاقاتی که اکنون در لبنان شاهد هستیم توسط دست‌های پشت پرده اداره می شود.
وی خواستار توقف خشونت‌هایی شد که ممکن است اقتصاد ضعیف لبنان را بیش از پیش تضعیف کند.
این در حالیست که مدیر نیروهای امنیت داخلی لبنان از مجروح شدن 40 نفر از نیروهای امنیتی در جریان اغتشاشات شامگاه پنجشنبه در مناطق مختلف لبنان خبر داده است.

عربستان و امارات به اتباع خود در لبنان هشدار دادند
سفارت عربستان در بیروت از همه شهروندان و اتباع خود خواست از تردد در محل تظاهرات و ناآرامی پرهیز کنند.
سفارت امارات در بیروت هم از شهروندان این کشور خواست احتیاط کرده و از حرکت در اماکن شلوغ و ناآرامی پرهیز کنند.
بر اساس سایت النشره، امارات از شهروندان خود در بیروت خواسته است چنانچه قصد مراجعه به فرودگاه بین المللی بیروت را دارند با در نظر گرفتن احتمال بسته شدن راه های منتهی، حرکت خود را به سمت فرودگاه هر چه زودتر آغاز کنند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۰۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بروزرسانی بزرگ واتس آپ در راه است

ورود با استفاده از Passkey بالاخره به نسخه آیفون واتساپ آمد و چندین قابلیت جدید هم به نسخه آزمایشی اندروید اضافه شده است.

به گزارش دیجیاتو، واتساپ در هفته‌های اخیر روی افزودن امکانات و قابلیت‌های متعددی تمرکز کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به فیلتر‌های ساماندهی چت‌ها و پشتیبانی از سایر پیام‌رسان‌ها مانند تلگرام اشاره کرد. اکنون به‌نظر می‌رسد که ویژگی جدیدی برای ارسال پیام بدون نیاز به ذخیره کردن شماره مقصد به‌عنوان مخاطب در حالت آزمایشی قرار دارد و قابلیت ورود بدون نیاز به رمز عبور هم به‌تدریج در اختیار دارندگان آیفون قرار می‌گیرد.

ورود بدون نیاز به رمز عبور در واتس‌اپ

بسیاری از پلفترم‌ها و سرویس‌های آنلاین مشغول حذف نیاز به رمزعبور برای ورود کاربران به حساب‌های خود هستند. این ویژگی به افراد اجازه می‌دهد تا با استفاده از حسگر‌های بیومتریک مثل فیس‌آی‌دی و تاچ‌آی‌دی به داخل اکانت خود بروند و دیگر نیازی به تایپ رمز عبور نداشته‌باشند. واتس‌اپ نیز در همین راستا اقدام به شروع پشتیبانی از Passkey در دستگاه‌های مبتنی بر iOS کرده است و به‌روزرسانی جدید آن، امکان گفته شده را به آیفون اضافه می‌کند. در این حالت، رمزی اختصاصی برای هر اپل آی‌دی ایجاد می‌شود که روی آی‌کلاد Keychain ذخیره می‌گردد. اپل ادعا دارد که شیوه نوین ورود به حساب‌های کاربری، از امنیت بیشتری نسبت به رمز عبور برخوردار است و می‌تواند نرخ وقوع حملات فیشینگ و سرقت هویت را کاهش دهد.

شایان‌ذکر است که قابلیت ورود بدون نیاز به رمز عبور، چندین ماه قبل به نسخه اندروید واتس‌اپ اضافه شد و متا در ارائه آن برای دارندگان آیفون، تأخیر نسبتاً زیادی داشته است. البته ویژگی ورود به اپلیکیشن با استفاده از حسگر‌های بیومتریک، در گذشته روی محصولات اپل فعال شده بود؛ اما خبری از ورود اولیه به اکانت از این طریق نبود. سخنگوی واتس‌اپ اعلام کرده است که آپدیت جدید به‌مرور در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و اگر گزینه‌ای برای به‌روزرسانی مشاهده نمی‌کنید، فعلاًُ باید منتظر ارائه آن برای دستگاه یا منطقه خود بمانید. شایان‌ذکر است که رایانه‌های مک و ویندوزی همچنان امکان استفاده به‌عنوان دستگاه اصلی متصل به‌حساب کاربری را ندارند؛ در نتیجه قابلیت ورود به اکانت از طریق کد QR هنوز در واتس‌اپ باقی خواهد ماند.

ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده

در سال گذشته، تصاویری از قابلیت جدید در واتس‌اپ به بیرون درز کرد که امکان ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده را به کاربران می‌داد. با این حال، ویژگی مذکور هیچ‌وقت به‌شکل رسمی ارائه نشد و هنوز هم باید برای ارسال پیام به فرد جدید، شماره آن را در قالب یک مخاطب ذخیره نمود. اکنون به نظر می‌رسد که متا، یک بخش جداگانه برای وارد کردن شماره جهت ارسال پیام به غیر مخاطبین را درنظر گرفته است و احتمال دارد در به‌روزرسانی‌های آتی، شاهد اضافه شدن آن به لیست امکانات تازه باشیم.

ویژگی ارسال پیام بدون نیاز به ذخیره شماره فعلاً در نسخه آزمایشی ۲.۲۴.۹.۲۸ اندروید واتس‌اپ مشاهده شده است و مشخص نیست که آیا به‌صورت همزمان برای iOS هم ارائه خواهد شد یا کاربران آیفون باید زمان بیشتری را منتظر بمانند. البته در گذشته هم شاهد منصرف شدن تیم توسعه واتس‌اپ از اضافه کردن قابلیت‌های آزمایشی به نسخه اصلی بوده‌ایم و احتمال چنین رخدادی هم وجود دارد. ویژگی دیگری هم تحت عنوان Hidden group در نسخه آزمایشی اندروید دیده شده است که به‌کمک آن می‌توان اقدام به مخفی کردن گروه‌ها در کامیونیتی‌ها کرد؛ به‌طوری که تنها کاربران دعوت شده به گروه می‌توانند آن را پیدا کنند.

دیگر خبرها

  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا»به سایر کشورها/سرکوب ادامه دارد
  • گسترش انتفاضه دانشگاه‌ های آمریکا در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • بروزرسانی بزرگ واتس آپ در راه است
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • وزیر جنگ اسرائیل: در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستیم
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی