Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری امروز 26 مهرماه، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، با بیان اینکه از مصادیق برجسته تقوا شکر نعمت‌های پروردگار متعال است، گفت: در این میان چه نعمتی بزرگ‌تر از نعمت اربعین برای جامعه و امت ماست که همه باید در مقام شکر از خداوند باشیم

وی ادامه داد: از جمله شکر این نعمت تلاش برای بازشناسی، حضور در این راهپیمایی بزرگ، تسهیل کار زائران، خدمت‌رسانی، ترویج معارف اربعینی و تبیین منطق اربعینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاج علی اکبری در تحلیل این پدیده باشکوه از سه منظر خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی براساس بیانیه گام دوم گفت: منظر خودسازی همان جنبه فکری، اعتقای، سلوکی، اخلاقی، ارتقای فضیلت‌ها و رشد معنوی است که اربعین حقیقتاً یک منبع بسیار عظیم و یک شتاب‌دهنده غیر قابل تصور است آن هم در این عصر دشوار و مملو از آلودگی‌ها و جاذبه‌های دنیایی و شیطانی، که باعث توقف و رکود و تخریب مبانی فکری و ایمانی می‌شود.

وی اظهار کرد: اینت جذبه حسینی و قرار گرفتن در خیل عاشقان و حضور در این حرکت پیاده برای کسی که می‌خواهد به لحاظ معنوی و اخلاقی رشد کند و پاکیزه شود، یک مطهر و پاک‌کننده فوق‌العاده است. انسان مؤمن در این سیر و سلوک خود شیعی و حسینی‌اش را کشف کند و ماجرای حسینی را از نزدیک و بهتر درک و لمس می‌کند. سرعتی که می‌دهد شبیه سرعتی است که ما در ددفاع مقدس داشتیم و امام راحل فرمودند راه صد ساله را برای رزمندگان یک‌شبه می‌کند و به لحاظ سازندگی به جریان دفاع مقدس بسیار شباهت دارد و آن هم به خاطر حضور در جمع خوبان، صالحان، صادقان، مؤمنان و صابران است.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: این حضور و پیدا کردن یاران سلوکی در این راه طولانی و حرکت با پای پیاده، تحمل، صبر، مقاومت یک فرصت استثنایی در زمان ما برای تقویت بنیه معنوی است. از منظر تربیتی نیز یک دستگاه تربیتی متفاوت در پرتو نهضت را در دسترس مؤمنان و مسلمانان قرار داده است.

وی درباره بعد جامعه‌پردازی این پدیده گفت: آنچه که اتفاق می‌افتد خیلی فوق‌العاده است به ویژه در دهه اخیر که هر چه به جلو آمدیم این فرصت بیشتر فراهم شده است. این پدیده یک سرمایه اجتماعی بسیار بزرگ و کلان را برای جامعه مسلمانان و جامعه اسلامی ما تولید می‌کند؛ از شناخت و اعتماد متقابل، تقویت روحیه جمعی و وحدت و همبستگی بر محور امامت و لایت از ویژگی‌های ممتاز راهپیمایی اربعین است.

ادامه دارد...

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: راهپیمایی اربعین حجت الاسلام حاج علی اکبری امام حسین بیانیه گام دوم خودسازی جامعه پردازی تمدن سازی وحدت ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۰۰۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای فردو از افتخارات استان قم است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیداسماعیل حسینی مقدم بعدازظهر پنجشنبه در دیدار با اعضای ستاد برگزاری یادواره شهدای فردو اظهار کرد: روستای فردو به رغم وجود شهدای والامقام از افتخارات استان قم می‌باشد.

معاون معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها به تبیین فرهنگ شهادت به زبان هنر تاکید داشته‌اند.

وی ابراز کرد: دشمن راهبرد ایجاد فاصله بین جوانان و انقلاب اسلامی را پیش گرفته است، فلذا تبیین مفاهیم شهادت و ایثار برای جوانان ارجح می‌باشد.

حجت الاسلام حسینی مقدم خاطرنشان کرد: تکریم خانواده شهدا و تجدید یاد و خاطره آن‌ها از مسائلی است که مورد تاکید استاندار قم بوده و وی بر این امر اهتمام جدی دارد.

کد خبر 6088764

دیگر خبرها

  • روستای فردو از افتخارات استان قم است
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی/ارائه طرح‌های ملی عفاف و حجاب
  • پدیده فصل گذشته دروازه‌بانی آماده چالش با استقلال
  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی